AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #1 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har gått til oppfølging hos gynekolog pga en stor cyste (ca 7 cm i diameter) i over 1 år. I går var jeg der igjen. Cyste hadde fremdeles ikke vokst, men gynekolog mente hun då en forandring i den og at den nå var aktiv. Hva nå det betyr? Hun sendte meg derfor til blodprøver. Disse har jeg tatt før og da var tumormarkøren innenfor normalområdet, men opp mot grenseverdien. To timer etter jeg hadde tatt blodprøver i dag, ringte gynekologen meg. Blodprøvene hadde forandret seg og tumormarkøren hadde fordoblet seg. Akkurat hvilke verdier den har vet jeg ikke. Hun har sendt henvisning til sykehuset for videre utredning og de vil ta kontakt med meg i morgen. Gynekologen mente utredning ville skje i løpet av neste uke. Så til spørsmålet mitt.. Er det noen som har opplevd noe lignende og det ikke har vært kreft? Er litt i limboland her akkurat nå. Anonymkode: 1c522...8cc 6
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Jeg har ingen erfaring eller gode råd, men vil bare gi deg en klem for jeg vet hvor ille det er å gå å vente ❤️ Anonymkode: 1860c...1e0 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Sikkert ca125. Rart de ikke fjerna cysta da de fant den. Anonymkode: 8e66e...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ingen erfaring eller gode råd, men vil bare gi deg en klem for jeg vet hvor ille det er å gå å vente ❤️ Anonymkode: 1860c...1e0 Takk ❤️. Har ikke fortalt det til noen enda, har vært på jobb frem til nå og er enda ikke ferdig.Har møter frem til 20.00, så får ikke snakket med mannen min før i kveld. Har egentlig ikke lyst til å si noe til noen. Så lenge ingen vet, så er det på en måte ikke reelt? Kjøre den heller lite kloke strategien å drikke hodet i sanden 🙈. Anonymkode: 1c522...8cc 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikkert ca125. Rart de ikke fjerna cysta da de fant den. Anonymkode: 8e66e...fb8 Ja, det kan du si. Men det var beslutningen gynekologen tok, så da stolte jeg på det. Anonymkode: 1c522...8cc
Rødstrupa Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har gått til oppfølging hos gynekolog pga en stor cyste (ca 7 cm i diameter) i over 1 år. I går var jeg der igjen. Cyste hadde fremdeles ikke vokst, men gynekolog mente hun då en forandring i den og at den nå var aktiv. Hva nå det betyr? Hun sendte meg derfor til blodprøver. Disse har jeg tatt før og da var tumormarkøren innenfor normalområdet, men opp mot grenseverdien. To timer etter jeg hadde tatt blodprøver i dag, ringte gynekologen meg. Blodprøvene hadde forandret seg og tumormarkøren hadde fordoblet seg. Akkurat hvilke verdier den har vet jeg ikke. Hun har sendt henvisning til sykehuset for videre utredning og de vil ta kontakt med meg i morgen. Gynekologen mente utredning ville skje i løpet av neste uke. Så til spørsmålet mitt.. Er det noen som har opplevd noe lignende og det ikke har vært kreft? Er litt i limboland her akkurat nå. Anonymkode: 1c522...8cc Ønsker deg god bedring og alt blir bra😌♥️ 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #7 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Sikkert ca125. Rart de ikke fjerna cysta da de fant den. Anonymkode: 8e66e...fb8 Hva betyr 125? Jeg har virkelig ikke peiling på dette. Anonymkode: 1c522...8cc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 Rødstrupa skrev (8 minutter siden): Ønsker deg god bedring og alt blir bra😌♥️ Takk❤️. Det må jo bare det 🤞🤞🤞 Anonymkode: 1c522...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sikkert ca125. Rart de ikke fjerna cysta da de fant den. Anonymkode: 8e66e...fb8 Hvorfor er det rart? Her er retningslinjer for oppfølging AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det kan du si. Men det var beslutningen gynekologen tok, så da stolte jeg på det. Anonymkode: 1c522...8cc Gynekologen har tydeligvis fulgt retningslinjene:) Anonymkode: 279c8...4c8 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 Sender en god og varm klem til TS❤️ håper det viser seg at du kan fjerne den og at det ikke er mer skumle saker, ute av verden😊 som partner hadde jeg følt meg sviktet om min partner hadde kommet i denne situasjonen og ikke fortalt meg noe, men det er meg. Anonymkode: d9b09...d50 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #11 Skrevet 9. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Takk ❤️. Har ikke fortalt det til noen enda, har vært på jobb frem til nå og er enda ikke ferdig.Har møter frem til 20.00, så får ikke snakket med mannen min før i kveld. Har egentlig ikke lyst til å si noe til noen. Så lenge ingen vet, så er det på en måte ikke reelt? Kjøre den heller lite kloke strategien å drikke hodet i sanden 🙈. Anonymkode: 1c522...8cc Vær åpen med partner, er mitt råd. Du trenger støtten og han vil føle seg dårlig om han får vite at du har gått med dette alene. Anonymkode: d270b...442 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #12 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det rart? Her er retningslinjer for oppfølging Gynekologen har tydeligvis fulgt retningslinjene:) Anonymkode: 279c8...4c8 CA 125 i øvre sjiktet. Bedre føre var da. Anonymkode: 8e66e...fb8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #13 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Sender en god og varm klem til TS❤️ håper det viser seg at du kan fjerne den og at det ikke er mer skumle saker, ute av verden😊 som partner hadde jeg følt meg sviktet om min partner hadde kommet i denne situasjonen og ikke fortalt meg noe, men det er meg. Anonymkode: d9b09...d50 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Vær åpen med partner, er mitt råd. Du trenger støtten og han vil føle seg dårlig om han får vite at du har gått med dette alene. Anonymkode: d270b...442 Jeg skal selvfølgelig fortelle han det. Er bare meg som leiter etter en exit-knapp her. Anonymkode: 1c522...8cc
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #14 Skrevet 9. mars 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor er det rart? Her er retningslinjer for oppfølging Gynekologen har tydeligvis fulgt retningslinjene:) Anonymkode: 279c8...4c8 Gynekologen har jo ikke fulgt retningslinjene. TS har gått med uforandret cyste i mer enn et år, og her står det at en uforandret cyste på den størrelsen bør opereres etter seks måneder. Sender deg en klem TS. Jeg vet hvor fælt det er å gå og vente. Men da jeg ble utredet for eggstokkreft gikk det veldig kort tid før jeg fikk svar. Undersøkelse og CT ble gjort på samme dag, og det var bare en uke etter henvisning. Anonymkode: 6b7a1...3b5
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #15 Skrevet 9. mars 2023 Klem til deg♥️ Kan jeg spørre om din alder? Eggstokkkreft rammer som oftest eldre personer. Anonymkode: e6034...0ab
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #16 Skrevet 9. mars 2023 Uff føler med deg ts! Fikk nylig påvist celleforandringer selv og gikk helt i kjelleren, man frykter jo det værste selvom det bare er en liten prosent som det faktisk er kreft i... Krysser fingrene for deg❤️ Anonymkode: ff38b...046 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #17 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Klem til deg♥️ Kan jeg spørre om din alder? Eggstokkkreft rammer som oftest eldre personer. Anonymkode: e6034...0ab Jeg er 51 år. Anonymkode: 1c522...8cc
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #18 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Uff føler med deg ts! Fikk nylig påvist celleforandringer selv og gikk helt i kjelleren, man frykter jo det værste selvom det bare er en liten prosent som det faktisk er kreft i... Krysser fingrene for deg❤️ Anonymkode: ff38b...046 Krysser fingrene for deg også 🤞. Har hatt celleforandringer, fjernet en del av livmorhalsen for 15 år siden og det har ikke kommet tilbake siden 🙂. Anonymkode: 1c522...8cc
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #19 Skrevet 10. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Gynekologen har jo ikke fulgt retningslinjene. TS har gått med uforandret cyste i mer enn et år, og her står det at en uforandret cyste på den størrelsen bør opereres etter seks måneder. Sender deg en klem TS. Jeg vet hvor fælt det er å gå og vente. Men da jeg ble utredet for eggstokkreft gikk det veldig kort tid før jeg fikk svar. Undersøkelse og CT ble gjort på samme dag, og det var bare en uke etter henvisning. Anonymkode: 6b7a1...3b5 Kan jeg spørre hvordan det gikk med deg? Anonymkode: 1c522...8cc
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #20 Skrevet 10. mars 2023 Sender deg mange, varme tanker. Den perioden du er i nå, og frem til du får komme inn og få mer informasjon har jeg selv opplevd som veldig vond og psykisk tung, i forbindelse med en annen type kreftdiagnose. Det er skikkelig mørkt! Nå, ett år senere, er livet fremdeles ikke helt som det var før, og jeg har fått mange gode og dårlige nyheter (flest gode, foreløpig). Men det har aldri vært så mørkt og tungt som de dagene mellom "vi er nesten helt sikre på at det er kreft", og når jeg fikk komme inn og få mer informasjon. For meg var det både godt og vondt å fortelle det til de nærmeste, det er fælt å påføre dem frykt og vonde følelser, men det knyttet oss også tettere sammen på en måte. Og dette er en mørk "hemmelighet" å bære på alene. Hold ut, aksepter alle de kjipe og vonde og mørke følelsene frem til du får mer informasjon, tiden vil gå og du vil få svar. Uten å kjenne deg så tenker jeg at du helt sikkert kommer til å få det mye bedre når du bare kommer innenfor døra hos spesialistene, de er så flinke og har så mange verktøy de kan hjelpe deg med - om det skulle vise seg at det er kreft. Masse lykke til. Anonymkode: ad1e2...8a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå