AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #1 Skrevet 3. mars 2023 Jeg har lyst til å vite mer om de mennene jeg treffer på Tinder. Får jo vite det etter hvert, men vil gjerne google dem før jeg begynner å skrive med dem. Bare for å se litt mer, kanskje bilder og litt interesser de har. Flere som tenker det? Anonymkode: 614af...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #2 Skrevet 3. mars 2023 Det har jeg gjort mange ganger😅 Anonymkode: adb3e...928 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #3 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det har jeg gjort mange ganger😅 Anonymkode: adb3e...928 Tror jo de fleste gjør det. Men hvordan google de før du vet hva de heter med fulle navn? Man kan liksom ikke spørre om det med en gang, eller? Noen ganger kan man finne dem ved bare å vite de få tingene som fornavn, hvor de bor, evt jobb, men ofte ikke før man vet litt mer. Men jeg vil vite før jeg begynner å skrive med dem. Hvordan eller kan jeg spørre om det? Anonymkode: 614af...2a9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #4 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tror jo de fleste gjør det. Men hvordan google de før du vet hva de heter med fulle navn? Man kan liksom ikke spørre om det med en gang, eller? Noen ganger kan man finne dem ved bare å vite de få tingene som fornavn, hvor de bor, evt jobb, men ofte ikke før man vet litt mer. Men jeg vil vite før jeg begynner å skrive med dem. Hvordan eller kan jeg spørre om det? Anonymkode: 614af...2a9 Skriver navnet på Facebook, og blar gjennom personer der. Hvis de har et navn som ikke alle andre heter, er det ofte veldig lett å finne dem. Ellers kan man søke på navn og yrke på Google. Man kan søke på navn og sted på 1881. Osv Anonymkode: adb3e...928 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #5 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skriver navnet på Facebook, og blar gjennom personer der. Hvis de har et navn som ikke alle andre heter, er det ofte veldig lett å finne dem. Ellers kan man søke på navn og yrke på Google. Man kan søke på navn og sted på 1881. Osv Anonymkode: adb3e...928 Ja, og det lar seg gjøre mange ganger. Men når man ikke kan det pga veldig manglende info før vi begynner å chatte, hva da? Kan man spørre om mer info med en gang? Anonymkode: 614af...2a9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #6 Skrevet 3. mars 2023 Aldri gjort. Har kanskje tatt ett søk på facebook eller lignende når det begynner å bli litt seriøst, men googler ikke tinder matcher 😅 Det synes jeg blir litt creepy Anonymkode: 3ef27...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #7 Skrevet 3. mars 2023 Jeg svarte aldri tilbake tilbake han fyren som var åpenlys med at han prøvde å søke meg opp på sosiale medier, selv om han bare hadde fornavnet mitt (jeg heter noe vanlig, men er tydeligvis lett søkbar i kombinasjon med bosted og yrke). Creepy. Anonymkode: 33a4a...4ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #8 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Aldri gjort. Har kanskje tatt ett søk på facebook eller lignende når det begynner å bli litt seriøst, men googler ikke tinder matcher 😅 Det synes jeg blir litt creepy Anonymkode: 3ef27...c7e Forstår jo at du tenker det. Men jeg har lyst til å få vite om de ser hyggelige ut, kanskje få se hvilke både de har til venner og familie Anonymkode: 614af...2a9
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #9 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Tror jo de fleste gjør det. Men hvordan google de før du vet hva de heter med fulle navn? Man kan liksom ikke spørre om det med en gang, eller? Noen ganger kan man finne dem ved bare å vite de få tingene som fornavn, hvor de bor, evt jobb, men ofte ikke før man vet litt mer. Men jeg vil vite før jeg begynner å skrive med dem. Hvordan eller kan jeg spørre om det? Anonymkode: 614af...2a9 Er mye mindre creepy å faktisk spørre folk hva de heter. Anonymkode: 33a4a...4ba
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #10 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Forstår jo at du tenker det. Men jeg har lyst til å få vite om de ser hyggelige ut, kanskje få se hvilke både de har til venner og familie Anonymkode: 614af...2a9 Det kan du si det, og spørre om å få navnet hans. Anonymkode: 33a4a...4ba
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #11 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg svarte aldri tilbake tilbake han fyren som var åpenlys med at han prøvde å søke meg opp på sosiale medier, selv om han bare hadde fornavnet mitt (jeg heter noe vanlig, men er tydeligvis lett søkbar i kombinasjon med bosted og yrke). Creepy. Anonymkode: 33a4a...4ba Tror det har skjedd med meg og. At noen har latt være å svare mer, fordi jeg har vært åpen om det. Anonymkode: 614af...2a9
Engel Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 Jeg googler hvis det er en hyggelig samtale og det begynner å bli aktuelt å møte dem. Hvis jeg ikke finner dem så ber jeg bare om fullt navn. En seriøs mann har ikke noe problem med å oppgi navnet sitt før man møtes. Evt spør jeg om å flytte samtalen over på messenger, da får man gjerne fullt navn der. (og har ikke noe problem med å evt blokkere dem der senere) Man blir jo ganske god på å finne folk etter hvert, kun basert på fornavn og sted feks. Ei venninne av meg er helt rå der, så hvis ikke jeg finner vedkommende så spør jeg henne.😁 1 1
Gjest ti10 Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja, og det lar seg gjøre mange ganger. Men når man ikke kan det pga veldig manglende info før vi begynner å chatte, hva da? Kan man spørre om mer info med en gang? Anonymkode: 614af...2a9 Det virker creepy. "Kan du gi meg etternavnet ditt, så jeg kan google deg?" Du hadde ikke likt det selv, hadde du vel?
Engel Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 ti10 skrev (2 minutter siden): Det virker creepy. "Kan du gi meg etternavnet ditt, så jeg kan google deg?" Du hadde ikke likt det selv, hadde du vel? Jeg skriver noe ala:"Fint om jeg får hele navnet ditt før vi avtaler å møtes. Har vært borti litt forskjellig her på Tinder, så det er alltid greit å være på den sikre siden". Har ikke fått en eneste negativ reaksjon på det. De gangene folk har vært uærlige har jeg gjerne funnet det ut uten å måtte be om navn (folk som ikke har vært single). Klarer ikke å se at det er noe som helst creepy i det. Derimot er det creepy (og potensielt farlig) å møte noen du ikke vet sikkert hvem er. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 ti10 skrev (1 time siden): Det virker creepy. "Kan du gi meg etternavnet ditt, så jeg kan google deg?" Du hadde ikke likt det selv, hadde du vel? Nei, jeg hadde ikke likt det. Men jeg hadde likt at an spurte hva heter du? Jeg heter ........... Det er sånn jeg har noen ganger gjort det. Anonymkode: 614af...2a9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 Ja jeg gjør alltid det når jeg har litt info. F eks Geir, mo i Rana, søke på facebook å se etter profil med bilde av samme mann. Eller Egil, advokat, søke på google og se gjennom bilder, for visse yrker er alltid presentert med profil på nett. Mest for å bare se at de er den de utgir seg for å være for det er mange med fake profiler. Ikke alltid jeg får treff på så lite info men ganske ofte hvis det de sier er sant. Anonymkode: 5614d...c05
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #17 Skrevet 3. mars 2023 Jeg gjør også reverse image search for å se om bildene dems er stjelt fra et sted Anonymkode: 5614d...c05 1
ClausSaus Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 Aldri vært på Tinder, men jeg går ut fra at det er mulig å bruke bilder derfra på Google Images? Bare som et annet tips.
Gjest ti10 Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 Engel skrev (5 timer siden): Jeg skriver noe ala:"Fint om jeg får hele navnet ditt før vi avtaler å møtes. Har vært borti litt forskjellig her på Tinder, så det er alltid greit å være på den sikre siden". Har ikke fått en eneste negativ reaksjon på det. De gangene folk har vært uærlige har jeg gjerne funnet det ut uten å måtte be om navn (folk som ikke har vært single). Klarer ikke å se at det er noe som helst creepy i det. Derimot er det creepy (og potensielt farlig) å møte noen du ikke vet sikkert hvem er. Ok, da skjønner jeg. Jeg trodde det var snakk om helt tidlig i chatten uten å ha avtalt møte, sånn bare av nysgjerrighet. Men slik du beskriver det nå, blir det jo noe annet.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Jeg visste ikke at så mange creepygooglet. Om jeg blir singel igjen, kommer jeg ikke til å gi ut nok info til at folk kan finne noe. Anonymkode: 33a4a...4ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå