AnonymBruker Skrevet 8. mars 2023 #1 Skrevet 8. mars 2023 Jeg er ikke fan av sprit/vodka ettersmaken. Hva smaker Jameson? Noen som kan beskrive ish? Anonymkode: 6462b...3e2
Brunhilde Skrevet 9. mars 2023 #2 Skrevet 9. mars 2023 Jameson er en irsk whiskey, så den smaker definitivt sprit, men i motsetning til vodka smaker den godt, hvis man liker whiskey. Det er vanskelig å forklare en smak, men jeg syns whisky/whiskey ofte smakere rundere enn annet brennevin, men det er jo fordi jeg liker den smaken. Jameson er forresten god til Irish coffee, mens jeg foretrekker Bushmills Black Bush hvis jeg skal ha et lite glass til kaffen. (Jeg drikker ikke cognac/brandy og er ikke veldig glad i likør).
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #3 Skrevet 9. mars 2023 Brunhilde skrev (2 timer siden): Jameson er en irsk whiskey, så den smaker definitivt sprit, men i motsetning til vodka smaker den godt, hvis man liker whiskey. Det er vanskelig å forklare en smak, men jeg syns whisky/whiskey ofte smakere rundere enn annet brennevin, men det er jo fordi jeg liker den smaken. Jameson er forresten god til Irish coffee, mens jeg foretrekker Bushmills Black Bush hvis jeg skal ha et lite glass til kaffen. (Jeg drikker ikke cognac/brandy og er ikke veldig glad i likør). Mange sier Jameson smaker som smørmalt, kjenner du det igjen? Anonymkode: 6462b...3e2
Brunhilde Skrevet 9. mars 2023 #4 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mange sier Jameson smaker som smørmalt, kjenner du det igjen? Anonymkode: 6462b...3e2 Jeg syns ikke det. Det er en viss maltsmak, ja, men det søte som finnes i smørmalt mangler.
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #5 Skrevet 9. mars 2023 Du bør ha demerara sukker og kaffe og en kremtopp for at den skal bli god. Anonymkode: 2f933...905
Eva-Lena Skrevet 9. mars 2023 #6 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er ikke fan av sprit/vodka ettersmaken. Hva smaker Jameson? Noen som kan beskrive ish? Anonymkode: 6462b...3e2 Jeg liker ikke alkohol smaken uansett hva det måtte være. Jeg liker ikke kaffe heller. Bland Jameson, kaffe, brunt sukker, krem og kanel på toppen. Da får du en skikkelig god Irish coffe 😊
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #8 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vanlig Jameson i seg selv smaker høgg. Du har ihvertfall ikke peiling hører jeg. Verdens mest populære whiskey ikke uten grunn. Anonymkode: 6462b...3e2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #9 Skrevet 9. mars 2023 Eva-Lena skrev (3 timer siden): Jeg liker ikke alkohol smaken uansett hva det måtte være. Jeg liker ikke kaffe heller. Bland Jameson, kaffe, brunt sukker, krem og kanel på toppen. Da får du en skikkelig god Irish coffe 😊 Liker du ikke Øl/cider heller? Anonymkode: 6462b...3e2
Eva-Lena Skrevet 9. mars 2023 #10 Skrevet 9. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Liker du ikke Øl/cider heller? Anonymkode: 6462b...3e2 Øl kan gå, men da må det bli Norrlands guld. Cider kan også gå, mener jeg har drukket flere Freezer med forskjellige smaker. Kan også drikke forskjellige drinker hvor alkohol smaken ikke er så veldig merkbar - unntatt å kjenne jeg blir bedugget 😂 Jeg liker veldig godt en drink som heter Prince of Norway. Strawberry daiquiri er kjempegodt. Har drukket andre drinker jeg ikke husker navnet på som også har vært gode. Vin og champagne klarer jeg overhode ikke. Har forsøkt forskjellige viner, både billige og veldig dyre. Jeg syns det smaker likt av alle. Jeg drikker så sjeldent at det stort sett holder med å lukte på korken. Jeg drikker stort sett med venner og er stemningen god, så starter jeg med cider, så øl og deretter feks Irish coffe og andre drinker
_popcorn_ Skrevet 12. mars 2023 #11 Skrevet 12. mars 2023 Ryddet for brukerangrep og brukerdebatt, og svar til det. _popcorn_, adm
Tomas77 Skrevet 13. mars 2023 #12 Skrevet 13. mars 2023 On 3/9/2023 at 5:43 PM, AnonymBruker said: Du har ihvertfall ikke peiling hører jeg. Verdens mest populære whiskey ikke uten grunn. Anonymkode: 6462b...3e2 Den smaker ikke høgg men den er ganske pregløs som populære merker ofte er. Jeg er ikke kjempefan av whisky men Jameson og Laphroaig er absolutt drikkendes.
Brunhilde Skrevet 14. mars 2023 #13 Skrevet 14. mars 2023 Tomas77 skrev (18 timer siden): Den smaker ikke høgg men den er ganske pregløs som populære merker ofte er. Jeg er ikke kjempefan av whisky men Jameson og Laphroaig er absolutt drikkendes. De kan jo ikke sammenlignes, de to. Den ene er blended og den andre single malt, bare det utgjør en stor forskjell. Jameson er godt i Irsish Coffee, Laphroig er god å nippe til ved siden av en kopp kaffe.
Tomas77 Skrevet 14. mars 2023 #14 Skrevet 14. mars 2023 51 minutter siden, Brunhilde said: De kan jo ikke sammenlignes, de to. Den ene er blended og den andre single malt, bare det utgjør en stor forskjell. Jameson er godt i Irsish Coffee, Laphroig er god å nippe til ved siden av en kopp kaffe. Some sagt jeg påberoper meg ikke kunnskap om whisky, går kun etter hva jeg synes er godt.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2023 #15 Skrevet 14. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 18.26): Jeg er ikke fan av sprit/vodka ettersmaken. Hva smaker Jameson? Noen som kan beskrive ish? Anonymkode: 6462b...3e2 Hvis du synes vodka har for mye ettermak så liker du nok ikke whisky, (eller whiskey som de skriver i Irland) Whisky smaker malt, bål og fusel. Anonymkode: 85df0...1ee 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå