Gå til innhold

Vennskap utenfor jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber i mannsdominert yrke. Har mye kompiser, og er eneste jenta. Går godt overens med alle, men har en kollega som forvirrer meg.

Jeg anser han her som en av mine beste «venner». Vi tuller mye, smiler mye til hverandre og snakker mye på jobb.

Utenfor jobb, blir han skikkelig klein og unngår meg, noe som gjør meg trist når vi har en såpass god relasjon på jobb.

Vi begge har samboere.

Hva kan forklaringen være?  

Anonymkode: 7628a...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mest sannsynlig respekt for samboeren sin. Holder deg ikke for deg at dere er kompisser på jobb? Jobber du i ett yrke hvor dere henger på fritiden også? 

Anonymkode: 06740...ad0

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jobber du i ett yrke hvor dere henger på fritiden også? 

Anonymkode: 06740...ad0

Flere av mine venner, også av de nærmeste er er kollegaer/tidligere kollegaer.

Anonymkode: fda4e...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mest sannsynlig respekt for samboeren sin. Holder deg ikke for deg at dere er kompisser på jobb? Jobber du i ett yrke hvor dere henger på fritiden også? 

Anonymkode: 06740...ad0

Mange er sammen på fritiden. Syns det er så sårt når han er en av mine beste venner og vi prater om alt og ingenting sammen. 
 

Skjønner hvis det er av respekt for samboeren.

TS

Anonymkode: 7628a...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker jo som  om dere har et litt forskjellig syn på relasjonen deres - du ser på ham som en god venn, han ser på deg som en god kollega. Men den eneste som kan ha svaret på dette er ha, så hvis du ønsker å gjøre noe med dette er det  ham du må snakke med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 minutter siden):

Det virker jo som  om dere har et litt forskjellig syn på relasjonen deres - du ser på ham som en god venn, han ser på deg som en god kollega. Men den eneste som kan ha svaret på dette er ha, så hvis du ønsker å gjøre noe med dette er det  ham du må snakke med.

Vil ikke være påtrengende, eller ødelegge relasjonen. Jeg bare forstår det ikke. Vi er kjempegode venner, prater om alt mellom himmel og jord og tuller mye. Han omgås jo med de andre kollegaene mine privat, så hvorfor ikke meg?
 

Ville ikke være venn på SoMe, men de andre er han venn med. Er nok jeg som har mistolket situasjonen.
TS

Anonymkode: 7628a...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja virker som du har mistolket vennskapet for noe mere enn kolleger. Og virker som du føler litt mer enn å bare være kolleger? Hva sier samboeren din da? Luftet dette med han? 

Anonymkode: 06740...ad0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja virker som du har mistolket vennskapet for noe mere enn kolleger. Og virker som du føler litt mer enn å bare være kolleger? Hva sier samboeren din da? Luftet dette med han? 

Anonymkode: 06740...ad0

Føler vi bare er venner. Han syns også det er rart å ignorere kollegaer/venner utenfor jobb. Han gjør ikke det, sier han.
 

Kan nok hende det har noe med at jeg er av motsatt kjønn. 

TS

Anonymkode: 7628a...60e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Føler vi bare er venner. Han syns også det er rart å ignorere kollegaer/venner utenfor jobb. Han gjør ikke det, sier han.
 

Kan nok hende det har noe med at jeg er av motsatt kjønn. 

TS

Anonymkode: 7628a...60e

Du er anonym i denne tråden, TS. Hva led å bare innrømme for oss at du er betatt av din kollega? Da blir det lettere å svare deg.

Anonymkode: cf1c8...2cf

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er anonym i denne tråden, TS. Hva led å bare innrømme for oss at du er betatt av din kollega? Da blir det lettere å svare deg.

Anonymkode: cf1c8...2cf

Det kan jo være motsatt også. At kollegaen er tiltrukket av/betatt av/forelsket i ts. 

Anonymkode: 56183...3d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det kan jo være motsatt også. At kollegaen er tiltrukket av/betatt av/forelsket i ts. 

Anonymkode: 56183...3d7

TS håper åpenbart at han er det.

Anonymkode: cf1c8...2cf

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.3.2023 den 19.48):

Føler vi bare er venner. Han syns også det er rart å ignorere kollegaer/venner utenfor jobb. Han gjør ikke det, sier han.
 

Kan nok hende det har noe med at jeg er av motsatt kjønn. 

TS

Anonymkode: 7628a...60e

Ja, det er nok det. Av respekt for sin kjæreste, tipper jeg. Noe du bør respektere ☺️

Anonymkode: bbcc4...466

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...