Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Broren til samboeren og samboeren hans skal ha baby, så jeg blir jo tante til babyen😊

Er invitert i babyshower neste uke, men er litt usikker på om jeg/vi skal gi "hele" gaven der, eller gi en liten del i babyshoweren og resten når barnet er født?😊 Hva er vanlig? Det er jo bare jenter som er invitert, så er det mening gaven er fra bare meg eller fra både meg og samboer? Vi gir jo selvsagt for en større sum til de en hva jeg gjør til en venninne feks😊

Hvordan gjør dere det?

Når jeg fikk barn selv, var jeg veldig tydelig på at jeg ikke ønsket babyshower så fikk kun når barnet var født, så aner ikke hva som er vanlig🙈

Anonymkode: 3b645...70e

• Liker 1
Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1661526-gir-man-hele-gaven-i-babyshower/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært i mange babyshowere, men ingen som er så tett på. Er til venninner jeg har vært til. (Internasjonalt miljø der babyshower er vanlig, så snakker om 15 isj som jeg kommer på i farten, godt mulig flere) 

Til venninner har jeg gitt hele gaven til babyshoweret, og jeg har sett at familie har gitt større gaver på showeret. Blant annet babynest, bilstol, og annet (besteforeldre til baby, noen ganger sammen med kommende tanter/onkler. Så store gaver har ikke vært vanlig blant andre, og ikke alltid fra familie heller). Jeg tror likevel de har gitt noe mindre når baby er født. Er det inntrykket jeg har fått. Altså delt gave. 

Er ulikt hvordan folk gjør med babyshower. Jeg er vant med at vi får liste over ønsker/behov. Når nær familie har fått barn har jeg gitt gave når barnet blir født, og gjerne en gave til mor også (og evt en liten til søsken). En skal også ta med at en del døper jo barna, og da blir det jo enda mer, så ta det med i betraktningen også. Jeg er ikke vant med både babyshower og dåp. Det har vært babyvelsignelse, som normalt kun nær familie har gitt til. Anledningen for å gi gave har for meg normalt vært enten til babyshower eller ved fødsel, og det er det. Skulle jeg gitt til begge hadde jeg tatt det med i betraktningen når jeg gav gave til showeret. Jeg hadde nok selv gitt en liten ved fødsel også til noen så nære. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Gi en liten ting fra deg på baby shower og så gir dere en oppmerksomhet som tante og onkel når barnet er født.

Anonymkode: 01884...65b

Enig i denne. 

Anonymkode: 6e17d...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...