Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok sertifikat da jeg var 18 år og kjøreskolelæreren min var en liten hårete mann med et litt spesielt utseende, og han hadde en stor gullring på lillefingeren.

Hvis jeg hadde kjøretime på fredager, måtte jeg kjøre innom butikken slik at han fikk kjøpt seg en kasse øl som han satte i bagasjerommet.

Da pleide han å si; "nåde deg om du kjører så dårlig at jeg hører flaskene klirre", da får du ekstra timer kun med venstresvinger", og det fikk jeg.

Andre ganger kunne han sette kaffebegeret på dashbordet, og  true med at jeg skulle få ekstratimer hvis kaffen skvulpet over.

Da vi hadde langkjøring og vi var tre elever i bilen, sa han at en av oss jentene kunne sette seg på håndbrekket og gli nedover og så lo han.

Jeg hadde mange flere timer enn hva jeg trengte, og siden mine foreldre betalte trodde de sikkert at jeg var dum som trengte så mange timer, siden jeg ikke fortalte om hans oppførsel hjemme.

Dette var før "metoo", og jeg trodde at jeg bare måtte finne meg i dette.

Nå er jeg en voksen kvinne og har tenkt en del på hva jeg ble utsatt for, og jeg har funnet ut at denne mannen fremdeles jobber som selvstendig kjøreskolelærer i en annen landsdel.

Er det en overordnet kjøreskole instans man kan melde inn sånne kvalmsekker til?

Anonymkode: 4e92c...571

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det med håndbrekket var langt over streken, mens det å gi deg trening på å kjøre forsiktig var vel kanskje ikke mer enn verktøy for deg å lære på?

Anonymkode: ae43f...bbd

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han ga deg nok kjøretimer fordi du trengte det og kaffien var nok bare dårlig spøk. Kjørelærere har som regel lange ventelister, så de gir deg ikke mer med mindre du trenger det. Håndbrekket var selvfølgelig ikke ok.

Hvor mange år er det siden? Og tjener du egentlig noe på å ta dette opp?

Anonymkode: 6bdd3...1ac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja dette kan du varsle om. Kan godt hende det er flere varsler på han og da kan et nytt varsel være dråpen som gjør at han får konsekvenser 

Anonymkode: 29c9b...d7e

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja dette kan du varsle om. Kan godt hende det er flere varsler på han og da kan et nytt varsel være dråpen som gjør at han får konsekvenser 

Jeg ble tilfeldigvis kjent med to jenter to år etterpå som hadde kjørt med i en annen by, og de fortalte om hans grisevitser og sexprat og fortalte at han hadde mistet jobben i den kjøreskolen.

Ts

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Hvor varsler jeg?

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ble tilfeldigvis kjent med to jenter to år etterpå som hadde kjørt med i en annen by, og de fortalte om hans grisevitser og sexprat og fortalte at han hadde mistet jobben i den kjøreskolen.

Ts

Så hva konkret er det du skal oppnå nå da?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Han ga deg nok kjøretimer fordi du trengte det og kaffien var nok bare dårlig spøk. Kjørelærere har som regel lange ventelister, så de gir deg ikke mer med mindre du trenger det. Håndbrekket var selvfølgelig ikke ok.

Hvor mange år er det siden? Og tjener du egentlig noe på å ta dette opp?

Det høres ut som du ikke forstår alvoret i dette.

Jeg hadde 72 kjøretimer og det er skrekkelig mye med tanke på at jeg hadde  øvelseskjørt med bil siden jeg var 16 år, og i tillegg kjørt scooter fra jeg var 16.

Ts

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Send et varsel til fylkesmannen der hvor du bor og be dem videresende til riktig instans. 

Men mye bedre å koordinere med de andre jentene i bilen og kanskje hun som ble fortalt om å sette seg.

Uansett må du si ifra. Det kan godt hende det er flere som har varslet.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skal man finne seg i alt mener du?

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sannhetsøkende skrev (1 time siden):

Skal man finne seg i alt mener du?

Nei, det er ikke det jeg sier og det vet du. Lurer oppriktig på hva hun ønsker å oppnå. Er det riktig å gi den fyren mer tankekraft?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

At han mister lisens til å drive med kjøreopplæring!

Det han drev med/driver med er jo overgrep og sexsjikane, og slike eklinger må jo stoppes.

ts

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

denne kåte jævelen av en kjørelærer har sikkert hatt sex med elever. 

Anonymkode: 0a67d...2dc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det han drev med/driver med er jo overgrep og sexsjikane, og slike eklinger må jo stoppes.

ts

Vet du hvilken kjøreskole han jobber hos nå? Ville sendt mail eller ringt til ledelsen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

ts

Ok. Da hadde jeg varslet til Norges Trafikkskoleforbund og så må du vere forbredt på å stå i saken til den avsluttes. Man kan ikke sende farsel for så å ikke møte opp for samtale og å måtte forklare seg. Er derfor jeg lurer på om det er verdt det for deg. Det er tøft å stå i slikt. De får ikke gjort så mye med et varsel alene.

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er ikke det jeg sier og det vet du. Lurer oppriktig på hva hun ønsker å oppnå. Er det riktig å gi den fyren mer tankekraft?

Håper du tuller nå, for det høres ut som du synes det er normalt at kjørelærer skal true eleven i en litt sint tone, snakke om sex og spørre om jeg er nypult, eller be to elever han er på kjøring med tre seg nedover stangen på håndbrekket?

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Tvillingsjel skrev (8 minutter siden):

Vet du hvilken kjøreskole han jobber hos nå? Ville sendt mail eller ringt til ledelsen.

Problemet er at han er ledelsen og eneste kjørelærer. Jeg googlet navnet hans og der stod det at han driver kjøreskole (enkeltmannsforetak) på et lite sted på Østlandet.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Er dette et sted som begynner på B? Og trafikkskolens navn begynner på S?

Kjenner til mange lignende historier om en slik kjørelærer her nemlig.

Anonymkode: 9d95b...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Håper du tuller nå, for det høres ut som du synes det er normalt at kjørelærer skal true eleven i en litt sint tone, snakke om sex og spørre om jeg er nypult, eller be to elever han er på kjøring med tre seg nedover stangen på håndbrekket?

ts

Om du leser siste svaret mitt så skjønner du nok hva jeg mener. Jeg mener ikke det er ok, jeg lurer på om det er verdt det for deg. Du kan ikke sende et varsel og forvente resultater kun pga det. Du må stå for det og du må stå i det. Et varsel alene kan jo strengt tatt bare være en falsk anklage.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Problemet er at han er ledelsen og eneste kjørelærer. Jeg googlet navnet hans og der stod det at han driver kjøreskole (enkeltmannsforetak) på et lite sted på Østlandet.

ts

Jeg sendte en melding på messenger til kjøreskolen/han, og da så jeg at meldingen var sett men jeg fikk ikke noe svar.

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...