Gå til innhold

Dere som handler på Meny fast, hvorfor?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hovedgrunnen til at jeg handler på Meny er at utvalget desidert er best og at min Meny ligger rett ved jobb. Det er himla praktisk å handle på vei hjem uten å måtte ta en omvei. Det er også både gratis og stor parkering. En av de andre butikkene på vei hjem har en time gratis parkering - dersom man husker å innom parkeringsautimaten. Glemmer man dette får man en regning på 80kr i posten. Parkeringen er også veldig liten og ofte full.

Når det er sagt så handler jeg like gjerne på en av de andre butikkene om jeg er i nærheten av en av dem. De har ofte tilbud på brus på Rema 1000, den butikken her i området med best frukt og grønt er Kiwi og jeg liker egentlig Coop sine butikker. Men for min del er Meny det mest praktiske dersom jeg skal ha noe «på farta».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Meny er den nærmeste butikken, så blir fort å gå innom der. Men en finner meg sjelden i ferskvare disken og dyre oster for å si det sånn. Meny har også en del tilbud. 

Handler også en del på Kiwi.

Anonymkode: 99a07...906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.18):

Er oppriktig nysgjerrig :) Den siste pristesten mellom Meny og Kiwi viser at Meny i snitt er 11% dyrere, og at visse varer er opptil 40% dyrere hos Meny. 

Flere av de jeg kjenner handler fast hos Meny, og det er typiske dagligvarer som melk, brød og grønnsaker. Selv handler jeg der kun hvis jeg leter etter en spesifikk vare eller skal ha fersk fisk eller kjøtt. Hva med dere andre?

Anonymkode: 47c5a...e9e

Hvis alle bare handler på kiwi og rema så ville vi fått et utrolig kjedelig utvalg av mat her i landet. De selger veldig mye dårlig mat, de har dårlig utvalg også,i forhold til meny og de andre litt dyrere butikkene. Kiwi har f.eks mest kjøtt fra folkets, det er et billigmerke med helt elendig kvalitet på mye av kjøttet,rema har nordfjord som også har veldig mye dårlig kjøtt. Jeg handler sjelden på disse stedene da jeg synes de ødelegger markedene for de gode varene. Mye av kjøttet er tilsatt vann og salt for å få opp vekten så det ender jo opp med at mye av kjøttet er dyrere enn de litt dyrere merkene......om du da ikke liker å betale flere hundre kroner kiloen for vann og salt.

Anonymkode: 78c49...3a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå er det flere år siden jeg handlet på Meny. Den gikk konkurs her i byen,det luktet litt rart der også.

Anonymkode: a65bf...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.18):

Er oppriktig nysgjerrig :) Den siste pristesten mellom Meny og Kiwi viser at Meny i snitt er 11% dyrere, og at visse varer er opptil 40% dyrere hos Meny. 

Flere av de jeg kjenner handler fast hos Meny, og det er typiske dagligvarer som melk, brød og grønnsaker. Selv handler jeg der kun hvis jeg leter etter en spesifikk vare eller skal ha fersk fisk eller kjøtt. Hva med dere andre?

Anonymkode: 47c5a...e9e

Handler til daglig på Rema 1000, handler kun på Meny når jeg skal ha produkter som er nye, eller ferskvarer av ost/kjøtt.

Det blir bare tullete i mine øyne å betale mer for vanlige varer som egg, melk osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler kun på meny fordi jeg slipper å gå i butikken og alle varene blir bært innenfor døra mi hjemme! Lyx!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kun hvis det er spesielle varer. Man er temmelig dum om man handler melk og andre vanlige varer på meny, er som å kaste penger ut av vinduet 

Anonymkode: 79a2c...e2b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jeg handler på Meny:
* Bedre parkering
* Mindre folk = ikke kø i kassen
* Ferskvaredisk
* Originalvarer, ikke bare EMV

Det siste er faktisk det viktigste. Handlet nesten bare på Rema 1000 før, men nå er det jo nesten helt umulig å få tak i annet enn R-varer. Jeg boikotter fullstendig butikkenes egne merkevarer, spesielt der jeg ser at dette har presset ut "vanlige" merker som Gilde, Ming og Prior.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stor butikk, mer ferskvarer og større utvalg. 

Anonymkode: 585d7...57a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler mest på Rema1000, men jeg foretrekker Hennig Olsenis og den må jeg på Meny eller Kiwi for å få. Meny er innen gangavstand... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler fast, men kun på lørdager. Tildags dato har de den beste napoleonskaken jeg har smakt, og den vil jeg ha. :)

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.5.2024 den 13.16):

Kun hvis det er spesielle varer. Man er temmelig dum om man handler melk og andre vanlige varer på meny, er som å kaste penger ut av vinduet 

Anonymkode: 79a2c...e2b

Meny her har 3 for 2 på melk. Vi handler melk bare på Meny for tiden. 

Ellers har også Meny her utrolig mange gode tilbud. Så jeg er en tilbudsjeger og handler mye på Meny. Alternativet er Rema1000 her og de er veldig dårlige på feks frukt og grønt. Det orker jeg ikke kjøpe på Rema. 

Anonymkode: bf04f...ddd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg ønsker å ha en butikk som har bedre utvalg og ikke bare handle «billig». 

Kjøper mest kjøtt på Reko-ringen, men supplerer fra Meny som har småleverandører og gjerne kortreist. Kjøper pølser med mer kjøtt og mindre tilsetningsstoffer, økologisk kylling, spekeskinke fra frilandsgris etc.

Velger å kjøpe økologisk mat der jeg kan og her i området er det Meny og Coop som har best utvalg på det. 

Tenker på innkjøpene mine som min stemmeseddel for en bedre matvarebransje der jeg ønsker mindre ultraprossesert mat, bedre utvalg og flere lokale produsenter. Skulle gjerne støttet uavhengige butikker, men det finnes nesten ikke her.

Anonymkode: 8dd6c...100

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tenker på innkjøpene mine som min stemmeseddel for en bedre matvarebransje der jeg ønsker mindre ultraprossesert mat, bedre utvalg og flere lokale produsenter. Skulle gjerne støttet uavhengige butikker, men det finnes nesten ikke her.

Anonymkode: 8dd6c...100

:highfive:

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg handler på Meny slik at vi beholder Meny. Det er utrolig kjedelig å bo i en by med bare Rema 1000, Kiwi og Xtra. 

Anonymkode: 06e78...7cd

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.5.2024 den 8.45):

Meny er den nærmeste butikken, så blir fort å gå innom der. Men en finner meg sjelden i ferskvare disken og dyre oster for å si det sånn. Meny har også en del tilbud. 

Handler også en del på Kiwi.

Anonymkode: 99a07...906

Er så mye på Meny jeg har lyst å prøve....bla. oster men når en liten skalk ost koster 90 kr så gidder jeg jo ikke...  Er kresen men samtidig liker jeg å prøve nye ting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
Annonse
AnonymBruker

Handler på Meny for mange grunner. For meg blir det totalopplevelsen som er viktigst. Liker egentlig ikke å handle mat.. 

Meny gir meg:

* stort utvalg 

* passe stor butikk og ikke masete 

* gode tilbud

* ferskvare

* aldri kø

* bra parkering

Så for min del er Meny stort sett det beste valget. Så kan jeg handle hos de andre hvis jeg har overskudd. 

Men jeg tenker, det er mange områder i livet hvor man kunne betalt mindre? Og hva har andre med at jeg «kaster penger ut av vinduet» som de så fint sier det? Påvirker det dem på noe vis? Flere som får høre det? Elsker den butikken og det er det nærmeste man kommer en utenlandsk dagligvare, utenom «innvandrerbutikker». 

Anonymkode: c6b32...e6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Meny her er vesentlig mer innbydende enn de andre dagligvarebutikkene i nærheten. Dessuten tjener jeg Trumf som omgjøres til Eurobonus og gir såpass med gratis reiser at spinninga går opp i vinninga, so to speak.

Anonymkode: 18904...b33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hater å gå i butikker, og siden bare Joker leverer på døra her jeg bor, kjører jeg til nærmeste Meny der jeg får tak i alt på handlelista uten å gå innom flere butikker.

Anonymkode: e4bc2...3ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er den kjeden med best utvalg (fortsatt ikke godt nok). Blir deprimert av å gå på Kiwi, Rema eller Extra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...