Gå til innhold

Å gå ut på byen er en risikosport?

norw

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Tiuren skrev (3 minutter siden):

Det er mye bruk av doping (seroider/testo/++) pluss narkotiske stoffer, muligens i kombinasjon, som gjør noe med væremåten til folk. Tror det kan være en av forklaringene. 

Hold hodet klart og hendene klare til å blokkere (ikke hender i lomma).... 

Steroider kan gjør folk skikkelig aggressive ja. Mulig noen har kokain og div stoffer som gjør de aggressive og, har jo blitt mer av det. Men fra de festene eller byturene jeg har vært på, der politiet har vært tilkalt eller folk har begynt å krangle høylytt om en bagatell, var det antagelig kun alkohol involvert. Sprit spesielt gjør mange veldig aggressive. 

Anonymkode: 15b72...35c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Tiuren skrev (11 minutter siden):

Kunne man gitt slike svar til en kvinne som opplevde uønskede seksuelle tilnærminger? 

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er mye fyll, sist jeg var på bar (jeg er kvinne) var det en som satt og ropte utover baren, synlig skikkelig beruset. Smått aggressiv mot en kvinne som gikk forbi også. Hun var hyggelig tilbake mens han fortsatte å prøve å egge folk opp. Ansatte gjorde ingenting. Tenkte da jeg gikk, denne fyren vil enten bli slått ned eller vil havne i slåsskamp ila kvelden. Kl. var bare 21 og han var allerede dritings. 

Folkens, det er en grunn til at alkohol står over både amfetamin, hasj, kokain, mdma osv i både voldssammenheng, ulykker, fare for død og avhengighet. Tygg på det! Jeg drikker selv. Men har begynt å tenke at alkohol bare er ødeleggende for samfunnet. Ingen av de jeg kjenner som driver med mdma eller marijuana oppfører seg slik, det skaper ikke aggresivitet. Vet folk hvor mye alkohol koster samfunnet årlig? 

Anonymkode: 15b72...35c

Er så enig med begge! 
Synes det er så feil å si til noen at man oppfører seg på en måte som ypper til bråk? Hva mener man med det? Ingen skal være voldelig mot andre, uansett hvor provosert man blir. Jeg er også kvinne, forresten. Interessant det du skriver nederst om andre stoffer, det har jeg faktisk aldri tenkt over.

Anonymkode: ec3a0...b3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja menns vold er utbredt i samfunnet og skader både menn og kvinner. På tide å begynne å ta menns vold alvorlig og engasjere deg politisk og støtte kvinner når vi tar opp problemet? Husk 8 mars, fast parole hvert år for kampen mot menns vold

Anonymkode: 635e0...b57

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (13 timer siden):

Opplever du så mye crazy, så må du nesten tenke på hva slags steder du frekventerer eller hvordan din egen oppførsel er.
Jeg har jobbet ute i mange år og også gått gjennom Oslo på nattestid i årevis og aldri opplevd en eneste ting.

Jeg har også bodd i Oslo, jobbet i utelivet og var mye ute ellers. Og selv om jeg følte meg 90% trygg, så opplevde jeg også mye. Og tja handler det egentlig om sted? Jeg har vært i alle slags miljøer og opplever at det uansett er "badseeds" hvor enn jeg er. Etter mange år i mange land har jeg samme oppfatning, det finnes alltid en eller to.. 

Og om du snakker om TS sin oppførsel. Mange av de kjipeste, - går etter de snilleste. Ja, rådet er jo å bli mer tøff, sette grenser. Men det er jo trist om de snille må bli kjipe for å klare seg. 

Personlig har jeg begynt å gå litt før stengetid, ja faktisk avslutter jeg ofte så tidlig som før tolv. Orker ikke drama og ekstremt fulle folk, spesielt de som går fra å være snille til å bli kjipe. Jeg blir heller med på det viktigste og så lar jeg dramaet få utspille seg uten meg. Er jeg med en hel vennegjeng spesielt, ja så kan jeg bli.

Anonymkode: 59f78...ace

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å sove....legge deg senest kl 23 :)  Få en fin døgnrytme, stå opp kl 7-8 hver dag ca.

Anonymkode: edfd9...192

Hvorfor det? Så gammel er jeg ikke ennå, og jeg fremstår ikke som en halvgammel gubbe ute på byen heller. Mulig at jeg tenker annerledes om dette om ti år, og så er sivilstatusen ganske avgjørende.

Jeg er uansett b-menneske deluxe, legger meg aldri før 24.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har også bodd i Oslo, jobbet i utelivet og var mye ute ellers. Og selv om jeg følte meg 90% trygg, så opplevde jeg også mye. Og tja handler det egentlig om sted? Jeg har vært i alle slags miljøer og opplever at det uansett er "badseeds" hvor enn jeg er. Etter mange år i mange land har jeg samme oppfatning, det finnes alltid en eller to.. 

Og om du snakker om TS sin oppførsel. Mange av de kjipeste, - går etter de snilleste. Ja, rådet er jo å bli mer tøff, sette grenser. Men det er jo trist om de snille må bli kjipe for å klare seg. 

Personlig har jeg begynt å gå litt før stengetid, ja faktisk avslutter jeg ofte så tidlig som før tolv. Orker ikke drama og ekstremt fulle folk, spesielt de som går fra å være snille til å bli kjipe. Jeg blir heller med på det viktigste og så lar jeg dramaet få utspille seg uten meg. Er jeg med en hel vennegjeng spesielt, ja så kan jeg bli.

Anonymkode: 59f78...ace

Skjønner tankegangen, men å dra før tolv virker tidlig. Jeg vil gjerne dra ut rundt 22.30. I går var jeg ute fra ca 1 til 2.30 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette blir mer og mer normalt i takt med økende importert ukultur og normalisering av dop. Alle skal være kongen på haugen, beskytte sin ære og ikke minst bli hjerneskada på cola. Sånn er byen blitt, spesielt i storbyene.

Anonymkode: 4d1f1...cda

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange menn som er påvirket av duster som Tate, ruser seg, drikker for mye og bruker anaboler.

Da blir man voldelig og aggressiv. 

Jeg har ikke vært ''på byen'' i flere år nå - har mann og barn og er ikke interessert i å sjekke opp andre, men jeg har single venninner som forteller om lignende historier. Bare at de blir seksuelt trakassert av menn, både norske og utenlandske, og de mennene tar ikke nei for et nei. Som om alle normale menn og gentlemenn er borte vekk.

Det eneste du kan gjøre er å unngå steder hvor slike drittsekker samles.

Egentlig gjør som noen foreslo her - finn deg dame, lag noen barn, settle down.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant? Litt sånn som de som blir mobbet. De må ha en egen evne til å tiltrekke seg plageånder som plager dem. For vi andre som ikke bli mobbet klarer jo å la være å bli mobbet 🤷‍♀️

Og dette er en valid sammenligning fordi?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
K.B. skrev (14 timer siden):

r hvordan din egen oppførsel er.

Ikke minst .... Ikke minst

Anonymkode: 3c205...915

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel vært svært lite på byen. Blitt utsatt fra blind vold enn gang. Fikk en del år etterpå vite at det var en gjeng som drev med steroider som jeg hadde møtt på et alpinsted. Interessant å plutselig få en albue i øyet når jeg gikk ut fra doen, og se en mann som ble slått til kjøttdeig i pissrenennen. Politiet var 3 timer unna... og endet med masseslåskamp.

Men ellers aldri opplevd noe rart, men har vært lite på byen.

Har snakket med enn del menn opp gjennom årene som har slåsskamp som hobby. Tilsynelatende oppegående menn med mastergrader i fag som statsvitenskap og økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (3 timer siden):

Og dette er en valid sammenligning fordi?

Du ser ikke den nei?

Fordi det er som å si at «jeg har aldri blitt plaget», så derfor må du som blir plaget eller mobbet gjøre noe for at andre plager deg.

Det er aldri noens skyld at en annen tyr til vold. Uansett. Helt uakseptabelt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Drizzt skrev (3 timer siden):

Det er mange menn som er påvirket av duster som Tate, ruser seg, drikker for mye og bruker anaboler.

Da blir man voldelig og aggressiv. 

Jeg har ikke vært ''på byen'' i flere år nå - har mann og barn og er ikke interessert i å sjekke opp andre, men jeg har single venninner som forteller om lignende historier. Bare at de blir seksuelt trakassert av menn, både norske og utenlandske, og de mennene tar ikke nei for et nei. Som om alle normale menn og gentlemenn er borte vekk.

Det eneste du kan gjøre er å unngå steder hvor slike drittsekker samles.

Egentlig gjør som noen foreslo her - finn deg dame, lag noen barn, settle down.

Altså dett har vært et problem på byen, lenge før Tate.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Tiuren skrev (4 timer siden):

Kunne man gitt slike svar til en kvinne som opplevde uønskede seksuelle tilnærminger? 

Victimeblaming mot kvinner er jo voldsomt utbredt, de får sånne svar hele tida. 

Anonymkode: 88c75...399

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan det skyldes det store oppsvinget i bruk av narkotika på byen som har skjedd i det siste? 

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/dorvakter-slar-alarm/15529624/

Tror nok steroider og alkohol, som til alle tider har gjort folk til idioter, har mer skyld i dette, enn at folk tar mdma eller kokain. Ingen av disse stoffene gjør typisk folk aggresive. 

Dette har gått i bølger og var et stort problem da jeg begynte å gå på byen tidlig på 90-tallet også. Politiet greide etter hvert å bryte opp de etablerte gjengmiljøene og så blir det roligere en periode, før det kommer tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser ikke den nei?

Fordi det er som å si at «jeg har aldri blitt plaget», så derfor må du som blir plaget eller mobbet gjøre noe for at andre plager deg.

Det er aldri noens skyld at en annen tyr til vold. Uansett. Helt uakseptabelt.

Dette er det jo ingen som påstår, så sammenligningen din er helt på jordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Victimeblaming mot kvinner er jo voldsomt utbredt, de får sånne svar hele tida. 

Men fortsatt ikke OK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...