AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Del Skrevet 3. mars 2023 Hei! Jeg har fått et styrketreningsporgram for å starte med jogging. Nå trener jeg programmet to ganger i uka, 2x30min på mølla med høyeste incline og en kveld med poweryoga. Jeg prøvde meg på 4km i veldig rolig tempo for to uker siden, og det gikk ok, bare at jeg fikk veldig vondt i kneet. Så da blr jeg nok trene mer styrke før jeg fortsetter? Hvor mange uker bør jeg trene styrke før jeg prøver igjen? Anonymkode: 7d130...63c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Del Skrevet 4. mars 2023 Slet med problemer med knærne da jeg begynte å løpe. Det gikk seg til da jeg begynte å løpe i terreng, samt å ta knebøy hver kveld. Du må styrke muskulaturen rundt knærne for å beskytte leddene. Ville fokusert på styrke i noen uker, for så å prøve igjen med løpingen. Tren deg opp gradvis. Løping er belastende. Men når kroppen er herdet så kan man fint løpe skadefri i mange år. Det har jeg gjort. Har aldri vondt i knærne lenger selv med 40-50 km løping per uke. Anonymkode: a1db9...bd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2023 #3 Del Skrevet 5. mars 2023 Det er bare å starte med løping igjen, men gjør det gradvis og mulig det kan være fornuftig å kombinere gå/løp en periode i starten. Fokuser på tid på beina i starten, og ikke antall km. Start med økter på 20 min, og feks 1min gå/2 min jogg. Prøv 3 økter i uka, og når dette går uten vondter kan du enten øke totaltiden med 5 min evt kutte ned på gå pausene. Det kan også være at skoene dine ikke er helt bra for deg, så kan tenkes du opplever mindre vondter om du prøver annet merke/modell her. Lykke til med treninga! 🏃♀️😊🏃 Anonymkode: 90fee...b86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå