Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har sett Narnia...

...er den noe for en 9 åring, eller er den for skummel?

(Er det 12 års grense på den? :klø:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anerikke
Skrevet

Det er 11-års grense på den.

Tror ikke den er for skummel for en 9-åring. Kjenner en 6-åring som syns den var bare flott!

Skrevet

Jenta mi har svært lyst til å se den, men jeg har vært litt i tvil.

Kanskje vi skal komme oss på kino da?

Skrevet

Vi hadde med to 7-åringer, og de syntes ikke den var for skummel (ikke blod å se, blant annet). Den har også blitt fremhevet som barnevennlig pga av dette, og jeg er enig.

Skrevet
Den anbefales! Tror dere vil kose dere!

Vi hadde med to 7-åringer, og de syntes ikke den var for skummel (ikke blod å se, blant annet).  Den har også blitt fremhevet som barnevennlig pga av dette, og jeg er enig.

:tommelsmil:

Så bra! Da skal vi snart på kino! :Nikke:

Skrevet

Har ikke sett den ennå, men 9-åringen min skal få se den.

Hørte den var ikke VOLDELIG bare VOLDSOM

Skrevet
Min niåring får ikke se.

Så hva har du hørt om filmen da?

Skrevet

kan være stor forskjell på ni åringer da....

Skrevet
kan være stor forskjell på ni åringer da....

Ja, det er jeg jo veldig klar over. Lurte bare på om LL har hørt noe om at den er spesielt skummel, eller om hun kanskje har en sart 9 åring.

Eller kanskje det er et problem at det er tekst som må leses, for den er vel ikke dubbet.

Skrevet

Jeg lurer også veldig på hvor skummel den er.

Og hva som ev. er skummelt i den.

Har selv ei på snart 6, som jeg har lyst å ta med. Vet at mange av dere nok aldri ville tenke på å ta med så små barn på 11 års grense, men jenta mi har sett bl.a Harry Potter filmene og hun elsker dem!! , (Den eneste hun ikke har sett er den siste, den har jeg, til hennes store sorg, sagt at hun ikke kan se, siden jeg hører at den er mye verre enn de andre, ...men hvis jeg er av en annen mening når jeg selv har sett den, da lar jeg henne få lov,Harry Potter er nemlig den store helten hennes! (Hun sier at hun er forelsket i ham, siden hun tror at å synes noen er søt= å være forelsket :ler::hjerter_rundt: )

Hun har aldri vist det minste tegn til å ha noe angst forbundet med disse, eller noen andre filmer hun har fått se. Det tar jeg som et tegn på at mine vurderinger har vært riktige til nå.

Jeg var selv en unge som elsket nifse filmer, helt fra jeg var liten, så hun er kanskje som meg der. (Elsker dem enda jeg!

:smilbla:)

Skrevet

Et barn som har tålt Harry Potterfilmene tåler Narnia.

Men som en over sier; filmen er kun tekstet. Derfor er det en stor fordel å ha lest boken på forhånd, slik at de vet hva som skjer. Jeg tror det har mye å si for om barna synes det er skummelt eller ikke. Barna som kjente historien fra før likte filmen veldig godt, mens de som var ukjent med den ikke helt forsto hele handlingen men måtte ha hviskende foreldre ved siden av. Akkurat det kan jo være litt irriterende for oss som kommer UTEN barn for å se film da.

Skrevet
Eller kanskje det er et problem at det er tekst som må leses, for den er vel ikke dubbet.

Filmen er ikke dubbet, så det er nok en fordel å klare å kunne følge med på teksten for å ha noe særlig utbytte av filmen. Men, det burde jo de fleste 9-åringer klare

Skrevet

Min niåring så den i dag, og hun er ikke noe tøff når det gjelder filmer på kino. Syntes ikke den var for skummel.

Hun klarer fint å følge med på teksten, noe som er nødvendig i denne filmen.

Flott film! :)

Skrevet

Jeg så unger ned til 5-6 år da jeg var å så den. Så ikke ut som de var spesielt skremt (dette var i nordamerika så de trengte ikke lese teksten).

Skrevet

Jeg så den i går sammen med min søster og hennes datter på 7,5 år. Hun likte den kjempegodt! Min søster er forresten veldig nøye på hva barna skal få se, men narnia var ikke noe problem.

Skrevet

Jeg har sett den og synes den var mye "snillere" en feks Harry Potter. Dessuten, null blod og gørr heller. Den er absolutt mye mer en barnefilm en en voksenfilm og jeg synes at den passer godt for 9-åringer hvis de klarer å henge med på tekstingen.

Gjest Gamle Alex
Skrevet

men seksåringer kan vel ikke lese teksen, leser dere foreldre for barna da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...