Gå til innhold

Netflix: MH370, flyet som forsvant. Hva skjedde?


Tanuki

Anbefalte innlegg

Noen som har sett på dokumentaren? Personlig støtter jeg teorien om at piloten styrtet flyet i Det indiske hav, men flere ting skurrer. Hvorfor styrte flyet på den måten? Bare fly på måfå til drivstoffet rant ut? Tilsynelatende uten noen beskjed eller mening bak det hele.

Måtte riste på hodet over amerikaneren som mente at russiske agenter stod bak. Samtidig merkelig at ingen fanget opp flyet på radar mer enn 1 gang?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt merkelig med de 2 amerikanske overvåkingings flyene som em kilde mente hadde vært der å da, er det tilfelle så har vel amerikaneren skylda. Men om flyet følgt til dt ikke hadde drivstoff så kamin det ha vært trykkfall i cockpiten og de satt ut av spill og det fløy på autopilot, men det forklarer vel ikke tap av kommunikasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker litt som om de leter etter spesielle forklaringer, i stedet for å bare tro på at en feil har skjedd og det har styrtet pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, IneT said:

Litt merkelig med de 2 amerikanske overvåkingings flyene som em kilde mente hadde vært der å da, er det tilfelle så har vel amerikaneren skylda. Men om flyet følgt til dt ikke hadde drivstoff så kamin det ha vært trykkfall i cockpiten og de satt ut av spill og det fløy på autopilot, men det forklarer vel ikke tap av kommunikasjon.

Ja, det er merkelig, men så er det bevisene mot piloten. Han gikk skarpt av kurs, i stedet for å fly videre over Sør-kinahvet, så fløy han over Malaysia, Malaccastredet og fortsatte sørover i Det indiske hav, en nesten identisk rute fløy han hjemme på flysimulatoren uker før hendelsen.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (1 minutt siden):

Ja, det er merkelig, men så er det bevisene mot piloten. Han gikk skarpt av kurs, i stedet for å fly videre over Sør-kinahvet, så fløy han over Malaysia, Malaccastredet og fortsatte sørover i Det indiske hav, en nesten identisk rute fløy han hjemme på flysimulatoren uker før hendelsen.

Ja, men han ble jo ``frikjent`` i slutt rapporten da, så vanskelig å si.. merkelig, i såfall som de sa at om en pilot tar med seg alle i døden pleier det å skje raskt etter avgang og de tar ikke andre ruter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (12 minutter siden):

Men det virker litt som om de leter etter spesielle forklaringer, i stedet for å bare tro på at en feil har skjedd og det har styrtet pga det. 

Det er fort gjort å håpe på elleville konspirasjonsteorier á la serien Manifest, for å bevare et håp om at de man elsket ombord ikke er døde. Sorg kan gjerne kanaliseres inn i sinne og en misjon om å finne ut av den egentlige sannheten, da dette er en god distraksjon i et tungt sorgarbeid.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (Akkurat nå):

Det er fort gjort å håpe på elleville konspirasjonsteorier á la serien Manifest, for å bevare et håp om at de man elsket ombord ikke er døde. Sorg kan gjerne kanaliseres inn i sinne og en misjon om å finne ut av den egentlige sannheten, da dette er en god distraksjon i et tungt sorgarbeid.

Ja, skjønner jo det, jeg hadde blitt gal om en av mine var ombord og vi ikke fikk svar på hva som har skjedd. 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Tanuki said:

Ja, det er merkelig, men så er det bevisene mot piloten. Han gikk skarpt av kurs, i stedet for å fly videre over Sør-kinahvet, så fløy han over Malaysia, Malaccastredet og fortsatte sørover i Det indiske hav, en nesten identisk rute fløy han hjemme på flysimulatoren uker før hendelsen.

Computeren hans hjemme kan ha blitt hacka

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (15 minutter siden):

Ja, skjønner jo det, jeg hadde blitt gal om en av mine var ombord og vi ikke fikk svar på hva som har skjedd. 

Ja, samme her. Hadde nok aldri fått ro i sjelen 😔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://12ft.io/proxy?q=https%3A%2F%2Fwww.theatlantic.com%2Fmagazine%2Farchive%2F2019%2F07%2Fmh370-malaysia-airlines%2F590653%2F

anbefaler denne artikkelen fra The Atlantic , den har mye detaljer, men verdt å lese. Det er mye som Netflix har utelatt, spesielt når det gjelder flykapteinen.

27 minutter siden, IneT said:

Ja, men han ble jo ``frikjent`` i slutt rapporten da, så vanskelig å si.. merkelig, i såfall som de sa at om en pilot tar med seg alle i døden pleier det å skje raskt etter avgang og de tar ikke andre ruter. 

"Frikjent" av Malaysia, under Najib Razak, en helt vanvittig korrupt og kriminell mann. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, altius said:

Fant de ikke noen vrakdeler i havet?

jo, de gjorde det. Så det er helt sikkert at flyet krasjet i Det indiske hav. Jeg mener at kapteinen mest sannsynlig stod bak, det er en god del detaljer netflix, beleilig nok, ikke nevnte eller forklarte ordentlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo ikke være første gang en pilot har styrtet flyet med vilje - og tross alt en mer sannsynlig forklaring enn intrikate konspirasjonsteorier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var vel en gal copilot på et Lufthansa-fly som styrtet i et fjell med vilje for ikke mange år siden. En fyr med store psykiske problem

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altius skrev (13 minutter siden):

Var vel en gal copilot på et Lufthansa-fly som styrtet i et fjell med vilje for ikke mange år siden. En fyr med store psykiske problem

Germanwings var det vel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanuki skrev (3 timer siden):

jo, de gjorde det. Så det er helt sikkert at flyet krasjet i Det indiske hav. Jeg mener at kapteinen mest sannsynlig stod bak, det er en god del detaljer netflix, beleilig nok, ikke nevnte eller forklarte ordentlig.

Men det er jo også rart at serienummeret på delene de fant var fjernet som bare fjernes når et fly skal havareres 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal se dokumentaren nå. Husker jeg stusset veldig over at et passasjerfly bare forsvant på den måten der, det burde ikke vært mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mer informasjon i denne saken som er lagt lokk på. At Malaysia er et muslimsk land som har noen idiotiske ideer om ære har gjort at de ikke har spilt med åpne kort. Det er gjort mange privat etterforskninger av denne saken og der er klart at Myndighetene i Malaysia veldig tidlig var klar over at dette var en kapring begått av piloten og at dette var politisk motivert, det spekuleres til og med at det foregikk forhandlinger ca 30 minutter etter avgang.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett den i helgen. Men har og sett en dokumentar før om samme fly og da konkluderte de med at det lå på 10 000 m dyp sør i det indiske hav. Så var spent på hva de kom frem til i denne dokumentaren. 

Den var fryktelig spennende. Men det jeg irriterer meg over er at de aldri sjekket ut det hun dama så via sattelitt bildene at det ligger i kina havet??? Det ble aldri sjekket ut.  Jeg har mest trua på at det ligger der jeg da. Ut fra det jeg så i denne dokumentaren. Alt det med piloten kan være plantet for at de skal ha noe å skylde på. 

Følte også at malaysiske myndigheter kom til kjappe konklusjoner for å lissom bli ferdig med saken fort som mulig. De har ikke sjekket det hun dama så på satelitt bildene i kina havet. 

Det er det jeg sitter igjen med etter å ha sett den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapp og grei "serie" som også jeg har sett. Hva skjedde egentlig?
Bare teorier og jeg føler meg like klok eller uklok etterpå. :klo: 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...