AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 dattera mi er 15 snart 16 og mener at alle får ha tlf på rommet når de legger seg. Selv mener jeg bare dette er tull og hun får ikke lov av meg. Er det bare jeg som er en streng mor eller får deres barn ha tlf på soverommet når de legger seg og hva er deres tanker rundt det. Anonymkode: f4f20...436 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Når man er 15-16 bør man få bestemme slike ting selv. Anonymkode: 739a4...7e3 4 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Tror hun har rett i at de fleste for lov til å bestemme dette selv, men jeg synes det er fornuftig å ha regler for dette, i alle fall i hverdagen. Tenker du kan anerkjenne overfor henne at dette er et område du er streng på, og forklare henne hvorfor. Anonymkode: cf98b...685 11
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Ja de får lov, men nettet låses 2300 uansett. Anonymkode: b2f5b...3bd
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 De to eldste fikk ha telefon på rommet fra de var 15. Men, mellomste klarte ikke å holde seg unna telefonen, så da stengte vi nettet kl. 23 istedet. Da sovnet hun fortere. Anonymkode: f79eb...221 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 kommer ann på om hun sitter på telefonen sin til langt på natt. eller om hun faktisk klarer å legge den fra seg, for å sove... Anonymkode: e0eea...33f 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 Dere som stenger nettet, de har vel uansett mobilnett?😆 jeg bodde for meg selv på hybel i den alderen, føler man bør være stor nok til å passe på sånt selv. jeg har en 12åring som legger igjen mobilen når hun legger seg, og en 15åring som får styre det selv. Anonymkode: 40b67...424 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Vi stengte nettet så de ikke fikk spilt ps og det lille abb de hadde på mobilen uten å bruke wifi rakk ikke til mange timene. Anonymkode: ce962...a99
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 16 åringen min legger fremdeles telefonen i stua når han legger seg. En god vane det. Anonymkode: 24a8f...af6 2 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 Selvfølgelig har man telefonen på i senga KG er av og til rarere enn Nord Korea. Anonymkode: 3a26a...5e3 4 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 Datteren min som snart er 15, får ikke ha telefonen på rommet sitt på hverdagen. Og det er en enkel grunn til det: Hun har adhd, og klarer ikke å fokusere på å sove, så da blir det å se på den telefonen mye enklere. Men etter at ho la telefonen nede i stua for 1 år siden, så merka vi så står forskjell på ho, og ho legger seg for å sove med engang, og får den søvnen ho trenger. Helt siden ho var liten har hun trengt mye søvn. Men i helgene og i ferier får hun ha telefonen på rommet. Anonymkode: bea47...ba6 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #12 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selvfølgelig har man telefonen på i senga KG er av og til rarere enn Nord Korea. Anonymkode: 3a26a...5e3 Hvorfor er det du velger en selvfølge? Det er godt dokumentert at telefon rett før man skal sove går ut over søvnen. For meg er det like selvfølgelig at telefonen min ligger et annet sted. Anonymkode: 1cd41...df8 5
Mt3 Skrevet 3. mars 2023 #13 Skrevet 3. mars 2023 De fleste får nok lov til å ha telefonen på rommet i den alderen, men såklart medfølger det da ansvar for å klare å legge seg til riktig tid så en kommer seg opp tidsnok dagen etter og greier å holde seg våken gjennom skoledagen. 1
Ulrikke Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 Vi har aldri hatt noen regler for det, hun er 17 nå. Kommer seg opp, er blid og normal i oppførsel, karakterer er fine og ingen anmerkninger. Da styrer hun det selv, og har gjort hele tiden. Ryker hun på en smell en natt og er ekstra trøtt dagen etter, så merker hun jo fort selv at det ikke er lurt. Men hun har venninner som har måttet legge fra seg tlf i stua ihvertfall ut ungdomsskolen, nå har jeg ikke oversikt lenger, har ikke diskutert det med foreldrene på lenge nå. Så folk gjør ulikt. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 Vi, voksne og barn, hadde ikke telefon på soverommene. En rolig uforstyrret søvn var viktigere enn tilgjengelighet. Nå har barna flyttet ut, og hva de har hjemme hos seg selv vet jeg ikke, men vi foreldre har fremdeles ikke mobil på soverommet. Anonymkode: b821e...ced 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): dattera mi er 15 snart 16 og mener at alle får ha tlf på rommet når de legger seg. Selv mener jeg bare dette er tull og hun får ikke lov av meg. Er det bare jeg som er en streng mor eller får deres barn ha tlf på soverommet når de legger seg og hva er deres tanker rundt det. Anonymkode: f4f20...436 Dette er vel opp til den enkelte å avgjøre - særlig da ut fra hva som er ungdommens behov, hvor gode de er på å begrense seg selv og ta ansvar. Jeg vokste opp før det var et alternativ å ha telefon på rommet - men jeg kunne godt ligge å lese bøker til 5 om morgenen, var neppe veldig bra for nattesøvnen det heller. Anonymkode: 29664...ce3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #17 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 16 åringen min legger fremdeles telefonen i stua når han legger seg. En god vane det. Anonymkode: 24a8f...af6 Samme her Anonymkode: f9ab4...1b9
exictence Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): 16 åringen min legger fremdeles telefonen i stua når han legger seg. En god vane det. Anonymkode: 24a8f...af6 enig
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Vi, voksne og barn, hadde ikke telefon på soverommene. En rolig uforstyrret søvn var viktigere enn tilgjengelighet. Anonymkode: b821e...ced Man kan jo slå av varslinger på alle appene slik at man kun blir forstyrret om noen ringer. Jeg får kun varsel/lyd på sms og tlf, alt annet må jeg gå inn i appen og sjekke om det har kommet ny mail, PM eller lignende Hadde fått angst av å ikke være tilgjengelig dersom noe skulle skjedd med la oss si barna eller andre i familien og jeg ikke hadde fått vite det før morgenen etter Anonymkode: 688ce...e0a 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dere som stenger nettet, de har vel uansett mobilnett?😆 jeg bodde for meg selv på hybel i den alderen, føler man bør være stor nok til å passe på sånt selv. jeg har en 12åring som legger igjen mobilen når hun legger seg, og en 15åring som får styre det selv. Anonymkode: 40b67...424 Ja, de har mobilnett, men de har ikke hatt så mye GB på den alderen, så de har vært veldig forsiktig med å bruke det hjemme da fort blir brukt opp. Anonymkode: f79eb...221
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå