Gå til innhold

Skattemeldingen 2023

Sofakona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja😂

Anonymkode: 31ad5...ed3

Tenker jeg sjekker dødsannonsene før jeg prøver å logge meg på skatteetaten :fnise:

Anonymkode: 5cf2e...e67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Logget inn, men regner ikke med noe i dag. Har fått sist både melding og penger de siste to årene, regner med det skjer igjen. Kommer til å sjekke daglig uansett😂 Og har regnet på hva jeg får tilbake, så det er ikke noe hemmelighet heller.

Anonymkode: 36045...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som forventet så er ikke min skattemelding klar. Har fått siste dagen de to siste årene, og regner med det samme i år. Skatteetaten er ute etter meg, selv om jeg bare har en liten inntekt som er AAP :klaske:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er det vits i å sjekke om man ikke har fått sms elr mail? 

Anonymkode: 31ad5...ed3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere.. det har ingenting å si hva og hvordan økonomi dere har - alle skattemeldinger ligger klar for utsendelse, de sendes bare ut i bolker ut måneden for at systemet ikke skal klappe sammen. Det et selve oppgjøret som evt manuelt sjekkes, ikke den automatisk genererte skattemeldingen. Når din melding legges ut får du samtidig SMS eller E-post, så bare tull å logge inn for å sjekke daglig.

Anonymkode: ce412...69d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere.. det har ingenting å si hva og hvordan økonomi dere har - alle skattemeldinger ligger klar for utsendelse, de sendes bare ut i bolker ut måneden for at systemet ikke skal klappe sammen. Det et selve oppgjøret som evt manuelt sjekkes, ikke den automatisk genererte skattemeldingen. Når din melding legges ut får du samtidig SMS eller E-post, så bare tull å logge inn for å sjekke daglig.

Jeg fikk sms 5 dager etter at jeg sjekket skattemeldingen min. 

Anonymkode: 601b7...735

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Da har det skjedd en feil isåfall, systemet er satt opp sånn at det går ut med noen få minutters mellomrom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har også opplevd å se skattemeldingen før jeg fikk sms. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Logget inn å sjekket her nå. Min er klar, fikk 33k igjen ☺️

Anonymkode: 66a5e...785

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få ganske tidlig, så tipper jeg får snart.

Ut fra mine beregninger bør jeg være i null, kanskje litt penger til gode. :)

Jeg følger med i løpet av året og justerer skattekortet i andre halvdel av året for å unngå skattesmell hvis det viser seg at jeg har betalt for lite før sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Aahh, husker i de gode gamle dager da man forsøkte å logge inn rett etter midnatt og det stod og lastet og lastet og lastet og kaaaanskje fikk du logget deg inn for å se selvangivelsen 😅 Eller så kræsjet hele nettsiden og du refreshet hele natten i ren desperasjon 😆

(Dette var satt på spissen for den som ikke skjønte det og som skal påpeke at de aldri gjorde noe slikt, som aldri syntes at selvangivelsen var noe spennende fordi de hadde og har full kontroll på hver minste lille fis i livet sitt).

Anonymkode: aabbc...ddb

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Aahh, husker i de gode gamle dager da man forsøkte å logge inn rett etter midnatt og det stod og lastet og lastet og lastet og kaaaanskje fikk du logget deg inn for å se selvangivelsen 😅 Eller så kræsjet hele nettsiden og du refreshet hele natten i ren desperasjon 😆

(Dette var satt på spissen for den som ikke skjønte det og som skal påpeke at de aldri gjorde noe slikt, som aldri syntes at selvangivelsen var noe spennende fordi de hadde og har full kontroll på hver minste lille fis i livet sitt).

Anonymkode: aabbc...ddb

Haha ja dette husker jeg også 😌 

Jeg skjønner ikke hvorfor de som har full kontroll på dette må rakke ned på oss som ikke har det. 

Anonymkode: 2af73...456

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Da har det skjedd en feil isåfall, systemet er satt opp sånn at det går ut med noen få minutters mellomrom. 

Ja, det skjer hver eneste gang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprite

Leser at folk ser den kommer etter midnatt. Men kan den komme også når som helst på dagen eller er det sånn at om man ikke har fått den etter midnatt så er Sjangsen over for denne dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg er veldig spent i år. Er på forskningsopphold i usa, og betaler derfor bare folketrygden. Spent på om det ligger inne automatisk eller om jeg får en heftig smell og må oppdatere selv. Noen med erfaring? Har vanligvis god kontroll, men i år aner jeg ikke. Er sikker på at jeg får igjen noe, men vet ikke hvor mye. 

Anonymkode: 9a3d0...38a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer på om siden har kræsjet allerede? Kommer ikke inn…

Anonymkode: 45ac1...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkedykker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Lurer på om siden har kræsjet allerede? Kommer ikke inn…

Anonymkode: 45ac1...0fb

Mulig de har stengt for trafikk på bankid. Et lite triks jeg merket funket var å logge inn med bankid på f.eks NAV.  Så gikk jeg til skatteetaten sine sider, allerede innlogget med bankid. Da fikk jeg sjekket skatten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...