AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Dere med viljesterke barn, har dere noen gode råd for å gjøre viljen til en styrke for barnet? Mitt barn er 1,5 år og har lenge vist at hun er veldig bestemt og har noen veldig store følelser om ting ikke går som hun ønsker. Men tenker den sterke viljen kan være noe positivt👍 Anonymkode: bd778...8e9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Forstår den røde tråden i det du ønsker, men dette er en utopi.. Intet annet. Tanken om å designe et barn ut i fra noen få egenskaper har aldri hatt noen suksess, og jeg tviler sterkt på at du eller noen andre klarer det. Anonymkode: cc4cb...ccc
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Min er ca.1 år eldre enn din. Det eneste jeg kommer på, er at han er veldig sta på at han skal klare puslespill, og gir seg ikke. Pusler nå puslespill beregnet på 5-åringer. Kanskje bare lurt å se hvor denne staheten/sterke viljen blir positiv, og så støtte oppunder det? Anonymkode: 14b09...52d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Forstår den røde tråden i det du ønsker, men dette er en utopi.. Intet annet. Tanken om å designe et barn ut i fra noen få egenskaper har aldri hatt noen suksess, og jeg tviler sterkt på at du eller noen andre klarer det. Anonymkode: cc4cb...ccc Hæ, tror du misforsto innlegget mitt Ts Anonymkode: bd778...8e9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Hvis hun får styre showet og er sjefen i huset, så får dere det nok gøy når det blir satt krav til henne i barnehage og skole. Men ja godt hende hun kommer langt med bare viljestyrke, Trump er vel et godt eksempel på det. Anonymkode: a80de...6bd
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 Tror du må iallefall vente ett år før du kan begynne med oppdragelse. En på 1.5 år er ikke sterk i viljen. Hun er 1.5 år og prøver å forstå verden (sin hverdag) og hvordan ting henger sammen. Anonymkode: 4afe9...d13
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror du må iallefall vente ett år før du kan begynne med oppdragelse. En på 1.5 år er ikke sterk i viljen. Hun er 1.5 år og prøver å forstå verden (sin hverdag) og hvordan ting henger sammen. Anonymkode: 4afe9...d13 Du kan ikke ha møtt mange 1,5 åringer Anonymkode: 6a28d...78a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 Så rare svar. Sta viljestyrke har da fått meg gjennom mange ting men ett så lite barn klarer nok ikke styre viljen sin konstruktivt Hun er mulig mer i opprør og skal kjenne på det å være sin egen med egen vilje og hva er meg og hva er andre . Ett veldig drama for noen barn. Og vondt når viljene er så veldig sterk i liten kropp. Men etter som tiden går kan jo rose og oppmuntre om en ser viljestyrke brukes positivt som utholdenhet og når en utviser tålmodighet Anonymkode: 674ca...031
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan ikke ha møtt mange 1,5 åringer Anonymkode: 6a28d...78a Jeg jobber med de. Anonymkode: 4afe9...d13
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 Handler mer om å hjelpe han igjennom følelsene når de blir overveldende. Hjelpe han å regulere seg, puste og innse at en må trene på å bli bedre i noe. Lære han å ta imot hjelp og råd. Ungen min er en smule temperamentsfull ☣️☢️☣️☢️😅 Han ble så overveldet av frustrasjon når han ikke fikk til noe at han kunne skrike til han ble blå. Men jeg var lik da jeg var liten. Jeg husker hvordan det boblet i meg når jeg ble frustrert. Så han trenger en som holder seg rolig, kald og konsekvent. Vise at hyling ikke medfører fremgang. Men å puste og ta et steg tilbake. Og så prøve igjen. Han er 7 år og blir fremdeles frustrert, men han ber om hjelp og holder seg rolig uten særlig drama. Og som meg har viljen og staheten gjort han ekstremt god på kort tid på ting han interesserer seg for. Så jo, man kan forme viljestyrke, stahet og temperament til en viss grad. Mye handler om måten barna blir møtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå