Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har over lengre tid bemerket meg at hun som vasker i barnehagen vår ikke blir satt nok pris på. En «eldre» snill dame som vasker hver dag etter stengetid. Jobbet i mange år. Selv om hun vasker etter stengetid så er hun der gjerne den siste halvtimen av vår arbeidsdag. Hun smiler bestandig og er blid, vasker, rydder og holder orden på kaffekoppene våre. Kan finne på å tømme papirsøppla for avdelingene selv om det ikke er hennes oppgave. Altså hun gjør gjerne litt mer enn det hun skal. Har til og med  strikket babytøy når noen har fått barn og lagt små julepakker til alle ansatte på plassene våre hvert eneste år. 

Vi har hengt opp bursdagsliste hvor jeg skrev henne på. Noen kolleger synes det var hyggelig gjort og at det var på tide. Imens andre mente at det ikke var nødvendig, for man har i årevis gjort det annerledes. Jeg er ikke selv i komiteen som arrangerer sosiale sammenkomster. Men tok det opp med de som er ansvarlige om at vi kanskje burde inkludere renholderen, i hvert fall i blant. Fikk huden full av kjeft av samme kollega som har hengt seg opp i at sånn har det vært i årevis og sånn skal det forbli. 

Altså, er det ikke lov å være litt hyggelig og inkluderende? 😳

Anonymkode: 86331...5fc

• Liker 4
  • Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En selvfølge å inkludere, iallefall for meg. Det har jeg lagt vekt på i alle stillinger jeg har hatt. Slår av en prat, hilser god morgen og god helg, sitter sammen i noen lunsjer, er invitert til alle sosiale sammenkomster på jobb:) det er en selvfølge! Renholdere er like mye mine kollegaer som de jeg deler arbeidsoppgaver med.

Anonymkode: 7f657...b12

• Liker 7
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har hengt opp bursdagsliste hvor jeg skrev henne på. Noen kolleger synes det var hyggelig gjort og at det var på tide. Imens andre mente at det ikke var nødvendig, for man har i årevis gjort det annerledes. Jeg er ikke selv i komiteen som arrangerer sosiale sammenkomster. Men tok det opp med de som er ansvarlige om at vi kanskje burde inkludere renholderen, i hvert fall i blant. Fikk huden full av kjeft av samme kollega som har hengt seg opp i at sånn har det vært i årevis og sånn skal det forbli. 

Noen folk skulle hatt pryl. Tenk å få seg til å protestere på at noen skal få oppmerksomhet på bursdagen sin. Eier de ikke skam? 

Anonymkode: ff61e...c2e

• Liker 14
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En selvfølge å inkludere, iallefall for meg. Det har jeg lagt vekt på i alle stillinger jeg har hatt. Slår av en prat, hilser god morgen og god helg, sitter sammen i noen lunsjer, er invitert til alle sosiale sammenkomster på jobb:) det er en selvfølge! Renholdere er like mye mine kollegaer som de jeg deler arbeidsoppgaver med.

Enig! Men hva skal jeg gjøre med hun som maser om at det skal vi ikke gjøre?  Begrunnelsen hennes er så dum som at «fordi renholderen i årevis ikke har vært med på sammenkomster så det skal vi ikke begynne med nå»..

AnonymBruker
Skrevet

Spørs litt om vedkommende er ansatt i barnehagen eller innleid hvor mye man skal inkluderes. Men generelt sett bør alle som jobber på samme sted bli inkludert .

Anonymkode: 2cc2e...c86

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen folk skulle hatt pryl. Tenk å få seg til å protestere på at noen skal få oppmerksomhet på bursdagen sin. Eier de ikke skam? 

Det er spesielt en som har hengt seg opp i dette med årevis, hva dem har gjort og ikke gjort før.. Blir provosert ja.. 

Skrevet

Verden trenger sånne som deg TS, aldri forandre på dette personlighetstrekket. 

• Liker 5
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Spørs litt om vedkommende er ansatt i barnehagen eller innleid hvor mye man skal inkluderes. Men generelt sett bør alle som jobber på samme sted bli inkludert .

Hun har vasket barnehagen daglig siden hun var en ung dame, hører jeg rykter om. Snart pensjonist. 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hun har vasket barnehagen daglig siden hun var en ung dame, hører jeg rykter om. Snart pensjonist. 

Men om hun kun vasker etter stengetid har hun vel også andre steder hun vasker og kanskje egne kolleger i vaskebyrået/avdeling i kommunen som hun omgås. Er jo litt vesentlig for hvor mye vedkommende skal inkluderes. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Men hva skal jeg gjøre med hun som maser om at det skal vi ikke gjøre?  Begrunnelsen hennes er så dum som at «fordi renholderen i årevis ikke har vært med på sammenkomster så det skal vi ikke begynne med nå»..

Fjern den dama fra bursdagslisten og sosiale sammenkomster hvis hun ikke skjerper seg. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bør få seg en oppvekker! Dere har samme arbeidsgiver (?), dere er kollegaer og man inkluderer alle eller ingen. At det ikke har blitt gjort før er bare en skam og ikke noe annet. Men også mulig å spørre renholderen om hun ønsker å i inkluderes (vært på en arbeidsplass der renholderne holdt veldig avstand fra andre ansatte, forsøkte å komme til bunns i hvorfor, uten suksess). At det ikke har blitt gjort før er på ingen måte en grunn til at man ikke skal begynne, det er heller veldig på tide.

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Men om hun kun vasker etter stengetid har hun vel også andre steder hun vasker og kanskje egne kolleger i vaskebyrået/avdeling i kommunen som hun omgås. Er jo litt vesentlig for hvor mye vedkommende skal inkluderes. 

Nei, ikke i det hele tatt. Eller mener du man kan inkludere for mye, være for hyggelig? Risikere at noen blir behandlet pent på flere steder, liksom? 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Det vet jeg ikke, men regner med at hun er andre steder også. Nå skammer jeg meg, burde vite dette🙈 Skal spørre henne, jeg har selv ikke jobbet der mer enn 2 år og ikke hatt så altfor mange samtaler med henne. Trenger ikke  å inkluderes i absolutt alt, men litt oppmerksomhet skader vel ikke. Særlig når hun alltid yter det lille ekstra. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Opplever litt av det samme. Jeg er student men har i mange år vasket en butikk. Jeg kommer en halvtime før stengetid og jeg hilser og slår av en prat med de ansatte. Til hver jul og påske før de ansatte en oppmerksomhet fra sjefen. En pose gotteri og påskeegg. Jeg får aldri. Jeg vet at jeg er ikke ansatt i butikken men gjennom ett firma. Men hadde vært hyggelig å bli satt pris på. Jeg gjør også mye som jeg ikke skal gjøre. Rydde i papp som de bare kaster inn på lager, rydder kopper på kjøkkenet. Kanskje jeg skal slutte med det 🤔

Anonymkode: 76846...c0e

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Syns du har rett her. Alle skal med!

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Bare smile søtt og si "verden går fremover" eller "heldigvis forandrer tidene seg". ❤️ 

Anonymkode: 0bccc...b57

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bør få seg en oppvekker! Dere har samme arbeidsgiver (?), dere er kollegaer og man inkluderer alle eller ingen. At det ikke har blitt gjort før er bare en skam og ikke noe annet. Men også mulig å spørre renholderen om hun ønsker å i inkluderes (vært på en arbeidsplass der renholderne holdt veldig avstand fra andre ansatte, forsøkte å komme til bunns i hvorfor, uten suksess). At det ikke har blitt gjort før er på ingen måte en grunn til at man ikke skal begynne, det er heller veldig på tide.

Personlig tror jeg hun hadde satt pris på det. Men kan høre med henne for sikkerhets skyld. Vi hang opp hjerter på veggene i desember hvor alle skrev pene ting om hverandre. Hun skrev en fin setning om alle, men fikk aldri et eget hjerte på veggen. Etter det skrev jeg opp navnet hennes på bursdagslista. Da fikk jeg kjeft av hun som har hengt seg opp i ordet «årevis». 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Opplever litt av det samme. Jeg er student men har i mange år vasket en butikk. Jeg kommer en halvtime før stengetid og jeg hilser og slår av en prat med de ansatte. Til hver jul og påske før de ansatte en oppmerksomhet fra sjefen. En pose gotteri og påskeegg. Jeg får aldri. Jeg vet at jeg er ikke ansatt i butikken men gjennom ett firma. Men hadde vært hyggelig å bli satt pris på. Jeg gjør også mye som jeg ikke skal gjøre. Rydde i papp som de bare kaster inn på lager, rydder kopper på kjøkkenet. Kanskje jeg skal slutte med det 🤔

Anonymkode: 76846...c0e

Dette er vel noe du i så fall bør få av din egen sjef og ikke noe du kan forvente å få som ikke er ansatt der. Mange selskap har strenge regler mot å ta imot gaver dersom man er innleid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er renholderen ansatt i barnehagen? Eller er hun ansatt i et renholds firma som er leid inn?

Anonymkode: 27e31...420

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Er renholderen ansatt i barnehagen? Eller er hun ansatt i et renholds firma som er leid inn?

Anonymkode: 27e31...420

Dette er litt vesentlig å få med, TS.

Er hun innleid igjennom eksternt firma er det deres jobb å invitere renholderen på sosiale sammenkomster, ikke din. Alle skjønner at du bare vil være snill, men din sjef kan havne i en vanskelig situasjon dersom hun begynner å gi ytelser og fordeler til eksterne arbeidere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...