Gå til innhold

4xd kino, noe for 40 åringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jobben gjør regelmessig slike sosiale ting sammen, denne gangen er kino forslått og vistnok en slik 4xd. Jeg er 40, og tenkt dette var noe for ungdommen? Redd for at det skal bli litt voldsomt, leser folk bli støl og uvel av det.. 

Har du noen erfaring? Vil jo egentlig ikke være kjedelig gamling, men skeptisk... 

Anonymkode: e6e9c...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går ofte på kino og er over halvveis på 40-tallet. Jeg var på 4D (ikke 4xd) kino for noen få år siden og det var kjempegøy! Jeg så Wonder Woman (den første) på Ringen i Oslo og det var artig med vind og vann som kom over meg, i tillegg til bevegelige stoler. Hvis du har tendens til å bli kvalm, vil jeg anbefale å ikke gå og sette deg før etter at trailerne er ferdig. I trailerne viser de alle de delene der stolene beveger seg, mens i selve filmen er de mer fordelt utover, så det går greit. Du må ALDRI tenke at alderen har noe å si, det er bare et tall. Det er om du selv føler deg ung som har noe å si (PS. Vet om 90-årige damer som har hoppet i fallskjerm og som er godt inne på SoMe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 23.38):

Jobben gjør regelmessig slike sosiale ting sammen, denne gangen er kino forslått og vistnok en slik 4xd. Jeg er 40, og tenkt dette var noe for ungdommen? Redd for at det skal bli litt voldsomt, leser folk bli støl og uvel av det.. 

Har du noen erfaring? Vil jo egentlig ikke være kjedelig gamling, men skeptisk... 

Hvorfor ser du på deg selv som så skrøpelig? En «normal» 40-åring er da en person som deltar i sport, trene flere ganger i uka og ikke blir støl av å sitte i en stol 1-3 timer?

Du beskriver det jeg tenker på som en normal 80-åring. (Min far er 70, og han er fint mer enn ung nok til å tilhøre «trener jevnlig og tåler en støyt)

Som 40-åring skal du påregnelig leve 60 år til. Begynner du være skrøpelig nå blir det veldig lenge å være gammel.

Anonymkode: cd382...062

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar begge dere. Kanskje jeg er veldig pysete og undervurder meg selv. 

Har skrevet feil, 4DX, slik med bevegelige seter og ulike effekter.

Men ja, kanskje jeg overdriver. Jeg er ikke en som liker tivoli og slikt, og i en anmeldelse stod det at det var som å sitte i Berg og dalbane i 3 timer... Ble nervøs, samtidig har jeg jo lyst å være en som er med på ting.. 

Må svare om jeg er med innen fredag, så ennå i tenkeboksen.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker dette er noe som appellerer mer for unge grunnet sjangre. Ser ikke for meg at det er så mye styr i 4dx i filmer som er laget for folk som er i 40-årene og oppover. Kommer vel på ett ut hvilken sal publikum sitter i.

Anonymkode: f67f1...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker dette er noe som appellerer mer for unge grunnet sjangre. Ser ikke for meg at det er så mye styr i 4dx i filmer som er laget for folk som er i 40-årene og oppover. Kommer vel på ett ut hvilken sal publikum sitter i.

Tror du virkelig det lages egne filmer for 40 +? 😂

Anonymkode: 92e33...479

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du virkelig det lages egne filmer for 40 +? 😂

Eldre da. Unge foretrekker jo mer action, mens eldre liker mer drama om andre i samme livsfase.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror det var Avatar 2, den er vist veldig lang også... Vi er i ulik alder på min avd, mest unge kanskje, men veldig trivelig gjeng.. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så på 4D film i USA. Syntes ikke det var så farlig. Riktig nok ikke 4dx, men kan ikke tenke meg at det er så svimmelte. Kanskje folk hyper det opp fordi det er "nytt"? Så kanskje det er avhengig hvilken film man skal se...

Anonymkode: 91721...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eldre da. Unge foretrekker jo mer action, mens eldre liker mer drama om andre i samme livsfase.

😅👍 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror det var Avatar 2, den er vist veldig lang også... Vi er i ulik alder på min avd, mest unge kanskje, men veldig trivelig gjeng.. 

Ts

Jeg hadde definitivt gått. Og hvis du blir uvel så kan du jo gå ut og finne fotfestet igjen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde definitivt gått. Og hvis du blir uvel så kan du jo gå ut og finne fotfestet igjen. 

Kommer en seg av/kan gå ut når stolene er i bevegelse? stopper de iblant? Høres både gøy og ikke gøy ut... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Takk for svar begge dere. Kanskje jeg er veldig pysete og undervurder meg selv. 

Har skrevet feil, 4DX, slik med bevegelige seter og ulike effekter.

Men ja, kanskje jeg overdriver. Jeg er ikke en som liker tivoli og slikt, og i en anmeldelse stod det at det var som å sitte i Berg og dalbane i 3 timer... Ble nervøs, samtidig har jeg jo lyst å være en som er med på ting.. 

Må svare om jeg er med innen fredag, så ennå i tenkeboksen.

Ts

Altså, man er ikke gammel i 40-årene…. Blir veldig overrasket av spørsmålet ditt, og forstår ikke helt greien. Må nevne at jeg er 49 år og mannen 59 år og vi er i mer aktivitet nå enn for 10 år siden…. 

Anonymkode: 0dc98...b21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ts

Kan du velge å se den i vanlig 2D? Den er utrolig fin! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Altså, man liker jo fortsatt de samme filmene… 😅 men personlig foretrekker jeg å se de i 2D. Min sønn på 14 så avatar i 4D og sa han ville ikke anbefale meg det. Jeg så avatar i 2D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør forresten se avatar 1 først om du ikke har sett den 👌🏼🥰 Ligger på disney+ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kommer en seg av/kan gå ut når stolene er i bevegelse? stopper de iblant? Høres både gøy og ikke gøy ut... 

De beveger seg ikke hele tiden. Skjer det noe i filmen (hopping, flyging, svømming), beveger de seg, men når det er rolig på skjermen, er det rolig i salen også. Og det skjer absolutt ikke noe hele tiden. Kanskje du skal be om billett på enden av en rekke så du kan hoppe av om det trengs, men likevel se filmen (noe som anbefales, men du bør i aller høyeste grad ha sett den første filmen først!) Fire og fire seter er lenket sammen og det er 8 seter i en rad, så mellomgang, så 4+4 seter til (om du skal på Ringen)

Endret av sofie777
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for alle svar som for pysete meg ga litt trygghet og mot.

Det gikk helt fint. Ble ikke dårlig, ikke vondt noen plasser, ikke tortur som det stod i en av anmeldelsene jeg leste og ble skremt av.

Vil fortsatt foretrekke å dra på vanlig kino, men om jobben eller annet sosialt lag invitere med så vil det være aktuelt likevel, var ikke avskrekkende😊

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 20.13):

Ts

Jeg hadde elsket det! Men er ikke så "gammel" som 40 enda, er bare 37! de fleste rundt meg, mellom 35 og 50 år hadde også digget det!

AnonymBruker skrev (På 8.3.2023 den 20.13):

De jeg kjenner, 35-50 år, elsker sci-fi, fantasy, action, og annet med fart i. Flere jeg kjenner på rundt 60 elsker fortsatt actionfilmer. Egentlig ganske få jeg kjenner som "liker mer drama om andre i samme livsfase".

Anonymkode: 50148...1c6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde også digget det! Har nettopp fylt 50 og elsker berg og dalbaner, action-filmer og actionfylt aktivitet. Kjører motorsykkel og driver med randonee.... som 40-åring er du jo ung!
Har heller aldri hørt om noen som blir støle av å sitte i en 4D-kinostol.....blir du støl av å kjøre bil?

Anonymkode: cb035...eb0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...