Gå til innhold

Å bo på små steder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man kan si hva man vil av å bo på små steder. Nå har vi opplevd et dødsfall i nær familie, og hele lokalsamfunnet bryr seg. 
Vi får blomster fra kjente og ukjente, mat på døra og alle tilbyr seg å hjelpe. 
Både venner, naboer og ukjente. 
Dette er fordelen med å bo på små steder om det skjer noe trist. Da er det samhold og støtte fra alle kanter ❤️

Anonymkode: 48b2a...262

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For noen. Andre føler seg enda mer ensomme.

Anonymkode: 5637d...e33

  • Liker 1
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din erfaring. Det er ikke alle som opplever dette.

Anonymkode: d7eb8...5d4

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selvfølgelig individuelt, samt at små steder er forskjellige de også. 

Har selv min morsslekt fra en liten bygd, og når det er begravelse der så stiller bygda opp fra A til Å. Helt fantastisk fint at det finnes slike bygder.

Anonymkode: 718da...80f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at mange av de som "støtter" i denne tiden egentlig er "fiskeørner" som bruker informasjonen de får som samtaleemne hos andre senere - den virkelige støtten ser man etpar uker etter begravelsen i så fall... 

Anonymkode: f3ec4...84b

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor også på et lite sted. Min opplevelse er stikk motsatt av det TS skriver. 

Ja, folk "bryr" seg ved dødsfall, men når folk jeg ellers aldri snakker med kommer på døren, vil jeg påstå å si at det er av nygsjerrighet og ikke medlidenhet. For meg blir dette falskt!

Jeg har valgt å bo her av den grunn at mine foreldre er gamle og jeg ønsker å være i nærheten. Det er billigere og jeg synes det er trygt. Rent sosialt kan det ikke anbefales fra min side. Bygdedyret lenge leve.

Anonymkode: 2d9eb...89d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat samme erfaring. Omtanken ved dødsfall - folk innom med mat, at «alle» kommer i begravelsen og hjelp med alt mulig praktisk, er noe av det fineste jeg vet om fra min hjembygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...