AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #81 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.24): Jeg handler aldri på meny. Er bare for overklassen og sløsere og jeg mener folk er dumme uansett hvor rike de er om de handler fast på en så dyr butikk. Da kan de heller gi pengene sine til uteliggere og handle på kiwi Anonymkode: 2c359...3c8 Det er ikke alle som synes at First Price har den beste kvaliteten. Anonymkode: cceef...0d3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #82 Del Skrevet 7. mars 2023 Jeg handler fast på Meny fordi det er omtrent 20 meter fra døra til bygget mitt og døra til Meny. Anonymkode: e3a7a...1ba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 7. mars 2023 #83 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er ultra-butikker? Aldri hørt om. Anonymkode: 5f9f0...cbd Det var en matvarekjede fra 1991 til 2015. Alle Ultra-butikker ble omprofilert til Meny-butikker. Ultra-butikkene var kjent for å være store, som en stor Coop Obs! i størrelse, men med veldig stort utvalg og fokus på ferskvare, f.eks egen ostedisk, egen fiskedisk osv. Stort sett er de største Meny-butikkene tidligere Ultra-butikker. Jeg var barn på 90-tallet og husker godt når mamma og pappa tok meg med til Ultra. Det var nesten eksotisk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #84 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke alle som synes at First Price har den beste kvaliteten. Anonymkode: cceef...0d3 Handler ofte First Price på Meny, så skjønner ikke helt hvordan å handle på Meny skal utelukke å kjøpe First Price? Anonymkode: 006b4...06c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #85 Del Skrevet 7. mars 2023 Fordi jeg ikke har bil, og meny er i gåavstand. Anonymkode: ef690...cec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2023 #86 Del Skrevet 7. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva er ultra-butikker? Aldri hørt om. Anonymkode: 5f9f0...cbd Ultra var en kjede som hadde utrolig godt utvalg. Finnes ikke lengre dessverre. Anonymkode: 996cf...407 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christina82 Skrevet 9. mars 2023 #87 Del Skrevet 9. mars 2023 Ryddet for avsporinger, brukerdebatt, brukerangrep og tilsvar til dette. Christina82, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 9. mars 2023 #88 Del Skrevet 9. mars 2023 (endret) Siden jeg ikke driter penger handler jeg der ikke daglig, men er der fast hver lørdag. Da det er et par ting jeg gjerne vil ha, som de ikke har på KIWIen nærmest meg. Da tar jeg like gjerne resten av handelen der også. Endret 9. mars 2023 av FrankDrebin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #89 Del Skrevet 9. mars 2023 Som så mange andre: Handler på Meny delvis pga netthandel - eneste alternativ her vi bor. Meget fornøyd! Alle kjedelige basisvarer og tunge ting kjøper vi på nett ca hver 14. dag. I tillegg har vi en Meny i nærheten som vi supplerer litt på om lørdagen, pluss av og til småting på Rema (som har god frisk koriander blant annet). Men de spennende og friske tingene kjøper vi på spesialbutikker, REKO, Bondens marked, fisketorget o.l. - økologiske grønnsaker, lokalprodusert økologisk kjøtt, oster, fersk sjømat... I forhold til hva dét koster er Meny en billigbutikk. Vi ser ikke på pris når vi handler mat (eller vin), rett og slett (og nei, vi er ikke rike eller spesielt høytlønte samlet sett, men prioriterer gode råvarer). Anonymkode: 7a4e9...6bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #90 Del Skrevet 9. mars 2023 Jeg veksler mellom å handle på Rema (ukeshandling, pris), Meny (utvalg og lørdagskosemat) Spar (nærbutikk med selvscanning for hberdagshandling) og Kiwi (nærbutikk, kun når jeg trenger noe før kl 08.00 eller etter 21(20 lørdag, de har sjelden det jeg trenger) Anonymkode: 9fa87...850 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2023 #91 Del Skrevet 9. mars 2023 Her jeg bor nå finnes dessverre ikke Meny. For vel fire år siden, der jeg bodde da, så gjorde jeg en grundig undersøkelse av priser hos Meny, Kiwi, Ica (og de som tok over) og Rema 1000. Jeg bruker ikke melkeprodukter eller typiske bakevarer. For meg som brukte veldig mye grønnsaker så var det ikke noe dyrere å handle hos Meny, ofte billigere enn Rema 1000 og Kiwi, fordi kvaliteten på varene var langt bedre. Så lenge man kjøpte kjøttvarer fra kjøledisken var det heller ikke særlig dyrere på kjøttvarer enn det var på Kiwi og Rema på den tiden. Jeg kjøpte på den tiden stort sett toalettpapir og vaskemidler hos Kiwi, og noen andre varer, ellers handlet jeg alt hos Meny, fordi det ble billigst for meg. I tillegg satte jeg stor pris på utvalget Meny hadde. Anonymkode: bc2dd...df9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #92 Del Skrevet 10. mars 2023 On 3/7/2023 at 8:30 AM, AnonymBruker said: Det er ikke alle som synes at First Price har den beste kvaliteten. Anonymkode: cceef...0d3 De har First Price på Meny også... Anonymkode: a1246...d4a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #93 Del Skrevet 10. mars 2023 Jeg handler på meny pga latskap. Den er 2-3 minutter fra hjemmet mitt. Anonymkode: 27c8a...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #94 Del Skrevet 10. mars 2023 Meny er nærmest. Nesten alltid fornøyd med varene. Finner også mye kjøtt/fisk til 30-40% pga dato. Frukt og grønt er nesten alltid bra. På kiwi f.eks er det mye ymse. Liker å lage variert Mat med ulike krydder, oljer og tilbehør. Får tak i det meste på meny. De andre butikkene har ikke alltid alt. Også kjøper jeg fersk fisk hver tirsdag når det er 30% Anonymkode: 9459a...c67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2023 #95 Del Skrevet 10. mars 2023 Da jeg bodde i Trondheim, handlet jeg fast på meny. Det er fordi de har så godt utvalg av varer der, og en flott ferskvaredisk. Savner å kunne handle jevnlig i en Meny-butikk. Anonymkode: 6e638...0eb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #96 Del Skrevet 5. mai 2024 Noen som har blitt Meny Mer medlem og kan forklare greia? Anonymkode: 2c13b...04b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #97 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg handler på Meny fordi det er den nærmeste matbutikken her jeg bor, fordi de har et stort utvalg, best ferskvarer, best service, er gode på produktnyheter og har selvbetjente kasser. Anonymkode: 717b2...7dd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #98 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg er ikke en sånn fattigfrans som går på trygd og sløser bort penger på tull jeg ikke trenger. Liker god mat. Anonymkode: d6b2e...dd4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2024 #99 Del Skrevet 5. mai 2024 Jeg handler alltid på Meny i helgene hvis jeg kan. Har dessverre ikke Meny i nærheten av jobb eller hjem, ellers hadde det blitt oftere. Har i snitt utgifter på 5000 på dagligvarer og er enslig og tjener godt. Synes jeg får mye for pengene på Meny da de har stort utvalg av råvarer. På min lokale Kiwi ser jeg ofte folk lesser handlevognen full av kneip, brus og frossenpizza. Spiser man sånn mat til vanlig er det ikke rart at man må spare inn, for da trenger man faktisk mer mat for å bli mett og få nok næringsstoffer. Tror mange hadde spart penger på å spise mer råvarebasert. Det kan man jo selvsagt gjøre ved å handle på Kiwi også, bare at utvalget er stusselig. Anonymkode: 09c4b...d3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gentleman59 Skrevet 5. mai 2024 #100 Del Skrevet 5. mai 2024 SPOCA skrev (På 5.3.2023 den 19.25): Fordi jeg ønsker et større mangfold av varer, at billigst ikke nødvendigvis er det beste. Jeg er villig til å betale for å ha et godt utvalg i butikkene, og det koster. Det sagt, handler en del basisvarer på Kiwi, men også mye på Meny. Det er ikke nødvendigvis så mye dyrere hvis man følger med på tilbud. Dessuten har de bedre utvalg, og det er det jeg er interessert i. Og når der gjelder brød, synes jeg Meny er best. Billigst er ikke alltid best. Vi har grei økonomi og råd til det. Godt oppsummert, enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå