AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Jeg skal i lønnsforhandlinger neste uke og trenger tips til hvilke argumenter som kan gjøre utslag. Jeg har fått økt ansvar den siste tiden og har ansvaret for noen av de største kundene. Stort sett gode tilbakemeldinger fra nærmeste leder og kollegaer. Bedriften går sånn passe greit, vært gjennom en dårlig periode mtp lønnsomhet, men har blitt bedre. Men - har ikke kjemi med øverste leder som skal være med. Usikker på hvorfor, kanskje var jeg litt for ærlig på en medarbeiderundersøkelse på forbedringsområder i bedriften. Dette er i privat nærlingsliv i Oslo. Noen som har tips hvordan jeg skal legge frem argumenter for økt lønn, og hvilken prosentsats som er realistisk? Anonymkode: 1471d...296
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #2 Skrevet 4. mars 2023 Ingen som har tips? 😅 Anonymkode: 1471d...296
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #3 Skrevet 4. mars 2023 Prestasjon: Dersom du har oppnådd gode resultater, økt produktivitet eller bidratt med suksessfulle prosjekter til bedriften, kan du bruke dette som et solid argument for å kreve en høyere lønn. - Erfaring og kvalifikasjoner: Dersom du har lang erfaring eller har tilegnet deg relevante ferdigheter og sertifiseringer gjennom videreutdanning eller kurs, kan du argumentere for at din ekspertise og kompetanse fortjener en bedre lønn. - Markedsverdi: Dersom du har undersøkt hva andre lignende stillinger betaler i bransjen og funnet ut at din nåværende lønn er under markedsverdien, kan du argumentere for en økning som reflekterer det faktiske lønnsnivået i markedet. - Kostnadseffektivitet: Dersom du har besparet bedriften penger eller bidratt til inntektsøkning på annen måte, kan du påpeke at en høyere lønn vil føre til en kostnadseffektiv og positiv ROI (Return on Investment) for bedriften. - Fremtidig potensial: Hvis du viser en sterk vilje til å utvikle deg videre og bidra mer til selskapet, kan du argumentere for en høyere lønn basert på fremtidige forventninger og potensial. Husk at det er viktig å være tydelig, realistisk og velbegrunnet under en lønnsforhandling. Ved å demonstrere hvordan du gir verdi til bedriften, kan du øke sjansene for å få en lønnsøkning som reflekterer dine bidrag og innsats. Anonymkode: 54446...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #4 Skrevet 4. mars 2023 Jeg fikk forhandlet meg til bedre lønn fordi jeg hadde 60 nye studiepoeng. Fikk endret lønnsramme og gikk også opp i lønnstrinn Anonymkode: ecb54...63b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #5 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Prestasjon: Dersom du har oppnådd gode resultater, økt produktivitet eller bidratt med suksessfulle prosjekter til bedriften, kan du bruke dette som et solid argument for å kreve en høyere lønn. - Erfaring og kvalifikasjoner: Dersom du har lang erfaring eller har tilegnet deg relevante ferdigheter og sertifiseringer gjennom videreutdanning eller kurs, kan du argumentere for at din ekspertise og kompetanse fortjener en bedre lønn. - Markedsverdi: Dersom du har undersøkt hva andre lignende stillinger betaler i bransjen og funnet ut at din nåværende lønn er under markedsverdien, kan du argumentere for en økning som reflekterer det faktiske lønnsnivået i markedet. - Kostnadseffektivitet: Dersom du har besparet bedriften penger eller bidratt til inntektsøkning på annen måte, kan du påpeke at en høyere lønn vil føre til en kostnadseffektiv og positiv ROI (Return on Investment) for bedriften. - Fremtidig potensial: Hvis du viser en sterk vilje til å utvikle deg videre og bidra mer til selskapet, kan du argumentere for en høyere lønn basert på fremtidige forventninger og potensial. Husk at det er viktig å være tydelig, realistisk og velbegrunnet under en lønnsforhandling. Ved å demonstrere hvordan du gir verdi til bedriften, kan du øke sjansene for å få en lønnsøkning som reflekterer dine bidrag og innsats. Anonymkode: 54446...fc5 Takk 😊 Anonymkode: 1471d...296
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå