Gå til innhold

Min datter har lurt meg trill rundt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jakke til 17 000!?? Må være noe psykisk. Hvilket land tror hun at hun er dronning for?

Anonymkode: 82498...0bf

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er utrolig hva folk er villig til å gjøre for små summer. Kutte ut datteren for 17000 kroner.

Jeg har hørt om folk i Mellom-Amerika som dreper tilfeldige folk for 20 kroner. Men trodde ikke folk tok sånn av for lommerusk her i velstående Norge.

Anonymkode: 40cf0...c94

Kanskje lommerusk for deg, men 17000 kroner er mye penger og dette er penger hun har spart opp over tid. Ikke sikkert hun har så mye å rutte med, det vet vi ikke. Men du derimot har tydeligvis god råd som kan si 17000 er lommerusk. Og Norge er ikke så velstående, for da hadde de vel hjulpet flere av sine egne folk. Jeg startet i år å legger bort litt penger hver måned til datteren min fyller atten år i vinter fordi jeg vil hjelpe hun med lappen. Det blir cirka 7000 kroner fra meg, noe mer klare  jeg ikke å spare opp fram til atten årsdagen hennes. 
Jeg kan begynne å lure på om du er blitt sydd puter under ermene av foreldrene dine i oppveksten, 17000 er ikke lommerusk!!!

Anonymkode: 3a634...4aa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Case studium:

Oppvekst uten far.

Meget interessant.

Anonymkode: ce202...f7c

Ja, for å ha en mann vil alltid løse alle problemer! 🙄

Anonymkode: f1ffe...f16

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må du sies å ha gjort en utrolig dårlig jobb som foresatt, TS. Vi kan jo starte med at du skal gi henne 100.000 forutsatt at hun oppfyller noen vilkår - noe du åpenbart ikke har råd til å gi henne. Bare her har du utrolig elendig økonomisk sans som du overfører til henne. Deretter kan vi jo snakke om at du selv setter deg i en posisjon hvor hun kan stjele fra deg gjentatte ganger. Hvorfor skulle hun ha disponeringsrett til denne kontoen? 
Hvis jeg har misforstått noe i innlegget ditt beklager jeg, men du skriver som en 10-åring, så det får du i tilfelle ta på egen kappe.

Anonymkode: 17d2a...61c

  • Liker 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Min 20 år gamle datter og jeg hadde en avtale om at hun skulle få 100.000 kr av meg dersom hun oppfylte noen krav når den tid kom. De pengene tok jeg fra egen lomme og spart selv om det krevde at jeg levde på nudler flere ganger i måneden. Denne måneden ble hun 20 og vi var ganske enige Om at kriteriene ikke var oppfylt. Jeg gikk med på å betale en stor bot på 19.000 kr og lappen på 25.000. For å være snill selv om avtalen var brutt mange ganger. Så skulle hun ta ut pengene og overfor resten til meg. I flere uker har hun lånt av meg og latet som at hun ikke hadde penger. Til jeg ser en jakke til 17.000 kr!!!! Da må jeg jo jeg lure på Om hun har fått ut pengene. Hun nekter. Så kommer det frem i går. Alle pengene er tatt ut og faktisk brukt opp. 
 

jeg er å utrolig lei meg for å blitt lurt. Hun manipulerte meg rett og slett og brukte mine penger i mitt hjem mens hun lånte mer. Det er helt uholdbart for meg å være i samme hus nå så hun har reist til kjæresten. 
 

Hva hadde dere gjort ? Har jeg grunn til å kutte henne ut en stund ? Dette er tredje gang hun "stjeler" fra meg😫 jeg har bursdag om to uker og vurderer å avlyse feiringen. Resten av familien vi lure på hvorfor hun ikke er der. Men jeg ser ikke for meg at jeg vil invitere henne. 
 

Er det virkelig stygt av meg å kutte ut min egen datter ? 

Anonymkode: cf026...724

Skjønner at det er vanskelig å være streng men:

hun oppfylte ikke kravene. Likevel hjelper/gir du henne 25.000 Kr til lappen og 19.000 Kr til å betale en bot? Du er veldig ettergivelse og det utnytter hun. Og du spiser nudler for å please henne? Du må være konsekvent og stille noen krav for å få henne til å våkne.

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke greia…

 

- Ikke spis nudler for å gi penger du egentlig ikke har råd til.

- Er penger gitt så er de gitt. Høres ut som de var gitt og du angrer.

- Tror jeg ikke ville lagt forhold til datteren min død over noen penger. Skuffet ja, men heller jobbet for å bedret situasjonen fremover.

- Gi kun store beløp som går rett inn i bolig, bil, osv. heller småbeløp hver mnd når du har mulighet.

Anonymkode: 516cb...3b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, vær så snill å lese boken Adult Children of Emotionally Immature Parents. Jeg tror du vil kunne lære mye om sin egen oppvekst, om seg selv og om din datter. Den forandrer virkelig liv! 

Anonymkode: 753ae...284

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å drite på draget som forelder. 

Anonymkode: 1d8d4...146

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke kutta ut mitt eget barn, i en dag eller tre ja, så jeg fikk roet meg ned. Så ville jegninnkalt til møte om blitt enige om en tilbakebetalingsplan. Hadde bedt henne ta med kjæresten også,siden de bor i lag og at nedsatt økonomi da vil gå ut over han også. Jakken til 17000 ville jeg krevd solgt og avtalt at de er 1 gang på nedbetalingen.
Klart du er skuffa og de skjønner jeg men man feirer dagen og inviterer sine barn,men du deler ikke konto med henne mere! 

Anonymkode: 01e1c...0b5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri kuttet kontakten med datteren min for noe sånt.

Hadde vært ekstremt skuffet over meg selv som forelder først og fremst.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du bør begynne å oppføre deg og handle og opptre som en mor. Dette høres ut som to venninner. Bare unger straffer folk med at de ikke får komme i bursdagen...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at enkelte tror dette er trolling. Jeg sliter med dysleksi og har også møtte endre på enklere ting i historien for å ikke utlevere henne. 

Anonymkode: cf026...724

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du setter pengene på en konto dere begge disponerer, og hun har stjålet før og du ser ikke at de tas ut over tid? Her kan du skylde deg selv.

Ikke gi bort penger før krav er oppfylt. Ikke gi bort penger du ikke har råd til. Ikke stol på mennesker som stjeler. Ikke kutt ut datteren din for en situasjon du har satt deg selv opp i. 

Anonymkode: e3a0e...72a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

en stor bot på 19.000 kr

Nysgjerrig på hva hun ble bøtelagt for, jeg.

TS?

Anonymkode: ca700...73c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chroma

Hun har stjålet penger av deg tidligere, allikevel disponerer hun kontoen din? Ikke lurt av deg. 
 

At du i tillegg til dette er villig til å kutte ut din egen datter sier ekstremt mye om deg som forelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår at enkelte tror dette er trolling. Jeg sliter med dysleksi og har også møtte endre på enklere ting i historien for å ikke utlevere henne. 

Anonymkode: cf026...724

Det er ikke dysleksien din folk reagerer på.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg fatter ikke at dere orker sitte slenge dritt til en kvinne som har litt ressursproblemer.

Anonymkode: 9eb7c...102

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jakken påstår hun koster 5000 og er en gave. Hun bor ikke her fast. Hun bor med kjæresten men er ofte her for å spise 

Anonymkode: cf026...724

Sikkert en sugardaddy da.

Hun har jo disponert pengene. Veldig mye penger for en ung dame.

Anonymkode: 21278...0d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Ikkje kutt ut dattera di
2. Slutt å gi ho penger! Aldri gi ho penger igjen.

Anonymkode: 2bc92...af3

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det virkelig stygt av meg å kutte ut min egen datter ? 

Hvorfor er det den første løsninga du klarer å komme på? Det opplagte i denne situasjonen er å fjerne disposisjonsretten hennes til den felles kontoen. Skjønner du ikke selv at vi reagerer når du gir en person du vet stjeler tilgang til en bankkonto med masse penger?

Du må sette grenser for en person som tar seg til rette på denne måten. Å avinvitere henne til bursdagen din løser ingen verdens ting.

Det som oppleves som rart i denne tråden er at du på den ene sida er ettergivende til det idiotiske og så snakker du på den andre sida om å kutte ut ditt eget barn fra livet ditt. Det henger ikke på greip. Men det er mulig at du er en slik enten-eller person. Eventuelt både og, fra det ene ytterpunktet til det andre, gjerne samtidig.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...