Gå til innhold

Netflix: MH370, flyet som forsvant. Hva skjedde?

Tanuki

Anbefalte innlegg

Tanuki skrev (På 9.3.2023 den 16.32):

https://12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.theatlantic.com%2Fmagazine%2Farchive%2F2019%2F07%2Fmh370-malaysia-airlines%2F590653%2F

anbefaler denne artikkelen fra The Atlantic , den har mye detaljer, men verdt å lese. Det er mye som Netflix har utelatt, spesielt når det gjelder flykapteinen.

"Frikjent" av Malaysia, under Najib Razak, en helt vanvittig korrupt og kriminell mann. 

Takk, spennende artikkel! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Kjapp og grei "serie" som også jeg har sett. Hva skjedde egentlig?
Bare teorier og jeg føler meg like klok eller uklok etterpå. :klo: 

Jeg har ikke rukket å se hele, men hittil føles den som National Geographics «dokumentarer», som hauser opp ting noe veldig, men hva som *egentlig* skjedde vet de aldri, så hele greia renner ut i sanden på slutten. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hengte meg opp i de bildene de fikk fra den sattelitten i kina havet. Det burde vært sjekket ut. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linny111
On 3/9/2023 at 4:09 PM, altius said:

Var vel en gal copilot på et Lufthansa-fly som styrtet i et fjell med vilje for ikke mange år siden. En fyr med store psykiske problem

Han viste seg å ha store psykiske problemer etterpå. Hadde vært hos flere psykologer og leger som anbefalte ham å slutte å fly, men de kommuniserte ikke direkte med flyselskapet, og han sa ikke fra til flyselskapet selv fordi han ønsket å fly.

Er det lignende informasjon om piloten i denne saken?

Jeg har ikke sett ferdig serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linny111 skrev (På 17.3.2023 den 11.14):

Han viste seg å ha store psykiske problemer etterpå. Hadde vært hos flere psykologer og leger som anbefalte ham å slutte å fly, men de kommuniserte ikke direkte med flyselskapet, og han sa ikke fra til flyselskapet selv fordi han ønsket å fly.

Er det lignende informasjon om piloten i denne saken?

Jeg har ikke sett ferdig serien.

Nei, det er ikke samme informasjon om piloten her. Jeg synes serien startet bra, men så gled den dessverre for mye over i konspirasjonsteoriland i andre halvdel. De forsøkte å gi inntrykk av å vise begge sider, men i praksis var det kraftig slagside i én retning. At USA skal ha skutt ned flyet… Eh, nei. Det er ikke det samme som den gangen russerne skjøt ned et fly og holdt det hemmelig i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sett, men husker jeg leste the atlantic artikkelen for mange år siden. Den artikkelen overbeviste meg om at det var et pilotselvmord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mystisk faktisk.

MH370 forsvant frå radar. Det var ikkje mulig å få kontakt. Alle kommersielle fly skal vere tilgjengelige og sporbare. Men flyet var vekke. Korleis? Kva kan årsaka ha vore? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett serien men vet jo fra før at flyselskapene helst vil legge skylden på pilotene. At det ikke er flyet det er noe feil med … Men vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd …

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (9 minutter siden):

Har ikke sett serien men vet jo fra før at flyselskapene helst vil legge skylden på pilotene. At det ikke er flyet det er noe feil med … Men vanskelig å vite hva som egentlig har skjedd …

Er vel ikke i flyselskapets interesse å skylde på pilotene som var ansatt i flyselskapet. Om det var noe feil med flyet vil det jo være produsenten (her Boeing) som ville vært syndebukken.

Etter Air France-ulykken var det først snakk om at det kunne være noe med Airbus-modellen, men der måtte flyselskapet (Air France) selv ta ansvaret etter at ferdskriveren ble funnet og det ble konkludert med svikt fra pilotene som hovedårsak til ulykken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg skulle valgt ein teori så lure eg på om det kan ha vore liknande tilfelle som detta 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Helios_Airways_Flight_522

Men det forklare forsatt ikkje manuell input av koordinater eller at flyet forsvant frå radar? 

Kanskje mord og selvmord er meir logisk. Eg trur ikkje det landa på ein hemmeleg base der alle lever. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med slike dokumentarfilmer? Ingen vet jo hva som har skjedd, så slike filmer er bare bla bla bla om ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Bringebærsyltetøy said:

Poenget med slike dokumentarfilmer? Ingen vet jo hva som har skjedd, så slike filmer er bare bla bla bla om ingenting. 

Du har rett i det. Folk synest det er spennande med mysterier. Blir litt som interesse for krim. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...