kosmo Skrevet 7. mars 2023 #21 Skrevet 7. mars 2023 Ta deg tid til å snakke med din mor selv om du blir lei. Trur nok hun setter enorm pris på det. Jeg har selv 3 barn. Og den mellomste nekter å ha kontakt med mg som mor. Hun mener at vi som foreldre ikke har gjort alt riktig i hennes barndom/ungdom, og har også gått ut med rykte om hvordan vi er. Sier at eg ikke hører etter når hun snakker, og ikke tar til meg det hun sier, for å så å si at det ikke er vits å ha kontakt med meg. Det river ut hjerte mitt , når hun ikke vil ha kontakt. Vær gla i din mor, og ta deg tid til de 5 minuttene 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #22 Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Moren min er i 60 årene og bor litt langt unna. Hun ringer gjerne 3 ganger i uka og bare skravler i vei om seg selv og sitt og forteller om alt "nytt" i livet sitt. Altså, non stop i sikkert 5 minutter. Blir ofte bare sittende og scrolle på telefonen samtidig. Svarer som oftest: Ja, mhm, åja så hyggelig da. Hun avslutter oftest samtale med "Jaja, ellers er det lite nytt da. Men du, nå må jeg gå. Vi snakkes". Så legger hun på raskt. Er dette normalt? Hvordan er det for dere andre? Anonymkode: 6553f...db5 Min mor døde som 61-åring. Neste gang du snakker med din mor, avbryt henne og fortell hvor glad du er for å høre stemmen hennes. For noe av det første du glemmer når noen dør, er hvordan stemmen deres hørtes ut. Anonymkode: 3d8f5...34f
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #23 Skrevet 7. mars 2023 Om du prøver å engasjere deg i samtalen, kan det jo hende det blir en dialog og ikke en monolog. Jeg er enig med de som sier at fem minutter tre ganger i uken ikke er så vanvittig mye. Anonymkode: 55cbc...cc5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #24 Skrevet 7. mars 2023 TS synes å være en liten empatiløs og dårlig unge. Ikke takknemlig for oppveksten, og tenker mest på seg selv. Min bror var likedan, men med sine egne unger forventer han at de holder kontakten jevnlig. Anonymkode: 9b732...c99 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #25 Skrevet 7. mars 2023 kosmo skrev (3 timer siden): Ta deg tid til å snakke med din mor selv om du blir lei. Trur nok hun setter enorm pris på det. Jeg har selv 3 barn. Og den mellomste nekter å ha kontakt med mg som mor. Hun mener at vi som foreldre ikke har gjort alt riktig i hennes barndom/ungdom, og har også gått ut med rykte om hvordan vi er. Sier at eg ikke hører etter når hun snakker, og ikke tar til meg det hun sier, for å så å si at det ikke er vits å ha kontakt med meg. Det river ut hjerte mitt , når hun ikke vil ha kontakt. Vær gla i din mor, og ta deg tid til de 5 minuttene 🥰 At noen går til det drastiske steget om å kutte kontakt er neppe uten grunn. Om du ikke ser dette selv så er du kanskje narsissist. Moren min kan heller ikke lytte, forstå eller evner å fatte at det er hun som er problemet. Rådet mitt er å aldri klandre henne, si unnskyld og at du forstår henne, selv om du mener det ikke er noe feil du har gjort. Du er moren så vil du ha kontakt så vet du veien tilbake til hennes hjerte. Da må man bite i det sure eplet og slutte å late som man er perfekt. Anonymkode: f26dd...eae
kosmo Skrevet 7. mars 2023 #26 Skrevet 7. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): At noen går til det drastiske steget om å kutte kontakt er neppe uten grunn. Om du ikke ser dette selv så er du kanskje narsissist. Moren min kan heller ikke lytte, forstå eller evner å fatte at det er hun som er problemet. Rådet mitt er å aldri klandre henne, si unnskyld og at du forstår henne, selv om du mener det ikke er noe feil du har gjort. Du er moren så vil du ha kontakt så vet du veien tilbake til hennes hjerte. Da må man bite i det sure eplet og slutte å late som man er perfekt. Anonymkode: f26dd...eae Jeg er ingen narsisst. Jeg har beklaget mg og aldri prøvd å være eller påstått at jeg er perfekt. Jeg har sagt at jeg har prøvd mitt beste til henne. Kanskje du skal se litt på deg selv før du begynner å komme med beskyldninger til uansett hvem det nå er. Trur du selv må se hvordan du oppfører deg. Ikke meningen å være ufin, men 2023 har lært meg at jeg skal ikke godta hva det nå enn er hos gud og enhver mann., heller ikke fra deg som ikke vil bruke tid på sin familie. Endret 7. mars 2023 av kosmo 2
Kaneel Skrevet 8. mars 2023 #27 Skrevet 8. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 18.55): Moren min er i 60 årene og bor litt langt unna. Hun ringer gjerne 3 ganger i uka og bare skravler i vei om seg selv og sitt og forteller om alt "nytt" i livet sitt. Altså, non stop i sikkert 5 minutter. Blir ofte bare sittende og scrolle på telefonen samtidig. Svarer som oftest: Ja, mhm, åja så hyggelig da. Hun avslutter oftest samtale med "Jaja, ellers er det lite nytt da. Men du, nå må jeg gå. Vi snakkes". Så legger hun på raskt. Er dette normalt? Hvordan er det for dere andre? Anonymkode: 6553f...db5 5 min enetale fra din mor tre ganger i uka tåler du! Seriøst kort tid! Og ja helt normalt for mange vær gla det kun er 5 stakkars små min du 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå