Gå til innhold

Jenta mi blir ofte bilsyk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er nettopp blitt 2år, og blir stadig vekk bilsyk og kaster opp, selv på korte turer 😔 Har dere tips og råd? 

Anonymkode: 6d882...dc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

SItter hun bak fram i bilstol?

AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 minutt siden):

SItter hun bak fram i bilstol?

Ja, hun sitter bakovervendt bak i bilen 🙂

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, hun sitter bakovervendt bak i bilen 🙂

Du burde slutte med det, å kunne se framover i bilen var noe som hjalp min sønn med liknende problemer dog på litt lengre turer normalt.

Bare å finne en plass som ikke har airbag eller at den kan deaktiveres så er det ingen stor forskjell

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 minutt siden):

Du burde slutte med det, å kunne se framover i bilen var noe som hjalp min sønn med liknende problemer dog på litt lengre turer normalt.

Bare å finne en plass som ikke har airbag eller at den kan deaktiveres så er det ingen stor forskjell

Hun er bare nettopp fylt 2år😔

AnonymBruker
Skrevet

Frisk luft, og ikke noe særlig mat/drikke før turen. 

Er 27 år og blir fortsatt bilsyk, selv ved korte avstander. Eneste som hjelper litt er at det er kjølig i bilen, gjerne frisk luft og ikke ha så mye i magen. 

Finnes mange kjerringråd da, som feks plaster over navlen.

Anonymkode: 67847...5ba

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

For all del(!) ikke fremovervent. Heller spy enn dødt barn.

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun er bare nettopp fylt 2år😔

Det går helt fint med dagens barneseter

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For all del(!) ikke fremovervent. Heller spy enn dødt barn.

Du har en veldig underlig risisko vurdering, det farligste for et lite barn er fremdeles å gå i trafikken ikke sitte i bil, men ok

• Liker 6
Skrevet

Min har vokst det av seg. Går an å prøve sånne armbånd. De er ganske rimelige på f.eks normal.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Armbånd er godt hjelpemiddel, men du bør ta det på henne en stund før dere skal kjøre om det er snakk om lang tur. Har ikke barn eller bil selv, men bruker armbånd når jeg skal på lengre turer. Det har gått helt fint for meg å sitte med en bok både foran og bak i bilen. Men jeg har likevel merket at effekten er best om jeg tar dem på noe før vi drar. Jeg kjøpte mine armbånd på apoteket, men de har visst på normal også.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her hjalp det med en annen utforming på bilstolen, gikk fra en swingfix som var mer buet på en måte til en maxway plus hvor han sitter litt høyere og mer «rett». Den monterer jeg også med litt bedre beinplass så han ikke krøller seg sammen. Nå kan han se ut vinduet og det hjelper litt på. I tillegg spiser vi ingenting en time-halvannen før vi kjører, og han får aldri drikke annet enn vann. 

Anonymkode: b0a4d...53f

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bilstol sitter hun i og hvilken bil kjører dere?

Anonymkode: 9c7b4...a13

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke bilstol har hun? Noen stoler er mer triggende for kvalme enn andre pga fasongen…  for all del ikke snu et så lite barn, det er altfor tidlig😨 

Anonymkode: 78183...0af

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 time siden):

Du har en veldig underlig risisko vurdering, det farligste for et lite barn er fremdeles å gå i trafikken ikke sitte i bil, men ok

Så fordi man KAN bli påkjørt som fotgjenger så er det ikke vits å sikre barna sine i bilen skikkelig? Dummeste jeg har hørt🙄 Det er en grunn for at det er anbefalt å ikke snu før barnet er helst 6 år, tidligst 4 år. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

siden alle sier "ikke snu stolen" så er det beste rådet å la være å kjøre bil.. 

Anonymkode: 1b2c4...117

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så fordi man KAN bli påkjørt som fotgjenger så er det ikke vits å sikre barna sine i bilen skikkelig? Dummeste jeg har hørt🙄 Det er en grunn for at det er anbefalt å ikke snu før barnet er helst 6 år, tidligst 4 år. 

Prøver du å si at barn som sitter framover i en alder av 2 år ikke er sikret? Igjen du har en underlig risiko vurdering.  Det er vel best å la bilen stå da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

siden alle sier "ikke snu stolen" så er det beste rådet å la være å kjøre bil.. 

Anonymkode: 1b2c4...117

Er ganske mye annet man kan prøve før man parkerer bilen da 😛 

Hvilken type stol har barnet

Hvilken helling er stolen montert i 

Temperatur og påkledning i bilen

Kjørestil 

når på dagen kjører man, kan barnet sove under bilturen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (2 minutter siden):

Prøver du å si at barn som sitter framover i en alder av 2 år ikke er sikret? Igjen du har en underlig risiko vurdering.  Det er vel best å la bilen stå da. 

En 2 åring som sitter fremovervendt er langt fra TILSTREKKELIG sikret. Det er en grunn for at anbefalingene er som de er, hvorfor i all verden skal man ikke sikre barnet sitt så godt som mulig under kjøring? Jeg vet hvertfall med meg selv at jeg ikke kunne levd om jeg hadde snudd 2 åringen min fremovervendt og barnet hadde blitt skadet eller i værstefall død i en bilulykke. Det er 5 ganger sikrere for et så lite barn å sitte bakovervendt. En bakovervendt stol reduserer risikoen for alvorlige skader og død med 90%. Kan man ikke sikre barnet ordentlig så bør man faktisk la bilen stå , ja. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (10 timer siden):

Nettopp fordi de alle fleste små barn sitter forsvarlig sikret med bakovervendt bilstol tilpasset barnets størrelse og alder. Så hva var poenget ditt?

Anonymkode: 56542...cbf

AnonymBruker
Skrevet

Hun vokser det av seg. Hold ut i ca 10 år til, så går det over.

Anonymkode: 4914a...a09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...