Gå til innhold

Guttungen tok feil sko

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Barna blir jo registrert. De vet hvem den andre familien er. 

Og sannsynligvis har de allerede meldt inn til lekerommet. 

Anonymkode: fccb5...55e

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg setter aldri fra meg sko eller klær på offentlige steder. De låses enten inn eller så putter jeg dem i en pose eller handlenett og passer på dem.

Dette er ditt ansvar. Du kan ikke forvente at et så lite barn ser tydelig forskjell på skoene når de er av samme merke og farge. 

Anonymkode: 296e5...326

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri vært på et lekerom hvor sko bare slenges i en haug. Alle steder vi har vært får barna hver sin boks hvor de legger ting som sko, jakke og annet yttertøy og man har bare tilgang på boksen med sitt eget nummer på. Det er dermed ikke mulig for andre å ta sko sånn uten videre. Utover det synes jeg det er rart å ikke legge merke til dette med en gang. Alt et barn eier kan bli ødelagt eller mistet. Hvis du ikke har råd til å erstatte skoene burde du ikke kjøpt så dyre sko. Ikke kjøp utstyr til barna som koster så mye at du må skrive innlegg på forum når du mister dem. 

Anonymkode: f25e2...811

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ikke så mye å få gjort med det. Det blir et tap. Neste gang, kan det jo hende at du kaster et ekstra blikk på sønnen når han tar på seg skoa igjen. Det er strengt tatt ditt ansvar. Men uhell kan skje "la det gå".

Anonymkode: aea9c...695

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

1200kr for sko til seksåring! Det synes jeg er mer utrolig enn at en liten gutt ikke klarer å passe på skoa sine.

Anonymkode: fd9e9...a61

For meg er det lettere å forsvare dyre sko til barnet enn til meg selv. Unge føtter i vekst og han lever et langt mer aktivt liv enn jeg gjør.

Unger er sånn. De er ikke modne i hodet, og derfor har de foreldre.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, tussi84 said:

Arve sko? Alle har forskjellig ben, og når skoene er gått i en stund så former det seg etter beina på den personen. Er man uheldig kan person nr 2 få vondt i beina av å bruke sko som har blitt arvet. 

Det er veldig mye bra som kan arves eller kjøpes brukt av diverse klær, utstyr og leker, men sko kjøper man nytt.

Dette er visst propaganda fra de som selger sko. Så lenge skoen ikke er synlig skjev eller skadet kan de fint arves.

https://www.aftenposten.no/norge/i/XjQvx/foettene-skal-vare-livet-ut

Anonymkode: 73b4b...086

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt man skal kommentere.. han var selvfølgelig ikke alene på et kjøpesenter, vi var sammen. Men han ville på lekerom og der var det ikke tillatt med voksne.

Hvis det å stjele er å få nøyaktig samme merke og modell av sko, bare i en nyere forfatning er å få skoene sine stjålet… vel, da er folk velkomne til å «stjele» mine sko. 

Vi har merket, det har ikke de guttungen har tatt med seg hjem. 

Nei, la ikke merke til det da det er vintersko, og turbukse var trådd over skoene. Helt lik modell og merke. Og farge.

og tilleggsinfo: vi møtte på foreldrene til det andre barnet, det var kun de to barna i lekerommet.

Anonymkode: 5ddcf...0c9

1. Selvsagt kan du ikke kjefte på en 6åring for at dere voksne ikke sjekket skoene etterpå eller valgte å oppbevare dem selv

2. Kanskje senteret har en FBside, eventuelt kontakt kundeservice og legg igjen info - det sndre barnet passer jo heller ikke skoene de fikk med 🤷‍♀️

Eller bedre råd fra en annen her oppe:

Ungene er registrert, telefonnummer også. Ring dit :) 

Endret av AprilLudgate
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...