Gå til innhold

Hvis man liker dyr bedre enn barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er man en unormal og rar person da? 
Veninna mi er sur fordi jeg ikke ønsker meg barn, men heller en kattunge. Jeg liker de mye bedre, de er søte også når de ikke er kattunger lenger. Hun tok det veldig personlig. Jeg sa bare at jeg likte dyr og spesielt katter bedre en barn, og det var hun som spurte meg om jeg ønsket barn og om jeg egentlig likte dem. Nå mener hun jeg er en barnehater og at barn er mer verdt og at det derfor ikke går an å like dyr bedre. Joa, de er nok mer verdt en dyr, men jeg liker dem ikke bedre for det. Jeg har ingen diagnose eller noe, men kan jo hende noen oppfatter det sånn.

Anonymkode: 45766...438

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også dyr bedre enn barn.Det er nesten ingen barn som er noe spesielt søte. 
Jeg har aldri likt unger å ihvertfall ikke andres unger. 

Anonymkode: bb5ab...aa3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

At du ikke ønsker barn gjør deg ikke til en rar og unormal person, nei. Det er ditt personlige valg, og det er mange som føler det samme som deg. 

Det som er litt merkelig er manges behov for å sette dyr og barn opp mot hverandre. Kan det sammenlignes? Liker du katter bedre enn biler og?

Og har du ikke barn så vet du strengt tatt ikke hva du foretrekker av det å ha barn eller dyr. Det er ikke slik at alle vi som har barn automatisk er voldsomt begeistret for alle andres barn. Egne barn fremkaller selvsagt helt andre følelser i oss enn andres barn gjør.

Anonymkode: c0bc3...fed

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

At du ikke ønsker barn gjør deg ikke til en rar og unormal person, nei. Det er ditt personlige valg, og det er mange som føler det samme som deg. 

Det som er litt merkelig er manges behov for å sette dyr og barn opp mot hverandre. Kan det sammenlignes? Liker du katter bedre enn biler og?

Og har du ikke barn så vet du strengt tatt ikke hva du foretrekker av det å ha barn eller dyr. Det er ikke slik at alle vi som har barn automatisk er voldsomt begeistret for alle andres barn. Egne barn fremkaller selvsagt helt andre følelser i oss enn andres barn gjør.

Jeg liker dyr bedre en biler også ja 🤗 Vil ikke sette noen opp mot hverandre. Kanskje jeg ikke vet, men jeg foretrekker dyr.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg liker dyr bedre en biler også ja 🤗 Vil ikke sette noen opp mot hverandre. Kanskje jeg ikke vet, men jeg foretrekker dyr.

Jeg liker hvertfall katter bedre en biler.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også dyr bedre enn barn og de fleste andre mennesker også

Anonymkode: 2d5c4...bc1

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Sikkert noen mødre som tar det personlig om ikke alle er like interessert i barnet deres som dem selv. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dyr er jo flott, barn er dritt. Glad jeg aldri skal ha.

Anonymkode: 96a86...4e1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Er man en unormal og rar person da? 
Veninna mi er sur fordi jeg ikke ønsker meg barn, men heller en kattunge. Jeg liker de mye bedre, de er søte også når de ikke er kattunger lenger. Hun tok det veldig personlig. Jeg sa bare at jeg likte dyr og spesielt katter bedre en barn, og det var hun som spurte meg om jeg ønsket barn og om jeg egentlig likte dem. Nå mener hun jeg er en barnehater og at barn er mer verdt og at det derfor ikke går an å like dyr bedre. Joa, de er nok mer verdt en dyr, men jeg liker dem ikke bedre for det. Jeg har ingen diagnose eller noe, men kan jo hende noen oppfatter det sånn.

Nei. Hvis jeg hadde måtte velge mellom dyr og barn i brann eller lignende nødsituasjon, så hadde jeg nok valgt å ta med dyrene ut først.

Anonymkode: e9f5a...386

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Min erfaring er at det som oftest (faktisk alltid når jeg tenker tilbake) er de med barn som vil sette dyr og barn opp mot hverandre. Hvorfor de ønsker det har jeg aldri fått svar på, en skulle tru at foreldre føler seg såpass selvsikker i sine prioriteringer at de ikke følte for å måtte overbevise andre.

Anonymkode: 6f590...95c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke barn eller dyr. jeg liker noen barn og noen dyr, men om jeg skal gi et ekstremt enkelt triks er det å alltid skryte og spørre om dine venner og families barn og dyr. Det koster så lite, og det betyr mye for folk. Ingen bryr seg om du hater fugler og barn. Ikke få barn og dyr selv om du ikke liker det, men ha respekt for andres valg og ikke prakk dine preferanser på andre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Man skjønner ikke "greia" før man får barn selv.. Altså at man blir glad i sitt eget barn, ikke alle andres. Har jeg hørt... Noen blir jo ikke glad i sine egne barn engang.

Uansett... Frem til man evt får barn selv er dyr mye lettere å like😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Nei. Hvis jeg hadde måtte velge mellom dyr og barn i brann eller lignende nødsituasjon, så hadde jeg nok valgt å ta med dyrene ut først.

Oppegående mennesker etterlater da virkelig ikke hjelpesløse barn i en nødsituasjon. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oppegående mennesker etterlater da virkelig ikke hjelpesløse barn i en nødsituasjon. 

Men å etterlate hjelpeløse dyr er ok? Husk at de fleste barn vet hva en brann er og at det er viktig å komme seg ut raskt, i motsetning til dyr.

• Liker 1
Gjest Vitalogy
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men å etterlate hjelpeløse dyr er ok? Husk at de fleste barn vet hva en brann er og at det er viktig å komme seg ut raskt, i motsetning til dyr.

Det var da et fjollete motspørsmål. 

Skrevet

Må vi drepe dyr eller barn?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg likte dyr bedre enn barn før jeg fikk barn. Nå etter jeg fikk barn liker jeg fortsatt dyr bedre enn alle andre barn enn mitt eget.

Jeg har et barn pluss flere dyr heller enn å ha flere barn, og ønsker meg en kattunge til tusen ganger heller enn et barn til.

Anonymkode: d5f81...8d9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min erfaring er at det som oftest (faktisk alltid når jeg tenker tilbake) er de med barn som vil sette dyr og barn opp mot hverandre. Hvorfor de ønsker det har jeg aldri fått svar på, en skulle tru at foreldre føler seg såpass selvsikker i sine prioriteringer at de ikke følte for å måtte overbevise andre.

Anonymkode: 6f590...95c

ja, det er rimelig psyko. man har jo ikke noe valg og må redde en fremmeds snørrunge og la sin beste venn dø, da det er det eneste riktige svaret, men at noen har behov for å få andre til å måtte velge og ikke ser at for noen er kjeledyret deres deres aller nærmeste er ganske sykt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Portia Catonis skrev (8 timer siden):

Man skjønner ikke "greia" før man får barn selv.. Altså at man blir glad i sitt eget barn, ikke alle andres. Har jeg hørt... Noen blir jo ikke glad i sine egne barn engang.

Uansett... Frem til man evt får barn selv er dyr mye lettere å like😉

Jeg kommer ikke til å få barn 😉 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det er ingen dyr som ikke oppfatter faren når det brenner, her undervurderer du dyr og deres overlevelsesevne. Hvem tror du egentlig kommer seg raskest ut av et brennende hus, en voksen hund eller en toåring?

Anonymkode: ac9ea...830

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...