GĂ„ til innhold

Tegnells revansje?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heiet pĂ„ Tegnell hele veien đŸ’Ș

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Og overdþdelighet alle andre steder 😉 

Jeg sa det hele tiden, at de svake som vi "reddet" fĂžrste Ă„ret ville stryke med nĂ„r vi Ă„pnet opp igjen uansett, sĂ„ de milliardene Norge brukte pĂ„ nedstengninger kunne de brukt til mye bedre formĂ„l....til og med fastlegen min heiet pĂ„ Tegnell 😉 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Interessante hvor  "WHO styrte" "NORSKE" beslutninger ble. AltsÄ, hvordan vi som nasjon ikke hadde noen  evne til Ä se med egne briller pÄ problemstillingen, og takle dette pÄ egne premisser. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Det er klart det er underdÞdelighet i Sverige nÄr nÊrt sagt alle som bodde pÄ gamlehjem, pleiehjem og hadde underliggende sykdommer dÞde med korona. Skal dette liksom stÞtte alle anti-vaxxernes syn?

Norge skal ha veldig mye mer overdÞdelighet enn nÄ fÞr vi er i nÊrheten av dÞdeligheten Sverige hadde pga. korona. Alt annet er bare tull og talltriksing for Ä understÞtte ens syn pÄ at alle som var svake skulle dÞ uansett. Det er bare trist.

Jeg hÄper alle som gÄr rundt med tanken om at man skal ofre alle pÄ gamlehjem ogsÄ har samme holdninger nÄr de selv trenger pleie, men det er nok ikke virkeligheten. Ofte er man kjepphÞy helt til man innser at man er i en gruppe som er utsatt selv, og da fÄr pipa en annen lyd kjapt.

Endret av Anonio
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvordan ville det ha sett ut i Norge, hvis vi hadde hatt en Tegnell istedenfor en Nakstad som covid-general?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Lonehill skrev (3 timer siden):

Hvordan ville det ha sett ut i Norge, hvis vi hadde hatt en Tegnell istedenfor en Nakstad som covid-general?

Vi hadde spart oss selv for mye. Vi ser daglig utslaget i skolene. Generasjon korona har ekstremt dÄrlige sosiale evner. Som forventet.

Tegnells revansje er det kanskje, men det vil neppe bli inntrykket for ettertiden blant alle nordmenn. Det blir for vanskelig Ä glemme minnene om den store "dugnaden", som i det store og hele var unÞdvendig. Frykt pushet frem av media, politikere som ikke turte Ä stÄ i mot og et helsedirektorat som var mest opptatt av Ä dekke egen rÊv. En stor flause.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet
Utsiden skrev (6 timer siden):

Interessante hvor  "WHO styrte" "NORSKE" beslutninger ble. AltsÄ, hvordan vi som nasjon ikke hadde noen  evne til Ä se med egne briller pÄ problemstillingen, og takle dette pÄ egne premisser. 

Enig, Nakstad sto pÄ Dagsrevyen i gÄr og forklarte at de nÄ skulle gÄ gjennom og se om enkelte av tiltakene ikke var nÞdvendig alle steder i landet mtp demografiske forskjeller. Det er virkelig helt utrolig at dette er noe de kommer med nÄ, og ikke klarte Ä se den gangen. Jeg vet ikke hva jeg synes var verst; hodelÞse politikere, rÄdgivere og spesialister i direktoratene, eller media som totalt mistet evnen til Ä stille kritiske spÞrsmÄl.

• Liker 10
Skrevet (endret)
LisbethBerg skrev (15 timer siden):

Enig, Nakstad sto pÄ Dagsrevyen i gÄr og forklarte at de nÄ skulle gÄ gjennom og se om enkelte av tiltakene ikke var nÞdvendig alle steder i landet mtp demografiske forskjeller. Det er virkelig helt utrolig at dette er noe de kommer med nÄ, og ikke klarte Ä se den gangen. Jeg vet ikke hva jeg synes var verst; hodelÞse politikere, rÄdgivere og spesialister i direktoratene, eller media som totalt mistet evnen til Ä stille kritiske spÞrsmÄl.

De visste utmerket godt hva de gjorde - men de var styrt av det globale samfunnet- hadde Norge gjort ting pĂ„ sin egen mĂ„te hadde de blitt utestengt fra "Det gode selskap", som politikerne er avhengige av Ă„ vĂŠre med i om de skal fremme sine egne interesser langsiktig. 😉 

Tegnell var tÞff nok til Ä stÄ imot - men etterhvert ble ogsÄ svenskene "tvunget" med pÄ tiltakene, etter press utenfra.

NĂ„ dro vel Norge strikken ekstra langt ifm innreiserestriksjonene en periode- de3t sykeste som noensinne er blitt gjort i dette landet - men dette ble de presset til av alle de gamle og svake som de hadde skremt vettet av med dommedagsprofetiene sine i forkant.....

Nordmenn har faktisk ikke begynt Ă„ reise igjen fĂžr etter  sommeren 2022- mens alle andre land reiste som bare det. Ifjor vinter traff jeg omtrent ikke nordmenn pĂ„ mitt favorittreisemĂ„l - men nĂ„ er det som en stor maurtue av nordmenn der. Det sier veldig mye om hvor lettlurte, lettskremte og naive nordmenn er..... 😉 

Endret av Sportydame
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brudd pÄ rommets retningslinjer.Lomvi, mod

• Liker 1
Gjest Adobyen
Skrevet
Sportydame skrev (PĂ„ 14.3.2023 den 11.27):

De visste utmerket godt hva de gjorde - men de var styrt av det globale samfunnet- hadde Norge gjort ting pĂ„ sin egen mĂ„te hadde de blitt utestengt fra "Det gode selskap", som politikerne er avhengige av Ă„ vĂŠre med i om de skal fremme sine egne interesser langsiktig. 😉 

Tegnell var tÞff nok til Ä stÄ imot - men etterhvert ble ogsÄ svenskene "tvunget" med pÄ tiltakene, etter press utenfra.

NĂ„ dro vel Norge strikken ekstra langt ifm innreiserestriksjonene en periode- de3t sykeste som noensinne er blitt gjort i dette landet - men dette ble de presset til av alle de gamle og svake som de hadde skremt vettet av med dommedagsprofetiene sine i forkant.....

Nordmenn har faktisk ikke begynt Ă„ reise igjen fĂžr etter  sommeren 2022- mens alle andre land reiste som bare det. Ifjor vinter traff jeg omtrent ikke nordmenn pĂ„ mitt favorittreisemĂ„l - men nĂ„ er det som en stor maurtue av nordmenn der. Det sier veldig mye om hvor lettlurte, lettskremte og naive nordmenn er..... 😉 

Jeg forstÄr at du er misfornÞyd, men det er jo ikke forbudt Ä fÞlge myndighetenes anbefalinger, rÄd og regler heller. Jeg hadde ingen erfaring med pandemi fÞr, og synes det gikk greit.  Det er jo alltid noen som konsekvent protesterer pÄ alt som kommer fra offisielle hold. Yrkesprotestanter, kjendiser, diverse antigrupper. Anti alt.  Det er de samme som brenner munnbind, bÞker og blokkerer innganger.  Det innbyr ikke til tillit. Det er norskt Ä vÊre skeptisk til slikt. 

Gjest Urias
Skrevet (endret)

Enda flere tall som viser galskapen i Norge. Mens norske barn og unge ble kasta under bussen og sendt hjem, brukte Sverige hodet, og den totale dÞdeligheten ligger pÄ det samme. Forskjellen er at svenske barn og studenter fikk gÄ pÄ skoler og slapp isolasjonen vi sÄ i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/i/EQBAO3/coronapandemien-doedeligheten-var-nesten-lik-i-norge-og-sverige

Endret av Urias
Skrevet
Urias skrev (53 minutter siden):

Enda flere tall som viser galskapen i Norge. Mens norske barn og unge ble kasta under bussen og sendt hjem, brukte Sverige hodet, og den totale dÞdeligheten ligger pÄ det samme. Forskjellen er at svenske barn og studenter fikk gÄ pÄ skoler og slapp isolasjonen vi sÄ i Norge.

https://www.vg.no/nyheter/i/EQBAO3/coronapandemien-doedeligheten-var-nesten-lik-i-norge-og-sverige

Vel, det er fristende Ä si «hva var det jeg sa».. Men det hele er sÄ tragisk for alle barn og unge, at jeg vil ikke hovere over at vi var mange som forsÞkte Ä si dette helt fra starten. 

Merker meg det patetiske forsÞket til Nakstad med Ä forsÞke Ä si at barn og unge ble lite rammet i Norge. Var det noen som fremmet at de skulle mÄtte ofre seg for de eldre, sÄ var det han. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Eller sagt pÄ en annen mÄte, mange nordmenn fikk leve 2-3 Är lenger enn de ville gjort i Sverige. Jeg tror barna og barnebarna deres er glade for det. Alle som unngikk long covid fordi de slapp unna de farligste variantene ville sikkert ogsÄ vÊrt glade for det hvis de visste hvem de var.

• Liker 3
Skrevet
Enda skrev (1 time siden):

Eller sagt pÄ en annen mÄte, mange nordmenn fikk leve 2-3 Är lenger enn de ville gjort i Sverige. Jeg tror barna og barnebarna deres er glade for det. Alle som unngikk long covid fordi de slapp unna de farligste variantene ville sikkert ogsÄ vÊrt glade for det hvis de visste hvem de var.

Har i hvertfall truffet pÄ flere eldre som ble veldig isolert under koronaen og fikk ikke sett barnebarna sine uansett pga av alle smittevern reglene. For dem er jo 2 Är veldig mye Ä kaste bort tiden og sitte isolert pÄ ett bosenter eller hjemme alene i en leilighet. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet
36 minutter siden, GrĂžnnNellik68 said:

Har i hvertfall truffet pÄ flere eldre som ble veldig isolert under koronaen og fikk ikke sett barnebarna sine uansett pga av alle smittevern reglene. For dem er jo 2 Är veldig mye Ä kaste bort tiden og sitte isolert pÄ ett bosenter eller hjemme alene i en leilighet. 

Da har de vÊrt mye mer forsiktige enn de trengte. Man kunne treffe eldre i Norge det aller meste av tiden, selv om man selvsagt burde holde avstand. Etter et Är kom jo vaksinen ogsÄ. I Sverige ble derimot sykehjem totalt avstengt fra resten av samfunnet i mange mÄneder fordi de trodde de kunne la smitten spre seg i samfunnet uten Ä ramme de svakeste. Det virket dÄrlig siden de som jobbet der ogsÄ ble smittet og mÄtte gÄ pÄ jobb selv om de var syke. De eldre dÞde som fluer fordi de ikke engang hadde utstyr til Ä gi dem oksygen, bare morfin. Det virker som du har en noksÄ glorifisert forstÄelse av hva som skjedde i Sverige.

Skrevet
Enda skrev (7 timer siden):

Da har de vÊrt mye mer forsiktige enn de trengte. Man kunne treffe eldre i Norge det aller meste av tiden, selv om man selvsagt burde holde avstand. Etter et Är kom jo vaksinen ogsÄ. I Sverige ble derimot sykehjem totalt avstengt fra resten av samfunnet i mange mÄneder fordi de trodde de kunne la smitten spre seg i samfunnet uten Ä ramme de svakeste. Det virket dÄrlig siden de som jobbet der ogsÄ ble smittet og mÄtte gÄ pÄ jobb selv om de var syke. De eldre dÞde som fluer fordi de ikke engang hadde utstyr til Ä gi dem oksygen, bare morfin. Det virker som du har en noksÄ glorifisert forstÄelse av hva som skjedde i Sverige.

NÄ dÞr de som fluer her .. samme hvordan sÄ ender Norge og Sverige ca likt. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
4 hours ago, GrĂžnnNellik68 said:

NÄ dÞr de som fluer her .. samme hvordan sÄ ender Norge og Sverige ca likt. 

Dette gikk i sirkel for deg vel fort. Det var akkurat den pÄstanden jeg forklarte hvorfor er feil i det fÞrste innlegget mitt. Med din logikk er det det samme om man lever 50 eller 90 Är. Vi skal alle dÞ ei gang sÄ til slutt ender det likt.

Skrevet

Alle skal dĂž til slutt. Man kan bare utsette det.

Selvsagt mÄtte dÞdstallene jevne seg ut, men spÞrsmÄlet er om det var verd alle tiltakene Ä utsette noen dÞdsfall et par Är.

• Liker 2
  • Opprett ny...