Gå til innhold

Uregelmessig menstruasjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Lurer på om noen har samme problem?🙈

Jeg er 22 år gammel, og har alltid hatt uregelmessig mens siden jeg var 12 år. De siste 2 årene har det vært ekstremt. Jeg går konstant og blør og begynner å bli lei. Ja, jeg vurdere å kontakte fastlege, men lurte på om noen andre sliter med det samme. Og om det er normalt?.. jeg nevnte det for lenge for ca 1,5 år siden og fikk beskjed det var ingenting å tenke på.

I begynnelsen av mensen så er kraftige blødninger og mye smerter. Er ca 4 dager så rorer mengden seg, men går konstat små å blør i gjerne 1-2 uker etter det begynte. Så gjenre 3-7 dager pause, så er det påan igjen. Det lengste jeg har hatt blødninger har vært hver dag i 4 uker , så igjen 4 dager fri, så påan igjen.

Tillegg info, ja jeg bruker prevensjon (p-stav) som jeg har gått på i 9 måneder. Mensen har ikke forandret seg hverken før eller etter jeg begynte på den.

Anonymkode: 90cc5...615

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, når du har hatt mens så lenge, så kan det være lurt å kontakte fastlege ja. Jeg har også hatt uregelmessig mens de snart 10 årene jeg har hatt det, men legen kan dog ikke finne ut av det. Så noen har det bare naturlig uregelmessig, men dersom det er veldig plagsomt, kan prevensjonsmidler fungere. Men jeg anbefaler først og fremst fastlege.

Skrevet
AnonymousBruker skrev (2 minutter siden):

Hmm, når du har hatt mens så lenge, så kan det være lurt å kontakte fastlege ja. Jeg har også hatt uregelmessig mens de snart 10 årene jeg har hatt det, men legen kan dog ikke finne ut av det. Så noen har det bare naturlig uregelmessig, men dersom det er veldig plagsomt, kan prevensjonsmidler fungere. Men jeg anbefaler først og fremst fastlege.

Jeg har prøvd p- sprøyte, p-piller og nå p-stav. Ingen forandring i det hele tatt🙈

Takk for svar. Kommer nok til å ringe for en time idag

Skrevet

P-piller funket for meg. Og etter fødslene har jeg brukt hormonspiral. Det har ført til at mensen har vært borte vekk i 8 år❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...