Gå til innhold

Hvorfor skal kvinner alltid være et forbilde?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter å ha observert litt tråder om noen kjente profiler, så ser jeg et tema som går på rundgang. Det å være et forbilde. Det høres ut som jeg hinter til en spesifikk sak, men det er mer enn bare dette. Jeg ser aldri mannlige profiler bli etisk dømt fra alt de gjør. Noen MeToo-skandaler og rasismeanklager skjer, men ikke som handler om påvirkningen deres.

Et eksempel er Oskar Westerlin som troligvis har en ung følgerbase, sett utifra kommentarene han får.. De få gangene jeg har klikket meg inn på «Kontoret» er det enten snakk om penger, Onlyfans, bodycount, utseende, og en konkurranse som handler om hvor mye du kan drikke før du må kaste opp. 
Hvor bra påvirkning er dette på unge tenåringsgutter? 
Kom gjerne med flere eksempel der det har vært en mannlig kjent profil som har blitt dømt hardt for å være et farlig forbilde. 

Mener ikke at man skal begynne å dømme, men at jeg ikke helt ser hvorfor det virker sånn. Man skal ikke vise så mye kropp, for da blir ungdommen påvirket, man skal ikke prate for mye om sex, for da blir ungdommen påvirket. Lurer litt på hvorfor vi setter så høye moralske standarder til mennesker. Mennesker som går gjennom sitt eget liv, gjør feil som alle oss andre. Det er ikke influensere som skal oppdra ungdommen. 

Anonymkode: 4b998...8a4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat

Hvorfor skal kvinner alltid være et forbilde?

Jeg tror det kan være særlig to (blant flere) grunner:

1. Kvinnelige kjendiser virker i større grad å være "påvirkere" hvis primære virke er å "påvirke" uten å gjøre eller prestere noe på andre områder. At selvutnevnte "påvirkere" får mer kritikk for måten de påvirker på enn eksempelvis fotballspillere virker ikke unaturlig.

2. En er veldig opptatt av å "løfte frem kvinnelige forbilder" for at unge kvinner skal ha noe å strekke seg etter, samtidig som en gjerne mener at menn skal "gi kvinner plass". I et slikt klima er det ikke unaturlig at en blir opptatt av forbildene kvinner har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...