Gå til innhold

Tegnells revansje?


Justlooking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og overdødelighet alle andre steder 😉 

Jeg sa det hele tiden, at de svake som vi "reddet" første året ville stryke med når vi åpnet opp igjen uansett, så de milliardene Norge brukte på nedstengninger kunne de brukt til mye bedre formål....til og med fastlegen min heiet på Tegnell 😉 

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessante hvor  "WHO styrte" "NORSKE" beslutninger ble. Altså, hvordan vi som nasjon ikke hadde noen  evne til å se med egne briller på problemstillingen, og takle dette på egne premisser. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart det er underdødelighet i Sverige når nært sagt alle som bodde på gamlehjem, pleiehjem og hadde underliggende sykdommer døde med korona. Skal dette liksom støtte alle anti-vaxxernes syn?

Norge skal ha veldig mye mer overdødelighet enn nå før vi er i nærheten av dødeligheten Sverige hadde pga. korona. Alt annet er bare tull og talltriksing for å understøtte ens syn på at alle som var svake skulle dø uansett. Det er bare trist.

Jeg håper alle som går rundt med tanken om at man skal ofre alle på gamlehjem også har samme holdninger når de selv trenger pleie, men det er nok ikke virkeligheten. Ofte er man kjepphøy helt til man innser at man er i en gruppe som er utsatt selv, og da får pipa en annen lyd kjapt.

Endret av Anonio
  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville det ha sett ut i Norge, hvis vi hadde hatt en Tegnell istedenfor en Nakstad som covid-general?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lonehill skrev (3 timer siden):

Hvordan ville det ha sett ut i Norge, hvis vi hadde hatt en Tegnell istedenfor en Nakstad som covid-general?

Vi hadde spart oss selv for mye. Vi ser daglig utslaget i skolene. Generasjon korona har ekstremt dårlige sosiale evner. Som forventet.

Tegnells revansje er det kanskje, men det vil neppe bli inntrykket for ettertiden blant alle nordmenn. Det blir for vanskelig å glemme minnene om den store "dugnaden", som i det store og hele var unødvendig. Frykt pushet frem av media, politikere som ikke turte å stå i mot og et helsedirektorat som var mest opptatt av å dekke egen ræv. En stor flause.

  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsiden skrev (6 timer siden):

Interessante hvor  "WHO styrte" "NORSKE" beslutninger ble. Altså, hvordan vi som nasjon ikke hadde noen  evne til å se med egne briller på problemstillingen, og takle dette på egne premisser. 

 

Enig, Nakstad sto på Dagsrevyen i går og forklarte at de nå skulle gå gjennom og se om enkelte av tiltakene ikke var nødvendig alle steder i landet mtp demografiske forskjeller. Det er virkelig helt utrolig at dette er noe de kommer med nå, og ikke klarte å se den gangen. Jeg vet ikke hva jeg synes var verst; hodeløse politikere, rådgivere og spesialister i direktoratene, eller media som totalt mistet evnen til å stille kritiske spørsmål.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LisbethBerg skrev (15 timer siden):

Enig, Nakstad sto på Dagsrevyen i går og forklarte at de nå skulle gå gjennom og se om enkelte av tiltakene ikke var nødvendig alle steder i landet mtp demografiske forskjeller. Det er virkelig helt utrolig at dette er noe de kommer med nå, og ikke klarte å se den gangen. Jeg vet ikke hva jeg synes var verst; hodeløse politikere, rådgivere og spesialister i direktoratene, eller media som totalt mistet evnen til å stille kritiske spørsmål.

De visste utmerket godt hva de gjorde - men de var styrt av det globale samfunnet- hadde Norge gjort ting på sin egen måte hadde de blitt utestengt fra "Det gode selskap", som politikerne er avhengige av å være med i om de skal fremme sine egne interesser langsiktig. 😉 

Tegnell var tøff nok til å stå imot - men etterhvert ble også svenskene "tvunget" med på tiltakene, etter press utenfra.

Nå dro vel Norge strikken ekstra langt ifm innreiserestriksjonene en periode- de3t sykeste som noensinne er blitt gjort i dette landet - men dette ble de presset til av alle de gamle og svake som de hadde skremt vettet av med dommedagsprofetiene sine i forkant.....

Nordmenn har faktisk ikke begynt å reise igjen før etter  sommeren 2022- mens alle andre land reiste som bare det. Ifjor vinter traff jeg omtrent ikke nordmenn på mitt favorittreisemål - men nå er det som en stor maurtue av nordmenn der. Det sier veldig mye om hvor lettlurte, lettskremte og naive nordmenn er..... 😉 

Endret av Sportydame
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Sportydame skrev (På 14.3.2023 den 11.27):

De visste utmerket godt hva de gjorde - men de var styrt av det globale samfunnet- hadde Norge gjort ting på sin egen måte hadde de blitt utestengt fra "Det gode selskap", som politikerne er avhengige av å være med i om de skal fremme sine egne interesser langsiktig. 😉 

Tegnell var tøff nok til å stå imot - men etterhvert ble også svenskene "tvunget" med på tiltakene, etter press utenfra.

Nå dro vel Norge strikken ekstra langt ifm innreiserestriksjonene en periode- de3t sykeste som noensinne er blitt gjort i dette landet - men dette ble de presset til av alle de gamle og svake som de hadde skremt vettet av med dommedagsprofetiene sine i forkant.....

Nordmenn har faktisk ikke begynt å reise igjen før etter  sommeren 2022- mens alle andre land reiste som bare det. Ifjor vinter traff jeg omtrent ikke nordmenn på mitt favorittreisemål - men nå er det som en stor maurtue av nordmenn der. Det sier veldig mye om hvor lettlurte, lettskremte og naive nordmenn er..... 😉 

Jeg forstår at du er misfornøyd, men det er jo ikke forbudt å følge myndighetenes anbefalinger, råd og regler heller. Jeg hadde ingen erfaring med pandemi før, og synes det gikk greit.  Det er jo alltid noen som konsekvent protesterer på alt som kommer fra offisielle hold. Yrkesprotestanter, kjendiser, diverse antigrupper. Anti alt.  Det er de samme som brenner munnbind, bøker og blokkerer innganger.  Det innbyr ikke til tillit. Det er norskt å være skeptisk til slikt. 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Urias

Enda flere tall som viser galskapen i Norge. Mens norske barn og unge ble kasta under bussen og sendt hjem, brukte Sverige hodet, og den totale dødeligheten ligger på det samme. Forskjellen er at svenske barn og studenter fikk gå på skoler og slapp isolasjonen vi så i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/i/EQBAO3/coronapandemien-doedeligheten-var-nesten-lik-i-norge-og-sverige

Endret av Urias
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (53 minutter siden):

Enda flere tall som viser galskapen i Norge. Mens norske barn og unge ble kasta under bussen og sendt hjem, brukte Sverige hodet, og den totale dødeligheten ligger på det samme. Forskjellen er at svenske barn og studenter fikk gå på skoler og slapp isolasjonen vi så i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/i/EQBAO3/coronapandemien-doedeligheten-var-nesten-lik-i-norge-og-sverige

Vel, det er fristende å si «hva var det jeg sa».. Men det hele er så tragisk for alle barn og unge, at jeg vil ikke hovere over at vi var mange som forsøkte å si dette helt fra starten. 
 

Merker meg det patetiske forsøket til Nakstad med å forsøke å si at barn og unge ble lite rammet i Norge. Var det noen som fremmet at de skulle måtte ofre seg for de eldre, så var det han. 

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller sagt på en annen måte, mange nordmenn fikk leve 2-3 år lenger enn de ville gjort i Sverige. Jeg tror barna og barnebarna deres er glade for det. Alle som unngikk long covid fordi de slapp unna de farligste variantene ville sikkert også vært glade for det hvis de visste hvem de var.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (1 time siden):

Eller sagt på en annen måte, mange nordmenn fikk leve 2-3 år lenger enn de ville gjort i Sverige. Jeg tror barna og barnebarna deres er glade for det. Alle som unngikk long covid fordi de slapp unna de farligste variantene ville sikkert også vært glade for det hvis de visste hvem de var.

Har i hvertfall truffet på flere eldre som ble veldig isolert under koronaen og fikk ikke sett barnebarna sine uansett pga av alle smittevern reglene. For dem er jo 2 år veldig mye å kaste bort tiden og sitte isolert på ett bosenter eller hjemme alene i en leilighet. 

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

36 minutter siden, GrønnNellik68 said:

Har i hvertfall truffet på flere eldre som ble veldig isolert under koronaen og fikk ikke sett barnebarna sine uansett pga av alle smittevern reglene. For dem er jo 2 år veldig mye å kaste bort tiden og sitte isolert på ett bosenter eller hjemme alene i en leilighet. 

Da har de vært mye mer forsiktige enn de trengte. Man kunne treffe eldre i Norge det aller meste av tiden, selv om man selvsagt burde holde avstand. Etter et år kom jo vaksinen også. I Sverige ble derimot sykehjem totalt avstengt fra resten av samfunnet i mange måneder fordi de trodde de kunne la smitten spre seg i samfunnet uten å ramme de svakeste. Det virket dårlig siden de som jobbet der også ble smittet og måtte gå på jobb selv om de var syke. De eldre døde som fluer fordi de ikke engang hadde utstyr til å gi dem oksygen, bare morfin. Det virker som du har en nokså glorifisert forståelse av hva som skjedde i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda skrev (7 timer siden):

Da har de vært mye mer forsiktige enn de trengte. Man kunne treffe eldre i Norge det aller meste av tiden, selv om man selvsagt burde holde avstand. Etter et år kom jo vaksinen også. I Sverige ble derimot sykehjem totalt avstengt fra resten av samfunnet i mange måneder fordi de trodde de kunne la smitten spre seg i samfunnet uten å ramme de svakeste. Det virket dårlig siden de som jobbet der også ble smittet og måtte gå på jobb selv om de var syke. De eldre døde som fluer fordi de ikke engang hadde utstyr til å gi dem oksygen, bare morfin. Det virker som du har en nokså glorifisert forståelse av hva som skjedde i Sverige.

Nå dør de som fluer her .. samme hvordan så ender Norge og Sverige ca likt. 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, GrønnNellik68 said:

Nå dør de som fluer her .. samme hvordan så ender Norge og Sverige ca likt. 

Dette gikk i sirkel for deg vel fort. Det var akkurat den påstanden jeg forklarte hvorfor er feil i det første innlegget mitt. Med din logikk er det det samme om man lever 50 eller 90 år. Vi skal alle dø ei gang så til slutt ender det likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skal dø til slutt. Man kan bare utsette det.

Selvsagt måtte dødstallene jevne seg ut, men spørsmålet er om det var verd alle tiltakene å utsette noen dødsfall et par år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...