AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #21 Del Skrevet 5. mars 2023 Vi handler på Meny fast to ganger i måneden. De er de eneste som leverer varer hjem her, og vi har ikke bil, så da blir det handlet ting som veier mye; melk, kullsyreholdig vann, og andre ting som fort blir tunge å bære hjem. Pluss eventuelle tilbud som faktisk er like billige som varer i den butikken vi eller handler i, som ikke er Meny. Anonymkode: f8b54...3c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #22 Del Skrevet 5. mars 2023 Jeg handler en del på meny, men handler ikke bare der. Jeg er kronisk syk, så da er det mest praktisk å få levert mat på døra, da står det mellom Oda og Meny, Meny har mye mer på tilbud enn Oda, så hvem jeg velger, kommer helt an på hvor bra tilbud Meny har. Jeg har og cøliaki, og Meny har rundt hver tredje måned tilbud på fri for produkter, da kjøper jeg store mengder, sånn så jeg har nok helt til neste gang det er salg. Eller når meny har norsk karbonadedeig på tilbud, så hamstrer jeg, og har i fryseren. Så de har jo ofte mye på tilbud, så trenger ikke å bli så dyrt å handle på meny. Anonymkode: ab91e...76f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #23 Del Skrevet 5. mars 2023 Handler ting som melk og cottage cheese på Rema, mens alt annet handles på Meny. Meny har bedre utvalg og de har ferskvaredisk og varmvaredisk slik som enhver matvarebutikk burde ha. Savner 80 og 90 tallet når det var standard. Anonymkode: e7913...3cc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #24 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 18.47): Handler nesten bare på Meny når jeg er hjemme i Norge. Hvorfor?Fordi det er en av de nærmeste butikkene, men viktigst fordi omtrent alle andre norske dagligvarebutikker er skammelig dårlige. Jeg for min del er nysgjerrig på hvordan noen som har vært i en dagligvarer i et hvilket som helst annet land i Norge får seg til å støtte opp om de andre søppelbutikkene. Ja, det koster litt ekstra, men det får jeg heller ta inn på andre områder. Jeg vet det for gjennomsnittsnordmannen er viktigere enn noe annet at maten er billigst mulig, smaker minst mulig og tar kortest mulig tid å lage, men for meg er god mat en viktig del av livet og så da koster det hva det koster. Anonymkode: 095c1...054 Ekspander Samme her. Dessuten er det ofte ganske gode tilbud (forrige uke karbonadedeig til 49), samt at det ofte er svært gode varer som ligger på tilbud pga. dato. Anonymkode: a3fad...96c 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #25 Del Skrevet 5. mars 2023 Meny er den eneste butikken jeg kan dra til å være helt sikker på at jeg finner alt som står på handlelisten. Ingenting som irriterer meg så mye som å ikke finne alt jeg skal ha å måtte gå innom flere butikker. Det er verdt penga for min del Anonymkode: e7ba1...a39 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #26 Del Skrevet 5. mars 2023 Fordi jeg handler i nettbutikken deres. Handler stort sett tilbudsvarer og first price. Ja, noe er dyrere, mens andre ting er rimeligere. Sluttsummen er det som teller. Ved å ikke gå fysisk i butikken, sparer jeg store summer og jeg handler det jeg skal ha og ikke alt mulig annet. Anonymkode: 863d7...6f2 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 5. mars 2023 #27 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 18.18): Er oppriktig nysgjerrig Den siste pristesten mellom Meny og Kiwi viser at Meny i snitt er 11% dyrere, og at visse varer er opptil 40% dyrere hos Meny. Flere av de jeg kjenner handler fast hos Meny, og det er typiske dagligvarer som melk, brød og grønnsaker. Selv handler jeg der kun hvis jeg leter etter en spesifikk vare eller skal ha fersk fisk eller kjøtt. Hva med dere andre? Anonymkode: 47c5a...e9e Ekspander Fordi det er nærbutikken min. 100 meter fra der jeg bor. De har et meget godt vareutvalg, samt hyggelig og serviceinnstilt betjening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #28 Del Skrevet 5. mars 2023 Vi handler alt på Meny, også basisvarer. Har god økonomi, så tid er en større knapphetsfaktor enn penger. Orker derfor i hvert fall ikke bruke tid på å dra innom flere matbutikker for å spare noen kroner, og ingen andre butikker har samme utvalg, spesifikke varer vi elsker eller service. Digger Meny! Anonymkode: f7ec4...101 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #29 Del Skrevet 5. mars 2023 Handler ikke bare hos meny. Men det er jo mye bedre kvalitet en andre steder Anonymkode: da40a...2c8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #30 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 18.18): Er oppriktig nysgjerrig Den siste pristesten mellom Meny og Kiwi viser at Meny i snitt er 11% dyrere, og at visse varer er opptil 40% dyrere hos Meny. Flere av de jeg kjenner handler fast hos Meny, og det er typiske dagligvarer som melk, brød og grønnsaker. Selv handler jeg der kun hvis jeg leter etter en spesifikk vare eller skal ha fersk fisk eller kjøtt. Hva med dere andre? Anonymkode: 47c5a...e9e Ekspander De gangene jeg har handlet på Meny, har jeg kun kjøpt ting jeg ikke finner andre steder. Det er dyrt, men de har bra utvalg. Jeg er lei Coop, Rema og Kiwi. Anonymkode: c71e9...beb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #31 Del Skrevet 5. mars 2023 SPOCA skrev (På 5.3.2023 den 18.25): Fordi jeg ønsker et større mangfold av varer, at billigst ikke nødvendigvis er det beste. Jeg er villig til å betale for å ha et godt utvalg i butikkene, og det koster. Det sagt, handler en del basisvarer på Kiwi, men også mye på Meny. Det er ikke nødvendigvis så mye dyrere hvis man følger med på tilbud. Dessuten har de bedre utvalg, og det er det jeg er interessert i. Og når der gjelder brød, synes jeg Meny er best. Billigst er ikke alltid best. Vi har grei økonomi og råd til det. Ekspander Jeg synes det er en illusjon at utvalget på Meny er så "fantastisk". Det er jo slik at uansett hvilken butikk man handler i her i landet, så er det nesten alltid nøyaktig de samme varene som er inne. Vi har alt for få leverandører i Norge og alt for få butikkjeder. Meny er kanskje den "beste" butikken vi har med tanke på utvalg, men likevel er dette utvalget egentlig ganske flaut. Jeg savner Ica sine butikker. Anonymkode: 4e923...8d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 5. mars 2023 #32 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 19.53): Jeg synes det er en illusjon at utvalget på Meny er så "fantastisk". Det er jo slik at uansett hvilken butikk man handler i her i landet, så er det nesten alltid nøyaktig de samme varene som er inne. Vi har alt for få leverandører i Norge og alt for få butikkjeder. Meny er kanskje den "beste" butikken vi har med tanke på utvalg, men likevel er dette utvalget egentlig ganske flaut. Jeg savner Ica sine butikker. Anonymkode: 4e923...8d8 Ekspander Jeg skrev ikke at Meny er så "fantastisk", jeg skrev de har bedre utvalg. Og akkurat dét står jeg for. Men, når det er sagt er det ganske stor variasjon mellom Meny-butikkene. Selv er jeg såpass heldig å bo ved siden av Meny-butikker som tidligere var Ultra-butikker, og de svære og har veldig godt utvalg. Så, generelt er jeg veldig fornøyd. Men jeg kan være enig i at ikke alle Meny-butikker er like gode. Det sagt, jeg handler som sagt mye når de har tilbud, så jeg sier meg fornøyd fordi jeg både opplever at de kan være ok i pris og har et bedre utvalg enn mange andre butikker. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #33 Del Skrevet 5. mars 2023 De er de eneste som leverer på døra, vi har ikke Oda her. Det er verdt å slippe butikktur, og jeg sparer også mye på at jeg ikke gjør impulskjøp i butikken. Anonymkode: 61a49...07b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Januar2 Skrevet 5. mars 2023 #34 Del Skrevet 5. mars 2023 Her er det langt til meny, det meste av handelen blir gjort på ekstra. Kunne kanskje valgt Kiwi grunnet pris. Men jeg kjører gjerne litt lenger for å handle på meny det fordi meny har ett bredere utvalg av norsk frukt og grønt gjennom vinteren, og ett bedre utvalg i fisk. hos extra er det jo bare små pakker med ørret eller laks, å det er nå kjedelig,. kjøtt kjøper jeg i en lokal gårdsbutikk, det fordi jeg synes det er verdt å betale ekstra for at ex grisene får gå ute, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 5. mars 2023 #35 Del Skrevet 5. mars 2023 God ferskvare og varmmat. Greit utvalg. Liker bakevarene. Det går an å parkere der uten at folk deiser dørene sine i bilen min eller jeg må betale for å stå der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #36 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 20.10): De er de eneste som leverer på døra, vi har ikke Oda her. Det er verdt å slippe butikktur, og jeg sparer også mye på at jeg ikke gjør impulskjøp i butikken. Anonymkode: 61a49...07b Ekspander Nå blir det jo mye dyrere å få matvarer på døra kontra det å gå i butikk selv. Og det å gå på Meny er en god del dyrere enn å handle i andre butikker. Impulskjøp eller ei. Anonymkode: 2b838...c11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #37 Del Skrevet 5. mars 2023 Meny har alltid tilbud på ting, med store, synlige prislapper. Det har jo ikke kiwi feks, de har jo bare såkalte "faste lave priser". Meny har 3 for 2 på en del produkter jeg bruker, og de har en massiv nedsatt-disk siden de har så mye ferskvarer. De har ostedisk og skalldyr, varmdisk, ferske brød, alltid noe digg. Og jeg reagerer ikke på prisene, siden jeg ofte handlee utifra hva som er på tilbud. Er ikke rik altså. Anonymkode: aee83...c13 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #38 Del Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 5.3.2023 den 18.18): Er oppriktig nysgjerrig Den siste pristesten mellom Meny og Kiwi viser at Meny i snitt er 11% dyrere, og at visse varer er opptil 40% dyrere hos Meny. Flere av de jeg kjenner handler fast hos Meny, og det er typiske dagligvarer som melk, brød og grønnsaker. Selv handler jeg der kun hvis jeg leter etter en spesifikk vare eller skal ha fersk fisk eller kjøtt. Hva med dere andre? Anonymkode: 47c5a...e9e Ekspander For vår del er det veldig enkelt. Meny er nærmeste butikken, de har absolutt alt vi trenger, og når vi ser på hva vi kjøper (ofte EMV), og regner inn transportkostnader (bompenger og drivstoff) sparer vi minimalt (ca 200 kr mnd) på å handle i nærmeste lavprisbutikk, som er Kiwi. Anonymkode: c634e...70a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #39 Del Skrevet 5. mars 2023 Sykepleierinnen skrev (På 5.3.2023 den 18.23): Jeg handler stort sett på CoopMega eller Meny, fordi jeg liker at de har større utvalg enn for eksempel Kiwi. De har ofte gode tilbud, som jeg passer på å benytte meg av. Ekspander De "gode" tilbudene havner på ca samme pris som det som er normalpris på Kiwi. Ofte dyrere også. For litt siden hadde Mega -40% på alt fra Toro. Selv etter rabatten på 40% var trukket fra så var noen av varene fortsatt dyrere enn på kiwi. Anonymkode: ef216...dad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #40 Del Skrevet 5. mars 2023 Handler på Meny pga fersk ost og kjøttvarer, handler da også resten av det jeg trenger der. Orker ikke kjører fra butikk til butikk for å spare noen kroner, tid er penger det også Anonymkode: a1246...d4a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå