AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #1 Skrevet 6. mars 2023 Hei Er 15år og hadde sex Lørdag kveld. Jeg glemte å ta p piller dagen etterpå. Er det sjangs for at jeg blir gravid da?? Brukte ikke kondom men han kom heller ikke inni meg Anonymkode: 890ec...24a
Nagini Skrevet 6. mars 2023 #2 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei Er 15år og hadde sex Lørdag kveld. Jeg glemte å ta p piller dagen etterpå. Er det sjangs for at jeg blir gravid da?? Brukte ikke kondom men han kom heller ikke inni meg Anonymkode: 890ec...24a Det er så klart en mulighet. Når hadde du menstruasjon sist?
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #3 Skrevet 6. mars 2023 Den muligheten er nok mikroskopisk. Men kondom beskytter ikke bare mot uønsket graviditet, den beskytter mot kjønnssykdommer. Så bruk kondom. Anonymkode: aad02...3a8 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #4 Skrevet 6. mars 2023 Just now, Nagini said: Det er så klart en mulighet. Når hadde du menstruasjon sist? Det er vel irrelevant i og med at man ikke har ekte menstruasjon på ppiller. Anonymkode: 57073...e0f 1
Nagini Skrevet 6. mars 2023 #5 Skrevet 6. mars 2023 Ser du sier du bare glemte pillen én dag. Det skal litt til for du er gravid, da det også må treffe på eggløsning. Men det er jo de som blir gravide selv om de husker prevensjon hver dag.
Nagini Skrevet 6. mars 2023 #6 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er vel irrelevant i og med at man ikke har ekte menstruasjon på ppiller. Anonymkode: 57073...e0f Jeg leste litt fort og tolket det dithen at hun ikke brukte p-piller, så svarte på nytt
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #7 Skrevet 6. mars 2023 Just now, Nagini said: Jeg leste litt fort og tolket det dithen at hun ikke brukte p-piller, så svarte på nytt Må ha gått svært fort da, mtp at det står ordrett "glemte å ta ppiller" både i overskrift og innlegg... Anonymkode: 57073...e0f 1
Nagini Skrevet 6. mars 2023 #8 Skrevet 6. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Må ha gått svært fort da, mtp at det står ordrett "glemte å ta ppiller" både i overskrift og innlegg... Anonymkode: 57073...e0f Ja, gjorde visst det
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #9 Skrevet 6. mars 2023 Du får ta en test om noen uker, og så bør du snakke med helsesykepleier eller legen din om spiral eller p-stav, da det er mye sikrere fordi man ikke kan glemme det. Anonymkode: f9bda...c6d
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2023 #10 Skrevet 6. mars 2023 De fleste p-piller i dag har en margin på 36-48 timer, så du er ganske trygg dersom du tok p-pillen innen den tiden. Men det kan du sjekke opp hvis du går inn på sex og samfunn på nett. Les om det p-pille merket du står på og hva du skal gjøre hvis du har glemt en pille. Der kan du også bruke chatterobot og spør. Det er nok lite sannsynlig at du er gravid så lenge han ikke kom inni deg. Men statistisk sett blir 90 av 1000 gravide på p-piller pga brukerfeil som dette. Så er du usikker så bør du ta en angrepille. Da er Ella one best. Men da må du lese nøye på pakken- man skal vente med å starte opp med p-pillene i 5 dager etter angrepille fordi de kan påvirke effekten av hverandre. Anonymkode: e6cc2...046
Sofakona Skrevet 6. mars 2023 #11 Skrevet 6. mars 2023 Bruk kondom kjære deg..men venninnen hadde sex første gangen hun var 18 år..gikk på p 💊 og ble gravid. P piller et alder 100 prosent.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå