AnonymBruker Skrevet 18. mars #121 Del Skrevet 18. mars Tomas77 skrev (27 minutter siden): Fordi det er den kjeden med best utvalg (fortsatt ikke godt nok). Blir deprimert av å gå på Kiwi, Rema eller Extra. Jeg han helt prisangst for Meny. Når jeg plukker opp en liten ost eller en dressing som ser god ut og det koster sånn 80 kr. Klarer ikke, selv om jeg av og til strengt tatt har råd. Skulle latt meg selv gå berserk engang der og kanskje oppdaget noe nytt. Anonymkode: 73f52...eb1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. mars #122 Del Skrevet 19. mars Der jeg bodde før, hadde vi to butikker innen rimelig avstand. Den ene var en håpløs Spar-butikk, den andre var Meny. Å handle på Spar-butikken var "risikosport". For glemte man å sjekke datoholdbarheten på varen før man la den i handlevognen, kunne du vedde på at minst to-tre av varene hadde gått ut på dato og du ikke oppdaget det før du kom hjem. Den samme kjøpmannen som styrte den butikken i alle år, og han kjørte samme policy - selg alt av utgåtte varer til full pris og håp at kundene ikke ser det! Og han bestilte inn bare et lite minimum av lager på varer som Spar-kjeden hadde på tilbud. ALLTID tomt når man kom og skulle kjøpe det. Uansett hvor tidlig ute vi var! Og legg til at man ofte kom til tomme hyller på helt vanlige varer - lett å tenke seg at man da droppet hele den butikken, og dro til neste. Menybutikken hadde alltid fulle hyller og alltid riktig dato på varene sine. De var dyrere, ja, men man fikk tak i det man skulle og det var ikke gått ut på dato i det minste. Så vi brukte Meny nesten hver gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #123 Del Skrevet 19. mars Million skrev (3 minutter siden): Der jeg bodde før, hadde vi to butikker innen rimelig avstand. Den ene var en håpløs Spar-butikk, den andre var Meny. Å handle på Spar-butikken var "risikosport". For glemte man å sjekke datoholdbarheten på varen før man la den i handlevognen, kunne du vedde på at minst to-tre av varene hadde gått ut på dato og du ikke oppdaget det før du kom hjem. Den samme kjøpmannen som styrte den butikken i alle år, og han kjørte samme policy - selg alt av utgåtte varer til full pris og håp at kundene ikke ser det! Og han bestilte inn bare et lite minimum av lager på varer som Spar-kjeden hadde på tilbud. ALLTID tomt når man kom og skulle kjøpe det. Uansett hvor tidlig ute vi var! Og legg til at man ofte kom til tomme hyller på helt vanlige varer - lett å tenke seg at man da droppet hele den butikken, og dro til neste. Menybutikken hadde alltid fulle hyller og alltid riktig dato på varene sine. De var dyrere, ja, men man fikk tak i det man skulle og det var ikke gått ut på dato i det minste. Så vi brukte Meny nesten hver gang. Spar er jo uansett nesten like dyrt som Meny. Anonymkode: 2a66f...dd7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #124 Del Skrevet 19. mars Jeg handler en del på meny, og har ikke god råd. Men de har mye bra tilbud, og veldig bra frukt og grønt avdeling. Vi har en Rema i nærheten og, der er frukt og grønt elendig, og har ofte samme pris eller dyrere enn meny. Anonymkode: ab91e...76f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 19. mars #125 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spar er jo uansett nesten like dyrt som Meny. Anonymkode: 2a66f...dd7 Ja, den var ikke noe billig, men det var den som lå nærmest oss der vi bodde (gangavstand - fem minutter). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #126 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Spar er jo uansett nesten like dyrt som Meny. Anonymkode: 2a66f...dd7 Spar er vel ofte dyrere? Anonymkode: f6a48...f75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #127 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Spar er vel ofte dyrere? Anonymkode: f6a48...f75 Ja, det stemmer nok. Men Spar har ofte veldig gode «lokketilbud» - bedre enn Meny sine. Anonymkode: 2a66f...dd7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ugline Skrevet 19. mars #128 Del Skrevet 19. mars Handler på Meny fordi de har bedre brød, pluss noen andre varer de hverken har på kiwi eller rema. Hvis jeg først er på Meny, kjøper jeg resten av handlelista der også. Hvorfor? Fordi deg jeg har minst av er tid, ikke penger. Tida mi er verdt så mye for meg at det er uaktuelt å gå i flere butikker for å spare noen kroner. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #129 Del Skrevet 19. mars Vi har ikke lavt matbudsjett, men jeg er likevel veldig prisbevisst, og handler alt som kan handles på Kiwi på Kiwi. Men så er det så mye av det vi liker å spise og drikke som man ikke får på Kiwi, og derfor handler vi på Meny også. Handler også litt på Jacobs og Gutta på Haugen. Jeg er godt kjent med prisene på både Kiwi og Meny, og når Meny har tilbud, er det som oftest billigere enn på Kiwi. Dermed blir det til at vi handler en del på Meny også. Jeg tror mange ikke er helt klar over at Meny faktisk har mange gode tilbud? Anonymkode: 29b5f...09d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #130 Del Skrevet 19. mars Jeg er alt for kjip til å handle på Meny fast. Eier ikke lojalitet til butikker så jeg handler det jeg vil ha der det er billigst, det er blitt en hobby. Men har veldig mange venner som handler ALT på Meny, felles for de alle er de overhodet ikke er prisbevisste og bryr seg ikke om at de betaler mer enn de må for varene de trenger. Helt merkelig holdning synes jeg, hvorfor betale mer enn man må? Men vi har diskutert dette flere ganger, de bare liker Meny og så har de ferskvare avdeling, men det er jo ikke en avdeling de benytter seg så ofte av og så er det større utvalg er ikke enig i det heller, vi har en gigantisk extra og kiwi som har alt det som Meny har men ja, er ikke min lommebok. Anonymkode: 01377...867 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #131 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.18): Er oppriktig nysgjerrig Den siste pristesten mellom Meny og Kiwi viser at Meny i snitt er 11% dyrere, og at visse varer er opptil 40% dyrere hos Meny. Flere av de jeg kjenner handler fast hos Meny, og det er typiske dagligvarer som melk, brød og grønnsaker. Selv handler jeg der kun hvis jeg leter etter en spesifikk vare eller skal ha fersk fisk eller kjøtt. Hva med dere andre? Anonymkode: 47c5a...e9e Mer utvalg og ferske ting. Gode tilbud av og til. Anonymkode: 1be1c...193 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #132 Del Skrevet 19. mars Many hadde makrell i tomat for 10 kr i januar - jeg bunkra! Men ellers er Many akkurat som taxi, noe jeg aldri benytter meg av. Anonymkode: d09d8...54c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #133 Del Skrevet 19. mars Lokale Kiwi har aldri det jeg vil ha, så kan aldri bare handle der, så jeg ukeshandler på Rema, krisehandler i uka på Spar (de har selvscanning) og innom på Meny når jeg trenger spesielle ting. Det ER dyrere for mye på Meny, men om jeg kunne velge så hadde jeg foretrukket Meny Anonymkode: 9fa87...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #134 Del Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Spar er vel ofte dyrere? Anonymkode: f6a48...f75 Nei. Nogesgruppen har Kiwi, Spar og Meny som sine største butikker. Kiwi skal være billigst, men det tas igjen på mindre utvalg og mindre betjening. Spar skal være hakket over kiwi, men under meny. Ligger som regel nærmere meny enn kiwi i pris, men har gode tilbud verdt å følge med på. Har noe ektra utvalg, som regel varmdisk/ kjøttdisk og litt mer betjening. Meny skal ha størst utvalg, mest ferskvare og flere ansatte og er derfor dyrest. Også på tilbud, men de har gode tilbud. Legg merke til at salat på tilbud kanskje koster 19,90 på meny og 15 på spar f.eks, men det er selvfølgelig variasjoner. Forøvrig har alle de samme leverandørene, så hele "basisutvalget" vil være nøyaktig samme kvalitet. Meny og spar har i tillegg mer fra lokale produsenter (ofte gode, men dyre varer), og f.eks Jacobs utvalgte i større grad. Det er forresten produkter som sjelden gjør det bra i tester, både på smak og næringsinnhold blir de som regel slått av langt billigere varer... Anonymkode: b9cae...aa4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #135 Del Skrevet 20. mars Fordi den er mindre enn coop obs, har færre kunder og mindre kø. Anonymkode: 6f39b...4ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #136 Del Skrevet 20. mars Fordi det er enklest. Det er på veien. Og i en hektisk hverdag med all logistikk så vinner enklest og minst tidkrevende stort sett. Anonymkode: 7cecb...64f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #137 Del Skrevet 20. mars Ca hver 2.-3. Uke handler jeg middag fra ferskvaredisken til meny. Jeg pleier også da å kjøpe appelsinjuice for det er den eneste juicen jeg liker. Anonymkode: e3680...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars #138 Del Skrevet 20. mars På grunn av lokasjonen. Bygget jeg bor i har Meny i førsteetasjen. Ja, litt dyrt, men det er veldig praktisk å bare ta heisen ned. Det er verdt det, mener jeg. Anonymkode: e3a7a...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillebamsemums Skrevet 20. mars #139 Del Skrevet 20. mars Jobbet på meny før, så fikk 10% av handlene satt inn på trumf kontoen. Så ble ofte å handle på meny fordi jeg ikke gadd å stikke innom en annen butikk på vei hjem. Jobbet der i ca 6-7 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mimifin72 Skrevet 21. mars #140 Del Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.40): Jeg handler alltid på Kiwi med unntak av hvis jeg skal ha nygrillet kylling. Den er best fra Meny. Anonymkode: 3e898...88b Same Enten Kiwi eller REMA. Kylling fra Meny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå