Gjest Anerikke Skrevet 29. desember 2005 #21 Skrevet 29. desember 2005 De barna jeg så den sammen med kommer fra Skottland, så det var ikke noe problem :smile:
Gjest allium Skrevet 29. desember 2005 #22 Skrevet 29. desember 2005 Nå har jeg nettopp sett den med niåringen min. "Dette er den beste filmen jeg noen gang har sett" var den første kommentaren hans etterpå. Han syntes ikke den var skummel. Jeg synes også filmen var fantastisk.
Imax Skrevet 30. desember 2005 #23 Skrevet 30. desember 2005 Så den sammen med min 10 årige nevø. Det gikk helt greit. Jeg synes 6 år kanskje er litt ungt, ikke minst pga den engelske dialogen. Men dette er en Disneyfilm, så det er null blod. Men litt dramatisk til tider, men helt klart en mye mer barnefilm enn siste Harry Potter. Og så er det jo forskjell på unger da. Moren min leste aldri Narnia for meg, fordi det hadde nok blitt for mye for meg. Men så var jeg et sart barn også da!
Gjest LoisLane Skrevet 30. desember 2005 #24 Skrevet 30. desember 2005 Så hva har du hørt om filmen da? ← Jeg har hørt at aldersgrensen er 11 år.
c",) Skrevet 30. desember 2005 #25 Skrevet 30. desember 2005 Var på kino igår med min datter på 8 år og hennes venninde å så på Narnia. De var begge enig i at når filmen kommer på DVD så skal de ha den, dette var en film de gjerne vil se igjen.
Gjest Gamle Alex Skrevet 31. desember 2005 #26 Skrevet 31. desember 2005 Spør igjen jeg, dere som har hatt med barn under 11.Har dere sittet og lest teksen for de?
Gjest Gjesta Skrevet 31. desember 2005 #27 Skrevet 31. desember 2005 Spør igjen jeg, dere som har hatt med barn under 11.Har dere sittet og lest teksen for de? ← Nei. Min datter er ni og klarer fint å følge med på teksten selv. Det visste jeg på forhånd, og hadde ikke vurdert å ta henne med en gang om hun ikke gjorde det.
Gjest allium Skrevet 31. desember 2005 #28 Skrevet 31. desember 2005 Nei. Min datter er ni og klarer fint å følge med på teksten selv. Det visste jeg på forhånd, og hadde ikke vurdert å ta henne med en gang om hun ikke gjorde det. ← Samme her.
Gjest Gjest Skrevet 31. desember 2005 #29 Skrevet 31. desember 2005 Spør igjen jeg, dere som har hatt med barn under 11.Har dere sittet og lest teksen for de? ← Det var det noen foran oss som gjorde, ødela deler av filmen. Så vær så snill, ikke ta med barn som ikke kan lese selv eller som trenger å få fortalt alt som skjer.
Gjest gjesta Skrevet 31. desember 2005 #30 Skrevet 31. desember 2005 Nei. Min datter er ni og klarer fint å følge med på teksten selv. Det visste jeg på forhånd, og hadde ikke vurdert å ta henne med en gang om hun ikke gjorde det. ← ...og samme her og!
Gjest Gamle Alex Skrevet 31. desember 2005 #31 Skrevet 31. desember 2005 men de som har hatt med seg 6-7 åringer , de klarer vel ikke å følge med på teksten i to timer
Gjest gjesta Skrevet 31. desember 2005 #32 Skrevet 31. desember 2005 men de som har hatt med seg 6-7 åringer , de klarer vel ikke å følge med på teksten i to timer ← Nei, der er det vel foreldrene som hvisker i øret skulle jeg tro....
SissiB Skrevet 31. desember 2005 #33 Skrevet 31. desember 2005 Nei. Min datter er ni og klarer fint å følge med på teksten selv. Det visste jeg på forhånd, og hadde ikke vurdert å ta henne med en gang om hun ikke gjorde det. ← Samme her. Vi har holdt oss hjemme fra filmer med tekst, til de klarer å følge med i dialogen selv. Det er fryktelig irriterende med foreldre som sitter og oversetter gjennom hele filmen. Ødelegger for de andre i salen. De barna som må ha filmen dubbet, har ikke noe stort utbytte av å se filmen på kino. Da er det bedre å vente de par månedene det tar til den kommer på DVD
Gjest Gjesten Skrevet 31. desember 2005 #34 Skrevet 31. desember 2005 Aldersgrensene på kino er ikkje absolutte, dei viser kva alder barnet kan sjå filmen uten vaksne. Kun 18 årsgrensa er absolutt. 15 årsgrensa betyr at barn ned til 12 kan sjå den saman med vaksne, 11 inkluderer barn ned til 8 osv. Narnia var ikkje skummel, flott laga, men eg syns nok den var kjedeleg. Men så har eg aldri vore noko stort fan av Narnia og gjekk uten barn, så eg trur nok at barn likar den. Men det er ikkje blod og gørr i heile tatt, den er søt rett og slett.
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #35 Skrevet 1. januar 2006 Vi hadde med oss åtteåringen vår. Han er en av verdens største pyser, men han digget Narnia!! Det er så klart en fordel å kunne karre seg gjennom teksten fordi det er jo engelsk tale. Men jeg syns ikke filmen var noe skummel, med unntak av litt drøy slossing med sverd og greier helt på slutten. Med mindre niåringen din er svært sensibel, kan du trygt prøve. Filmen er skjønn!
Gjest Gjesta Skrevet 1. januar 2006 #36 Skrevet 1. januar 2006 Spør igjen jeg, dere som har hatt med barn under 11.Har dere sittet og lest teksen for de? ← Nei åtteåringen vår greidde fint å henge med selv. Super lesetrening!
Naken Skrevet 3. januar 2006 #37 Skrevet 3. januar 2006 Nå har jeg sett filmen sammen med jenta mi, på 5 år. (Blir 6 i mars). Hun synes den var kjempebra! Hun fikk jo ikke med seg teksten, men det gjorde heller ingenting. Jeg visket til henne kanskje 5- 6 ganger i løpet av filmen, hvis det var noe som var spesielt viktig å få med seg. (Men jeg kan love at jeg hvisket så lavt og diskret at ingen ble plaget av det , synes selv det er plagsomt når folk forstyrrer i filmen, så jeg er veldig nøye på det.) Det meste forstod hun jo selv ut i fra bildene, og det hun ikke fikk med seg, var ikke så farlig. Hun hadde en flott kinoopplevelse, og hadde ingen problemer med å sitte stille de ca. 2,5 timene. Jeg hadde altså ikke vært det minste redd for å ta med en 9 åring. (Så sant at ikke 9 åringen er spesielt engstelig da.., det er jo opp til foreldrene å avgjøre).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå