AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #21 Skrevet 7. mars 2023 15 minutter siden, Lonehill said: Mener du at vi skal drite i å behandle indikasjoner på mineralmangel fordi mineralnivåene i blodet er regulert for å være stabile? Man behandler en tilstand eller symptomer, om der er belegg for det. Leger har evidensbaserte retningslinjer som de følger. De er forsiktig med kjerringråd, heldigvis. Anonymkode: 54325...806
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #22 Skrevet 7. mars 2023 Lonehill skrev (1 time siden): Da må du ta med i beregningen at mineralnivåene i kroppen ikke kan avdekkes gjennom blodprøver. Blodprøver viser bare hvor mye mineraler vi har i blodet og det er bare en liten del av beholdningen. Mineralnivåene i blodet blir regulert, slik at det ikke skal oppstå mangel der. Du kan ha alvorlig mangel på mineraler i både cellene i kroppen og i skjelettet uten at det gjenspeiles i blodet. Mener du at vi skal drite i å behandle indikasjoner på mineralmangel fordi mineralnivåene i blodet er regulert for å være stabile? Dette er helt riktig. Jeg hadde normale nivåer av f.eks kalsium, men likevel hadde jeg flere symptomer som indikerte mangel. Siden legen min sa at alt var ok, så gjorde jeg ikke noe med det. Men da jeg lærte om antinæringsstoffer og at blodprøver ikke klarer å gjenspeile mangel korrekt, begynte jeg med tilskudd. Og vips ble det slutt på knaking i kjeve og ledd, og et brudd begynte omsider å gro. Anonymkode: 41f2d...f26 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #23 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Man behandler en tilstand eller symptomer, om der er belegg for det. Leger har evidensbaserte retningslinjer som de følger. De er forsiktig med kjerringråd, heldigvis. Anonymkode: 54325...806 Å ta tilskudd er ikke kjerringråd. Anonymkode: 41f2d...f26 1 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå