AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Skrevet 5. mars 2023 Min 20 år gamle datter og jeg hadde en avtale om at hun skulle få 100.000 kr av meg dersom hun oppfylte noen krav når den tid kom. De pengene tok jeg fra egen lomme og spart selv om det krevde at jeg levde på nudler flere ganger i måneden. Denne måneden ble hun 20 og vi var ganske enige Om at kriteriene ikke var oppfylt. Jeg gikk med på å betale en stor bot på 19.000 kr og lappen på 25.000. For å være snill selv om avtalen var brutt mange ganger. Så skulle hun ta ut pengene og overfor resten til meg. I flere uker har hun lånt av meg og latet som at hun ikke hadde penger. Til jeg ser en jakke til 17.000 kr!!!! Da må jeg jo jeg lure på Om hun har fått ut pengene. Hun nekter. Så kommer det frem i går. Alle pengene er tatt ut og faktisk brukt opp. jeg er å utrolig lei meg for å blitt lurt. Hun manipulerte meg rett og slett og brukte mine penger i mitt hjem mens hun lånte mer. Det er helt uholdbart for meg å være i samme hus nå så hun har reist til kjæresten. Hva hadde dere gjort ? Har jeg grunn til å kutte henne ut en stund ? Dette er tredje gang hun "stjeler" fra meg😫 jeg har bursdag om to uker og vurderer å avlyse feiringen. Resten av familien vi lure på hvorfor hun ikke er der. Men jeg ser ikke for meg at jeg vil invitere henne. Er det virkelig stygt av meg å kutte ut min egen datter ? Anonymkode: cf026...724 14
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Skrevet 5. mars 2023 Bor hun ikke hjemme? Ja da kan du kutte hun ut en periode. Men gjør det klart at hun alltid er velkommen, men ikke når hun stjeler og lyver. Personlig hadde jeg tatt fra hun jakken, solgt den og truet med anmeldelse for tyveri så hun ble ordentlig skremt Anonymkode: 5bdae...017 15 8
Perfume Skrevet 5. mars 2023 #3 Skrevet 5. mars 2023 Føler med deg! Hadde dette vært min datter så hadde jeg kuttet henne ut ja! Iallefall for en god periode. 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #4 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bor hun ikke hjemme? Ja da kan du kutte hun ut en periode. Men gjør det klart at hun alltid er velkommen, men ikke når hun stjeler og lyver. Personlig hadde jeg tatt fra hun jakken, solgt den og truet med anmeldelse for tyveri så hun ble ordentlig skremt Anonymkode: 5bdae...017 Jakken påstår hun koster 5000 og er en gave. Hun bor ikke her fast. Hun bor med kjæresten men er ofte her for å spise Anonymkode: cf026...724
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #5 Skrevet 5. mars 2023 Case studium: Oppvekst uten far. Meget interessant. Anonymkode: ce202...f7c 3 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #6 Skrevet 5. mars 2023 Skjønner ikke helt. Hun skulle få 100 000kr om hun oppfylte noen kriterier, men du ga de på forhånd? Og hun skulle da de ut igjen og gi de til deg, men de er brukt opp? Anonymkode: 820a0...c40 36 10
Andro Skrevet 5. mars 2023 #7 Skrevet 5. mars 2023 Er det fra din konto? I så fall bør hun faktisk anmeldes 4 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #8 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Min 20 år gamle datter og jeg hadde en avtale om at hun skulle få 100.000 kr av meg dersom hun oppfylte noen krav når den tid kom. De pengene tok jeg fra egen lomme og spart selv om det krevde at jeg levde på nudler flere ganger i måneden. Denne måneden ble hun 20 og vi var ganske enige Om at kriteriene ikke var oppfylt. Jeg gikk med på å betale en stor bot på 19.000 kr og lappen på 25.000. For å være snill selv om avtalen var brutt mange ganger. Så skulle hun ta ut pengene og overfor resten til meg. I flere uker har hun lånt av meg og latet som at hun ikke hadde penger. Til jeg ser en jakke til 17.000 kr!!!! Da må jeg jo jeg lure på Om hun har fått ut pengene. Hun nekter. Så kommer det frem i går. Alle pengene er tatt ut og faktisk brukt opp. jeg er å utrolig lei meg for å blitt lurt. Hun manipulerte meg rett og slett og brukte mine penger i mitt hjem mens hun lånte mer. Det er helt uholdbart for meg å være i samme hus nå så hun har reist til kjæresten. Hva hadde dere gjort ? Har jeg grunn til å kutte henne ut en stund ? Dette er tredje gang hun "stjeler" fra meg😫 jeg har bursdag om to uker og vurderer å avlyse feiringen. Resten av familien vi lure på hvorfor hun ikke er der. Men jeg ser ikke for meg at jeg vil invitere henne. Er det virkelig stygt av meg å kutte ut min egen datter ? Anonymkode: cf026...724 Det er helt umulig og skjønne situasjonen. Og kutte ut datteren din for ei jakke og 100 000 for uoppfylte krav (? ) krav høres voldsomt ut. Du kan ikke leve på nudler flere ganger i måneden, du kan ha spist nudler flere ganger i måneden.. du høres veldig dramatisk ut. det er uansett ikke opp til om det er « stygt” eller ikke, men hva du vil. Man er ikke forpliktet til og ha kontakt med voksne familiemedlemmer. Har hun søsken ? Det er helt greit og invitere resten av familien i bursdag, men kanskje si dere har en liten krangel og trengte en pause,enn og si du har kuttet henne før du har tenkt deg litt mer om! Anonymkode: 75604...a77 12 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #9 Skrevet 5. mars 2023 Andro skrev (1 minutt siden): Er det fra din konto? I så fall bør hun faktisk anmeldes En konto vi begge disponerer Anonymkode: cf026...724
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #10 Skrevet 5. mars 2023 Hvis det er tredje gang hun stjeler fra deg så kan du takke deg selv. Du har oppdratt en tyv, og du fortsetter å la deg lure. Anonymkode: aed87...643 35 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #11 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En konto vi begge disponerer Anonymkode: cf026...724 Med penger hun skulle få om hun oppfylte dine krav? Anonymkode: 75604...a77 5
Andro Skrevet 5. mars 2023 #12 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): En konto vi begge disponerer Anonymkode: cf026...724 Da kan du få henne til å vedgå det ved å opprette et gjeldsbrev, som gir deg grunnlag for å innfordre. 7
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #13 Skrevet 5. mars 2023 Skikkelig dårlig skrevet trolletråd med en historie som ikke henger på greip. Anonymkode: 820a0...c40 21 4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #14 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jakken påstår hun koster 5000 og er en gave. Hun bor ikke her fast. Hun bor med kjæresten men er ofte her for å spise Anonymkode: cf026...724 Ok da skriver dere et gjeldsbrev om at hun skal tilbakebetale deg for å ikke bli anmeldt for tyveri og svindel. Siden hun ikke bor hjemme har hun åpenbart en inntekt Anonymkode: 5bdae...017 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #15 Skrevet 5. mars 2023 Det er utrolig hva folk er villig til å gjøre for små summer. Kutte ut datteren for 17000 kroner. Jeg har hørt om folk i Mellom-Amerika som dreper tilfeldige folk for 20 kroner. Men trodde ikke folk tok sånn av for lommerusk her i velstående Norge. Anonymkode: 40cf0...c94 4 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #16 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En konto vi begge disponerer Anonymkode: cf026...724 Hvorfor disponerer du konto med datteren din? Disse pengene burde du jo selvsagt hatt på egen konto, og så overført om kriteriene var oppfylt. Den kontoen får du bare avslutte, selv om det er litt sent nå. Å kutte ut datteren din høres dramatisk ut. Det ville jeg ikke gjort. Men det er klart du må ta en skikkelig samtale med henne, også får du gjøre det tydelig for henne at du ikke stoler på henne nå. Man må jo kunne oppføre seg som voksne. Men du trenger vel ikke å feire bursdagen din, det er det mange voksne som ikke gjør. Anonymkode: bbf02...648 20
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #17 Skrevet 5. mars 2023 Jeg hadde sagt at hun var velkommen på besøk igjen - når alle pengene hun tok var tilbake på konto. Du må vel selv kunne se på konto om og når hun tok ut disse pengene? Anonymkode: 4b762...2a4 5 3
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #18 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Case studium: Oppvekst uten far. Meget interessant. Anonymkode: ce202...f7c Ja veldig dårlig av menn som forlater farsansvaret sitt! Egoistiske og giftige er de! Dette må snakkes mer om, altfor mange menn som ikke tar rollen for forelder seriøst! Men det blir litt avsporing her for kan ikke se noe sted at ts skriver at far ikke er i bildet. Anonymkode: 5bdae...017 21 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #19 Skrevet 5. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis det er tredje gang hun stjeler fra deg så kan du takke deg selv. Du har oppdratt en tyv, og du fortsetter å la deg lure. Anonymkode: aed87...643 Ja, det er rimelig spesielt å stole såpas på en annen person at man deler konto med vedkommende når pengene ikke er felles i utgangspunktet. Men ekstra spesielt er det når vedkommende har stjålet fra deg 2 ganger tidligere.. Da er man rimelig naiv. Anonymkode: bbf02...648 12 5
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #20 Skrevet 5. mars 2023 Det der var helt håpløst forklart. Les gjennom neste gang du skriver så det er forståelig. Anonymkode: 568a4...4ee 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå