AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Jeg skal ta hun med til dyrlegen. Jeg bare lurer på hva jeg kan forvente? Hun tisser inne hele tiden, jeg ser hun kan stå eller sitte vanlig og så bare renner det ut. Dette har vart hver dag i en uke nå. Hun spiser, drikker og er i godt humør. Drikker nok mer en før. Hun er 11,5 år. Jeg ønsker egentlig bare å vite om dette er begynnelsen på slutten? Og hvor lenge eventuelt kan jeg gi henne et godt liv? jeg ser at hun skjemmes og vil ikke være med oss på en stund etter hun har tisset på seg. Vi kjefter ikke på henne, men tar henne ut når det skjer. Anonymkode: 956ac...740
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Hunder kan få de samme problemene som oss i alderdommen. Så det kan være inkontinens, begynnende demens etc. så det er bra du skal få det sjekket ❤️ Anonymkode: 8ddfe...4e6 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 Helt vanlig med inkontinens på gamle hunder, og det finnes behandling for det. Anonymkode: eae76...161 1
Lorieen Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 Dyrlege. Det kan være livmorbetennelse hvis ei eldre tispe plutselig får problemer med å holde på urin og/eller avføring. Den betente livmora kan trykke på blæra. 3
Ulven Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 Hun bør sjekkes og det litt fort. Når inkontinens oppstår slik over natta kan det være alvorlig sykdom som ligger bak. Det er normalt at hunder begynner å lekke, men da går det gjerne litt mer over tid. Har du forsikring på hunden, har du trolig også tilgang på nettveterinær. Så bruk denne hvis du har det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 Takker for alle svar. Jeg har ikke forsikring på henne, det ble for dyrt for meg disse tider (dyreste av alle forsikringene mine). Jeg har spart opp en fin sum hvis noe skulle skje, men jeg har ikke uendelig med penger. er dette noe jeg bør gå til dyrlegevakten med eller kan det vente til mandag? Hun er i helt fin form både hjemme og på tur annet en at hun tisser på seg. Anonymkode: 956ac...740
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takker for alle svar. Jeg har ikke forsikring på henne, det ble for dyrt for meg disse tider (dyreste av alle forsikringene mine). Jeg har spart opp en fin sum hvis noe skulle skje, men jeg har ikke uendelig med penger. er dette noe jeg bør gå til dyrlegevakten med eller kan det vente til mandag? Hun er i helt fin form både hjemme og på tur annet en at hun tisser på seg. Anonymkode: 956ac...740 Ville kontaktet dyrlegevakt, kan jo ikke være noe trivelig for dere, ei heller for hunden 🥰 Få det sjekket så fort som mulig! Lykke til! Anonymkode: 3aeff...182
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 Min hund fikk slike symptomer pga demens. Ble gradvis mer fremtredende at det var demens, dette var første symptomet. Måtte avlive hunden 9 måneder etter første gangen han tisset inne. Har du prøvd å ta med ut for å tisse hver andre time? Anonymkode: 66eb7...17d
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Takker for alle svar. Jeg har ikke forsikring på henne, det ble for dyrt for meg disse tider (dyreste av alle forsikringene mine). Jeg har spart opp en fin sum hvis noe skulle skje, men jeg har ikke uendelig med penger. er dette noe jeg bør gå til dyrlegevakten med eller kan det vente til mandag? Hun er i helt fin form både hjemme og på tur annet en at hun tisser på seg. Anonymkode: 956ac...740 Du burde ha vært der for lengst. Anonymkode: 329e3...4f4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #10 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Du burde ha vært der for lengst. Anonymkode: 329e3...4f4 Nå skjønte ikke jeg før i går at hun tisset ukontrollert. Hun har løpetid og jeg trodde hun var gammel og tisset hyppigere pga dette, at jeg ikke rakk lese signalene hennes før hun måtte tisse. Var hos dyrlegen for noen uker siden for vaksine, alt fint da. Ikke alltid enkelt å tenke når man skal til dyrlegen når formen ellers er fin på henne. Derfor jeg spør her, og også hva jeg kan forvente da dette er litt tøft kjenner deg. Er glad i henne. Anonymkode: 956ac...740
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #11 Skrevet 4. mars 2023 Det kan være alderdom, det kan også være en urinveisinfeksjon. Dyrlegen er rette sted. Anonymkode: 9a325...d4e
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #12 Skrevet 4. mars 2023 Jeg hadde ei Golden jente på 13,5 år som plutselig ikke klarte å holde seg og tisset mye. Jeg trodde det var alderdom, men etter noen dager tok jeg henne til veterinær og det viste seg at hun hadde kraftig urinveisinfeksjon. Hun fikk antibiotika og smertestillende og etter en uke var hun frisk igjen. Hun fikk 1,5 år til med ett godt liv (jeg hadde henne hos veterinær hver tredje måned det siste året for å sjekke at hun var frisk), og hun la seg blid og fornøyd en tirsdag kveld og sovnet stille inn i løpet av natten. Anonymkode: ec6a2...ebd
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #13 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg skal ta hun med til dyrlegen. Jeg bare lurer på hva jeg kan forvente? Hun tisser inne hele tiden, jeg ser hun kan stå eller sitte vanlig og så bare renner det ut. Dette har vart hver dag i en uke nå. Hun spiser, drikker og er i godt humør. Drikker nok mer en før. Hun er 11,5 år. Jeg ønsker egentlig bare å vite om dette er begynnelsen på slutten? Og hvor lenge eventuelt kan jeg gi henne et godt liv? jeg ser at hun skjemmes og vil ikke være med oss på en stund etter hun har tisset på seg. Vi kjefter ikke på henne, men tar henne ut når det skjer. Anonymkode: 956ac...740 Drikke / tisse mye kan bety diabetes. Hun kan nok ikke kontrollere dette, men kanskje det kan opereres. Noe som kan være en risiko på et eldre dyr. Lykke til hos dyrlegen ❤ Anonymkode: 5d7c0...505
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #14 Skrevet 4. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg skal ta hun med til dyrlegen. Jeg bare lurer på hva jeg kan forvente? Hun tisser inne hele tiden, jeg ser hun kan stå eller sitte vanlig og så bare renner det ut. Dette har vart hver dag i en uke nå. Hun spiser, drikker og er i godt humør. Drikker nok mer en før. Hun er 11,5 år. Jeg ønsker egentlig bare å vite om dette er begynnelsen på slutten? Og hvor lenge eventuelt kan jeg gi henne et godt liv? jeg ser at hun skjemmes og vil ikke være med oss på en stund etter hun har tisset på seg. Vi kjefter ikke på henne, men tar henne ut når det skjer. Anonymkode: 956ac...740 Kan og være urinveisinfeksjon Anonymkode: 54d9d...a0b
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #15 Skrevet 4. mars 2023 Min pissa ned dyna mi helt ut av det blå, det var uvi. Han var 12 da, og 15 i år 😀 Anonymkode: 78a9c...057
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #16 Skrevet 4. mars 2023 Jeg ville ringt dyrelegevakt. Det kan være begynnende nyresvikt, diabetes, eller annet skummelt. Eller det kan være noe helt ufarlig. Og du har selv valgt ta eventuelle store veterinær-regninger når du velger ikke ha forsikring. Hva gjør du nå om hunden kan ha flere veldig gode år, om hun får en operasjon til 30 000, eller dyr medisin som ellers ville vært dekket av forsikring? Anonymkode: 74895...8ee 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #17 Skrevet 4. mars 2023 Det går ann å ringe dyrelegevakten og høre om det er verdt å komme inn umiddelbart eller om det kan vente. Ettersom hunden ellers er i fin form, så er det et legitimt spørsmål. Akkurat som det med personlig helse alltid lurt å søke råd fra faktisk helsepersonell enn tilfeldige folk på internett, så tenker jeg det samme gjelder for dyr. Anonymkode: f7d9a...987
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #18 Skrevet 4. mars 2023 Altså alvorlig talt! Hun har holdt på sånn i en uke og du har sagt opp forsikringen fordi det ble for dyrt? Kødder du? Dra deg til dyrlegen nå med en eneste gang! Slik er det å ha hund. Har selv hund og han blir aldri dårlig i kontortiden til vetrinæren. Slik er det. Det er en del av dealen. Å si opp forsikringen sin for å spare penger er som å pisse i buksen for å holde varmen. Anonymkode: 10936...256 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #19 Skrevet 4. mars 2023 Du sa opp forsikringen din, og vil heller bruke opp sparepengene? En behandling koster jo fort det du betaler i forsikring et helt år, for en hinsides dårlig avgjørelse.. Samtidig har du latt dette skure og gå i en hel uke!? Ring dyrlegen i dag og få den stakkars hunden til behandling! Anonymkode: 96e03...110
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #20 Skrevet 4. mars 2023 Håper du slipper billigere unna enn meg da min hund måtte opereres for livmorbetennelse midt på natta, det kosta 45.000,-. Anonymkode: eae76...161
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå