AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #1 Skrevet 7. mars 2023 Jeg har nå gått med en forferdelig betennelse i 3 år. Det startet i ansiktet. Flere ting skjedde, det dukket opp flere hvite flekker og huden ble tynn / rynkete. Var hps hudlege, men nektet å høre på hva jeg hadda å si. Var hos en annen som sa jeg hadde rosacea. Men det er det ikke. Var hos en tredje som ga me en helt annen diagnose. Tilstanden forverre seg og har spredd seg til hårfestet. Jeg har nå 2 hårløse flekker . Jeg er livredd for den videre utviklingen, men føler ikke jeg blir hørt eller tatt på alvor. Jeg mener at de må ta hudprøver, men ingenting blir gjort. I tillegg har jeg en fastlege som ikke bryr seg. Hva skal jeg gjøre ? Dette blir bare verre og hårtapet større om det får utvikle seg. Jeg mener dette er lichen shlerosus / lichen planus 100 %. Anonymkode: 839e2...1be 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #2 Skrevet 7. mars 2023 Prøv å ta tilskudd med sink. Høres banalt ut, men for lite sink i kroppen kan føre til store problemer med hud, samt hårtap. Plantabaserte kilder til sink er ikke tilstrekkelig pga antinæringsstoffer som hindrer at kroppen klarer å bruke det. Hvis du googler lichen planus + zinc så får du opp mer info. Anonymkode: 41f2d...f26 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #3 Skrevet 7. mars 2023 Håpløst av legen som ikke noterer ned diagnosen du har diagnosert deg med, og enda verre at hen ikke starter behandling for diagnosen du har diagnosert deg med. Disse håpløse fastlegene🙄 Anonymkode: 673ec...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #4 Skrevet 7. mars 2023 Pityriasis versicolor er det første jeg tenker,evt alopecia? Prøv Fungoral shampoo da førstnevnte skyldes sopp og shampoen bidrar til økt hårvekst, evt synes jeg du skal lese om minoxidil 2%. Du får kjøpt det på apotek. Anonymkode: a8d68...035 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #5 Skrevet 7. mars 2023 Hudterapeut her… Det første som slo meg, er at det er soppinfeksjon. Gå til en privat lege, så til annen hudlege. Få tatt prøver og få riktig behandling. Lykke til. Anonymkode: 8d144...ef5 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #6 Skrevet 7. mars 2023 Bor du Oslo-nært? I så fall har jeg tips om en hudlege som helt garantert kommer til å finne riktig diagnose. Anonymkode: 1287b...17e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #7 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Prøv å ta tilskudd med sink. Høres banalt ut, men for lite sink i kroppen kan føre til store problemer med hud, samt hårtap. Plantabaserte kilder til sink er ikke tilstrekkelig pga antinæringsstoffer som hindrer at kroppen klarer å bruke det. Hvis du googler lichen planus + zinc så får du opp mer info. Anonymkode: 41f2d...f26 Støtter denne👍 Ts. Prøv å ta sink tilskudd, så ser du om det hjelper. Du har ingenting å tape på det. Føler med deg ❤️ Anonymkode: 0d6f3...b45
Lonehill Skrevet 7. mars 2023 #8 Skrevet 7. mars 2023 Og så er det påvist sammenheng mellom D-vitaminmangel og lichen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8054464/ Cellene i kroppen bruker sink for å danne enzymet som aktiverer D-vitamin som hormon. Uten sink, får ikke kroppen til å bruke D-vitamin til noe aktivt. Andre mineraler, som kalsium og magnesium er også aktive i samme prosess.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #9 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Håpløst av legen som ikke noterer ned diagnosen du har diagnosert deg med, og enda verre at hen ikke starter behandling for diagnosen du har diagnosert deg med. Disse håpløse fastlegene🙄 Anonymkode: 673ec...a5a Nå var det vel leger som hadde satt diagnosene - ulike leger ulike diagnoser, mens TS problem er at ikke noe blir bedre! Fordel å forstå det man leser tenker jeg, spesielt før man skal være ironisk i svarene sine! Anonymkode: defe3...ae6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #10 Skrevet 7. mars 2023 Lonehill skrev (4 minutter siden): Og så er det påvist sammenheng mellom D-vitaminmangel og lichen. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8054464/ Cellene i kroppen bruker sink for å danne enzymet som aktiverer D-vitamin som hormon. Uten sink, får ikke kroppen til å bruke D-vitamin til noe aktivt. Andre mineraler, som kalsium og magnesium er også aktive i samme prosess. Dessverre har hudleger fokus på kremer og medisiner, ikke vitaminer/mineraler. Tragisk. Anonymkode: 41f2d...f26 1
Lonehill Skrevet 7. mars 2023 #11 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dessverre har hudleger fokus på kremer og medisiner, ikke vitaminer/mineraler. Tragisk. Anonymkode: 41f2d...f26 Siden huden er et organ som ligger utenpå kroppen og dermed er synlig, er det kanskje naturlig å tro at hudproblemer må behandles utenfra. Kroppen selv bygger og vedlikeholder derimot huden innenfra. Og i det arbeidet er mineraler og vitaminer kritiske innsatsfaktorer. Hvorfor det ikke er mer fokus på å støtte kroppens arbeid med å vedlikeholde huden innenfra, kan vi jo bare undre oss over. Det er kanskje mer lønnsomt å behandle symptomer på hudproblemer utenfra med kremer og remedier, enn å gi kroppen råvarene den trenger for å fikse problemet selv. Å snakke om fotebygging er mye mindre lønnsomt enn å behandle kroniske symptomer. Hvis problemet kan forebygges, tjener ingen på symptombehandling.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #12 Skrevet 7. mars 2023 Lonehill skrev (1 time siden): Siden huden er et organ som ligger utenpå kroppen og dermed er synlig, er det kanskje naturlig å tro at hudproblemer må behandles utenfra. Kroppen selv bygger og vedlikeholder derimot huden innenfra. Og i det arbeidet er mineraler og vitaminer kritiske innsatsfaktorer. Hvorfor det ikke er mer fokus på å støtte kroppens arbeid med å vedlikeholde huden innenfra, kan vi jo bare undre oss over. Det er kanskje mer lønnsomt å behandle symptomer på hudproblemer utenfra med kremer og remedier, enn å gi kroppen råvarene den trenger for å fikse problemet selv. Å snakke om fotebygging er mye mindre lønnsomt enn å behandle kroniske symptomer. Hvis problemet kan forebygges, tjener ingen på symptombehandling. For meg er det ikke naturlig å tro at hudproblemer skal behandles utenfra. Kosthold, vitaminer, mineraler, lymfesystem. Ta tak i ubalansene fremfor å legge på plaster. Anonymkode: 41f2d...f26
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #13 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Bor du Oslo-nært? I så fall har jeg tips om en hudlege som helt garantert kommer til å finne riktig diagnose. Anonymkode: 1287b...17e har vært til oslo to ganger. bortkastet. er drittlei synsing og 2 sekunder sjekk. når får de ta biopsi. Anonymkode: 839e2...1be
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #14 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har vært til oslo to ganger. bortkastet. er drittlei synsing og 2 sekunder sjekk. når får de ta biopsi. Anonymkode: 839e2...1be Greit. Jeg kunne ha hjulpet deg med tidenes hudlege som alltid tar seg god tid og som aldri gir seg før han kommer til bunns i ethvert problem, men du var jo ekstremt negativ, så lykke til. Anonymkode: 1287b...17e 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #15 Skrevet 7. mars 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Dessverre har hudleger fokus på kremer og medisiner, ikke vitaminer/mineraler. Tragisk. Anonymkode: 41f2d...f26 Blodprøver tar du oss fastlegen. Det er jo ikke slik at et tilskudd kurerer noe som helst, med mindre man har mangel på det Anonymkode: 54325...806 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #16 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blodprøver tar du oss fastlegen. Det er jo ikke slik at et tilskudd kurerer noe som helst, med mindre man har mangel på det Anonymkode: 54325...806 Hvorfor ikke hos hudlegen, mener du? Hudlegen min har fått tatt massevis av blodprøver av meg. Anonymkode: 1287b...17e
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #17 Skrevet 7. mars 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Pityriasis versicolor er det første jeg tenker,evt alopecia? Prøv Fungoral shampoo da førstnevnte skyldes sopp og shampoen bidrar til økt hårvekst, evt synes jeg du skal lese om minoxidil 2%. Du får kjøpt det på apotek. Anonymkode: a8d68...035 Fungoral bidrar IKKE til økt hårvekst. Det er et SOPPMIDDEL - dvs dreper sopp Anonymkode: 54325...806 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #18 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke hos hudlegen, mener du? Hudlegen min har fått tatt massevis av blodprøver av meg. Anonymkode: 1287b...17e det blir aldri foretatt noen grundige undersøkelser av meg. hverken blodprøver eller hudprøver. er så satans drittlei. Anonymkode: 839e2...1be
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #19 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blodprøver tar du oss fastlegen. Det er jo ikke slik at et tilskudd kurerer noe som helst, med mindre man har mangel på det Anonymkode: 54325...806 Det er ikke alt blodprøver kan avdekke, dessverre. F.eks får vi oss store deler av bl.a sink og magnesium fra plante-kilder (nøtter, frø, korn osv). Problemet med dette er at disse kildene inneholder store mengder antinæringsstoffer, som gjør at det forhindrer absorpsjon og nyttiggjøring i kroppen. Dvs det kommer inn i blodbanen og det viser ok på blodprøver, men kroppen klarer ikke bruke det. Så når man er klar over dette, og hvilke mineraler og vitaminer som kan settes i sammenheng med symptomsbildet, så kan det faktisk kurere en hel del. Jeg hadde hele tiden nye sår som aldri ville gro, i tillegg til sterkt håravfall. Sink ble testet, fikk beskjed om normalt. Tok tilskudd da jeg lærte om antinæringsstoffer, og det ble slutt på håravfall/ny hårvekst kom, og ingen nye sår. Dessverre vet jo ikke leger så mye om denne delen, de ser seg blinde på normale vs/ikke normale blodprøver, og har ingen kunnskap rundt biotilgjengelighet i maten pasienten spiser. Anonymkode: 41f2d...f26
Lonehill Skrevet 7. mars 2023 #20 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er jo ikke slik at et tilskudd kurerer noe som helst, med mindre man har mangel på det Da må du ta med i beregningen at mineralnivåene i kroppen ikke kan avdekkes gjennom blodprøver. Blodprøver viser bare hvor mye mineraler vi har i blodet og det er bare en liten del av beholdningen. Mineralnivåene i blodet blir regulert, slik at det ikke skal oppstå mangel der. Du kan ha alvorlig mangel på mineraler i både cellene i kroppen og i skjelettet uten at det gjenspeiles i blodet. Mener du at vi skal drite i å behandle indikasjoner på mineralmangel fordi mineralnivåene i blodet er regulert for å være stabile?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå