Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er du fornøyd? Ikke fornøyd? Hvor lenge har du brukt den?

Er dette som foundation? Eller som fuktighetskrem med farge og spf?

Endret av Ayesh
Skrevet

Brukt i 3 år. Veldig fornøyd. 

AnonymBruker
Skrevet

Brukt litt av og på i noen år.Liker den godt.Jeg har normal hud og er i 40 åra,om det har noe betydning.Tåler det meste😊

Anonymkode: 03631...13b

Skrevet

Jeg kjøpte nettopp og har kun brukt den en gang. Jeg er 40, veldig ren og ung hud med lite linjer. Så akkurat dekkevne og om den legger seg i linjer kan jeg ikke uttale med så mye om. Men den føles god på huden. Og den er lett å jobbe med. Lukter mildt, såvidt antydning til parfyme. Kjøpte pga jeg liker innholdet og solbeskyttelse. Og det er åpenbart at en kvinne i min alder bør fokusere på gode ingredienser ettersom linjer etterhvert vil komme. Jeg har supersensitiv og tidvis tørr hud. Følte ingen ubehag ved første gangs bruk. Sist kjøpte jeg  noe bb og cc på makeupmekka som svei og ikke føltes bra i det hele tatt. Og luktet sterkt parfymert og var kladdete å vanskelig å få på fint. Første inntrykket av cc fra it er veldig bra ☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg likte den ikke så godt før.

Men i likhet med de to siste som har svart er jeg nå litt eldre, i 40-årene, og den passer bedre med eldre hud. Nettopp fordi den ikke dekker så mye, og ikke legger seg i linjer og porer. 

Anonymkode: 54afd...74f

AnonymBruker
Skrevet

Den er god, men veldig mørk i tonen så må alltid kjøpe en tone lysere enn normalt.  Den sverter også fort av, det gjør forsåvidt nesten all sminke men denne er hakket verre.

Anonymkode: e19ad...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Min venninne elsker den, jeg for min del hatet den da den legger seg i alle tørre flekker jeg har i huden og så ikke noe fin ut 

Anonymkode: 3e1a7...4cf

• Liker 1
Skrevet

Liker den ikke.

Den er ikke krise, men den legger seg dels for dewy og dels litt….pudrete om jeg kan si det slik.

SPF’ en kan du se bort ifra, ingen bruker nok til at det utgjør anbefalt mengde. 

• Liker 2
Skrevet
Ayesh skrev (55 minutter siden):

Jeg har akkurat kjøpt den. jeg liker den så langt bra, da jeg tror den ikke tørker ut huden, et problem hos meg. Jeg liker ikke mye dekkevne så jeg blander litt i kanebokremen og synes det dekker nok. Det skal veldig lite til før en får dekkevne synes jeg. Gjør som de andre sier,gå lysere. Selv kjøpte jeg fairly light eller noe slikt, da jeg har ganske lys hud og den passer godt meg. De har den i reisestr, om du vil prøve en liten tube først. 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Liker den ikke.

Den er ikke krise, men den legger seg dels for dewy og dels litt….pudrete om jeg kan si det slik.

SPF’ en kan du se bort ifra, ingen bruker nok til at det utgjør anbefalt mengde. 

Er det greit om jeg spør deg om du har en anbefaling til en du liker bedre, og ev hvorfor du liker den bedre?

AnonymBruker
Skrevet

Den dekker veldig bra men blir veldig blank og fet etter noen timer. Fungerer nok best om du har veldig tørr hud. 

Fargetonen er også veldig mørk og jeg får kviser når jeg bruker den to dager på rad eller ofte så om du har sensitiv acne prone hud er den nok best å unngå. Det går an å kjøpe small size av den om du vil teste og ikke kjøpe full size 

Anonymkode: 1ec05...b42

Skrevet

Jeg liker den, den jevner ut hudtonen veldig fint, gir en semi-matt finish på min hud og sitter godt. Oppleves definitivt mer som en foundation enn en farget dagkrem. Dessverre kan jeg ikke  bruke den hver dag, jeg blir tørr og litt rød, så det er åpenbart en ingrediens eller flere huden min reagerer på, så jeg bruker den kun til festbruk eller de dagene innimellom jeg føler at huden trenger litt ekstra hjelp :)

Enig i det som flere nevner her, at fargeskalaen går mot mørk/varm, så velg minst en nyanse lysere enn du tror du skal ha. Jeg opplever også at underlaget har betydning - den samarbeider ikke med alle dagkremene jeg har brukt, og den trenger litt tid på å "sette" seg. Jeg får best resultat om jeg venter en stund etter at jeg har påført fuktighetskrem, tar en ganske liten mengde CC-cream som jeg påfører med fingrene og går over med en fuktig beautyblender. Etter ca 5 min har den "satt" seg, og da kan jeg faktisk legge på et lag til, evt. bruke den som concealer på områder der jeg måtte trenge det. Med litt settingpudder til slutt, holder den seg fin hele dagen. 

• Liker 1
Skrevet
Anna Maria skrev (På 7.3.2023 den 18.07):

Er det greit om jeg spør deg om du har en anbefaling til en du liker bedre, og ev hvorfor du liker den bedre?

Dette kommer jo så an på hudtype, men:

Av produkter med lukt om man tåler det så synes jeg både Erborian CC og Lumene sin CC cream (men enda mer glow creme) er gode.

Erborian passer best normal til tørr hud da den er litt dewy. 

Men jeg takler ikke særlig duft i produkter, så jeg har gått over til foundation og legger den i et tynt lag - Make The Make flawless filter. Denne skal være medium dekk, men jeg legger den som mer lett dekk. Da dekker den hakket mindre enn IT C, men jeg trenger ikke noe pudder i tsone med denne. 

Skrevet

Likte den ikke til å begynne med, men etter at jeg begynte å gi huden min mer fukt synes jeg den er helt fantastisk! En nydelig glød, naturlig men samtidig en litt "retusjert" look.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk en prøve på den, og har vært fornøyd, så kommer til å kjøpe den :)

Anonymkode: 7ec91...095

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan si noe om hvordan den er i forhold til estee lauder double wear foundation? Bedre/dårligere? Litt nysgjerrig på å prøve den, men er veldig fornøyd med double wear. 

Anonymkode: b0836...a0b

Skrevet
AprilLudgate skrev (17 timer siden):

Dette kommer jo så an på hudtype, men:

Av produkter med lukt om man tåler det så synes jeg både Erborian CC og Lumene sin CC cream (men enda mer glow creme) er gode.

Erborian passer best normal til tørr hud da den er litt dewy. 

Men jeg takler ikke særlig duft i produkter, så jeg har gått over til foundation og legger den i et tynt lag - Make The Make flawless filter. Denne skal være medium dekk, men jeg legger den som mer lett dekk. Da dekker den hakket mindre enn IT C, men jeg trenger ikke noe pudder i tsone med denne. 

Tusen takk for at du orket å svare. Nyttig med noen innspill:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Noen som kan si noe om hvordan den er i forhold til estee lauder double wear foundation? Bedre/dårligere? Litt nysgjerrig på å prøve den, men er veldig fornøyd med double wear. 

Double wear er matt og heldekkende.

Er man double wearelsker tror jeg ikke man liker IT CC cream i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

De er helt forskjellige. 

Anonymkode: 3e1a7...4cf

Skrevet
Ayesh skrev (På 7.3.2023 den 17.06):

Jeg er 50+ og liker den veldig godt, beste jeg har hatt på lenge. Ikke veldig dekkende og legger seg ikke i linjer. Det er to typer (muligens 3), og jeg bruker den orginale som ikke er matt. Prøvde begge deler og syns den orginale ble penest da den andre matter for mye.. Hvis det blir litt blankt så matter jeg heller med litt pudder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...