AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #1 Del Skrevet 5. mars 2023 Mamma er syk og vær gang jeg skal sove begynner jeg og tenke på hvordan det føles og vær gang jeg skal sove ser jeg henne for meg og hører den vonde pusten og smerte skrikegrinene. Hvordan skru det av bare då jeg for sovet? Er voksen selv og trenger mer søvn snart. Sover rundt 4 timer vær natt over lenger periode og er en person som trenger 8 timer Anonymkode: be547...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #2 Del Skrevet 5. mars 2023 Periodevis insomni er dessverre veldig vanlig ved sorg. Jeg har fortsatt periodevis problemer to år etter at mamma døde, og må 2-3 dager i uka fungere på 3-4 timers søvn. Man blir vant med det. Ved kortvarig insomni og akutt, slik du nå opplever, kan medisin hjelpe. Ta kontakt med fastlegen. Men mitt råd er å forsøke å unngå det, og heller lære deg mentale teknikker. Om jeg ikke får sove igjen på 20 minutter setter jeg meg alltid i stua, har en fast krok med varmt pledd. Da unngår jeg å forbinde senga med vonde tanker, og det å ligge å vri seg. Ulike varianter av "telle sauer" kan bidra til å bryte tankekjør, idiotiske ting som å ramse opp alle stater i USA, eller ta gangetabellen. Eller plugg i en podcast som krever at du konsentrerer deg. En fast rutine før kveldstid er også viktig. Og ta kontroll på det du kan ta kontroll på i livet akkurat nå; tren og beveg deg utendørs, spis sundt og regelmessig, hold fast på jobb og det sosiale. Det gjør at kroppen føler mer på det normale, og trenger søvnen mer. Anonymkode: cc93c...b48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Del Skrevet 25. mars 2023 Ta kontakt med fastlegen din❤️ Anonymkode: 7b4a8...ae0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå