Gå til innhold

Dere som handler på Meny fast, hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg handler en del på meny, men handler ikke bare der. Jeg er kronisk syk, så da er det mest praktisk å få levert mat på døra, da står det mellom Oda og Meny, Meny har mye mer på tilbud enn Oda, så hvem jeg velger, kommer helt an på hvor bra tilbud Meny har. Jeg har og cøliaki, og Meny har rundt hver tredje måned tilbud på fri for produkter, da kjøper jeg store mengder, sånn så jeg har nok helt til neste gang det er salg. Eller når meny har norsk karbonadedeig på tilbud, så hamstrer jeg, og har i fryseren. Så de har jo ofte mye på tilbud, så trenger ikke å bli så dyrt å handle på meny. 

Anonymkode: ab91e...76f

Ja, de har ofte tilbud, og annonserer dette godt. Men hvis du er prisbevisst og følger med på priser (jeg er siviløkonom så jeg gjør det), så kan du se at tilbud på Meny er det samme som vanlig pris hos Kiwi. Noen ganger til og med dyrere. men de vil ha oss forbrukere til å tro at de kjører gode tilbud, i realiteten så har de mye større marginer enn Kiwi og Rema.

Anonymkode: b37a6...946

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Nå blir det jo mye dyrere å få matvarer på døra kontra det å gå i butikk selv. Og det å gå på Meny er en god del dyrere enn å handle i andre butikker. Impulskjøp eller ei.

Anonymkode: 2b838...c11

Som nevnt, det er verdt det for meg for å slippe butikktur og slipper impulskjøp. At det blir dyrere er jeg fullstendig klar over, det er fortsatt verdt det. 

Anonymkode: 61a49...07b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

De "gode" tilbudene havner på ca samme pris som det som er normalpris på Kiwi. Ofte dyrere også. For litt siden hadde Mega -40% på alt fra Toro. Selv etter rabatten på 40% var trukket fra så var noen av varene fortsatt dyrere enn på kiwi.

Anonymkode: ef216...dad

Det er tull. Meny har f.eks 10 kroners marked med jevne mellomrom, samt gode tilbud på enkelt-produkter hver uke som gode priser på ost, kjøttdeig, jus og mye mer. 2 for 3 tilbudene er også ofte gode. Mye av First Price produktene koster akkurat det samme på Meny og Kiwi. Det eneste som ikke alltid er så bra på Meny er datohyllene deres. De er ofte full av "luksusmat" som koster skjorta selv i datohyllen. Maten i datohyllen er også ofte for lite satt ned til at noen gidder kjøpe det når det går ut samme dag/dagen etter ol. Ofte er den bare nedsatt 10-30%. 

Anonymkode: 3ef62...77d

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som nevnt, det er verdt det for meg for å slippe butikktur og slipper impulskjøp. At det blir dyrere er jeg fullstendig klar over, det er fortsatt verdt det. 

Anonymkode: 61a49...07b

Ok. Ja, du har jo egentlig rett i at det er godt å slippe å gå i butikken :)

Anonymkode: 2b838...c11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vil og kan.

Anonymkode: 343b4...b76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er tull. Meny har f.eks 10 kroners marked med jevne mellomrom, samt gode tilbud på enkelt-produkter hver uke som gode priser på ost, kjøttdeig, jus og mye mer. 2 for 3 tilbudene er også ofte gode. Mye av First Price produktene koster akkurat det samme på Meny og Kiwi. Det eneste som ikke alltid er så bra på Meny er datohyllene deres. De er ofte full av "luksusmat" som koster skjorta selv i datohyllen. Maten i datohyllen er også ofte for lite satt ned til at noen gidder kjøpe det når det går ut samme dag/dagen etter ol. Ofte er den bare nedsatt 10-30%. 

Anonymkode: 3ef62...77d

Noen av tilbudene er gode. Andre ikke fullt så gode.

Jeg tuller for øvrig aldri. https://www.nettavisen.no/okonomi/sjokkert-over-coop-priser-skjonner-ikke-hvordan-det-kan-vare-mulig/s/5-95-930494

 

Anonymkode: ef216...dad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode tilbud, ferskvare, brødet og de ansatte her er awsome ❤️

Anonymkode: b87d5...ded

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger har meny tilbud på karbonadedeig som du ikke finner andre steder. Ellers handler jeg der noen  ganger når jeg har god råd, prøver ut ting jeg ikke finner andre steder. Pluss når jeg skal pante. Ellers er det mye extra og kiwi for det ligger ved bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler for variasjonen.

Har man råd, hvorfor ikke?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå blir det jo mye dyrere å få matvarer på døra kontra det å gå i butikk selv. Og det å gå på Meny er en god del dyrere enn å handle i andre butikker. Impulskjøp eller ei.

Anonymkode: 2b838...c11

Det kommer vel an på. Jeg er kronisk syk, har ikke bil, bor med 2 tenåringer. Så hadde ikke jeg fått mat levert fra meny, måtte jeg tatt buss fram og tilbake til butikken flere ganger i uken. Koster 59 kr, og få det levert på døra. Og jeg passer alltid på å handle det som er på tilbud, og handle sånn så jeg har en god stund. Jeg har sammenlignet handleliste med Oda flere ganger, men ofte kommer meny billigere ut grunnet tilbudene deres. Har Meny dårlige tilbud, handler jeg hos Oda. 

Anonymkode: ab91e...76f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleierinnen skrev (5 timer siden):

Jeg handler stort sett på CoopMega eller Meny, fordi jeg liker at de har større utvalg enn for eksempel Kiwi. De har ofte gode tilbud, som jeg passer på å benytte meg av. 

Vær obs på at når meny og Mega kjører 30% tilbud, så blit tilbudsprisen ofte den samme som prisen du ville kjøpt varen for på Rema eller Kiwi😆 Dette har jeg testet ut flere ganger og det er skrevet om det i media.

Anonymkode: 53e9d...3ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Når du handler på butikk må du velge mellom to ting: utvalg eller lav pris(med unntak av joker og nærbutikken som har ræva utvalg og er skitdyrt). Meny er dyrt ja, men de har mye bedre utvalg enn kiwi(som ikke har noe som helst), Coop og rema 1000. Elsker meny!

Anonymkode: 86a35...276

Underlig påstand, for jeg ser masse kunder med handlevogner fulle av mat hos Kiwi.  Jeg kjenner ingen som binder seg til å handle hos kun én butikk.  Jeg pleier å skrive handleliste, for ellers husker jeg ingenting, og så handler jeg der hvor jeg finner varen til lavest pris. Når jeg trenger en isbergsalat, så har jeg ikke behov for å gå inn i en butikk med 50 forskjellige salatvarianter.

Neste uke er Evergood, Norvegia, noen grønnsaker og kyllingfilet på ok tilbud hos Meny, kjøttdeig hos Kiwi og poteter hos Rema.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må uansett innom Meny hver uke. Fersk fisk, pålegg i disk, ostedisk, utvalget sopp, choikål, brokkolini, spisskål, Jacobs kraft, and, lokal-vare disken, refried beans, briochebrød, muttitomater.... Er bare noe av det jeg har hatt på handlelista de siste ukene.

Vanligvis prøver jeg å være flink å skrive to handlelister for ukeshandling, og også stoppe innom Rema. Men i en travel hverdag blir det jo innimellom til at man bare plukker alt med fra Meny. 

Anonymkode: 147f5...899

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er priviligerte og trenger ikke å se på prislappen, så vi benytter oss av meny. 

Blir litt som hvorfor dra på frelsesarmeen(lavpriskjedene)  når man har penger til å handle mat

Anonymkode: 888c6...4eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et kjøpesenter ved siden av oss som har meny og coop. Handler mest på meny da det er lettere å finne ting der og  det er greit utvalg. 

Anonymkode: 4b3cc...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Handler det jeg kan på Rema som er min nærmeste butikk, og så hamdler jeg det jeg må hamdle på Meny på Meny.

Det siste er ikke mange artiklene hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler på meny noen varer en gang i uken fordi jeg liker selve butikken. Den er ryddig og fin. Det handler også om beliggenhet. Men jeg handler ikke mye der. 

Endret av Eloise12345
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler for det meste på Kiwi, men er nok innom Meny 1-3 ganger i mnd.

Skal innom der i dag, se om de har skrei og torskerogn.
Er innom der om jeg skal ha noe fersk fisk eller kjøtt. Eller noe de ikke har på kiwi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ca 1 gang i året på Meny, er ikke Meny her jeg bor. Så når jeg tar meg en flytur sørover for å besøke familie, hender det at jeg stikker innom en Meny butikk. 😁

Anonymkode: ea548...5b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...