Heipådegådu Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Jeg merker det på jobb, jeg går rundt mye, og høyt volum (barnehage), når jeg blir sliten kan jeg få disse korte "anfallene", som oppstår plutselig. Jeg står som oftest når det skjer, reiser meg opp, skikker ned i bakken-så opp, og da får jeg intens svimmelhet, øynene er *låst* og det føles som jeg blir dratt ned i bakken. Jeg må holde meg fast i noe pga jeg mister balansen. Andre ganger så spinner rommet rundt i 10-15 sekunder. Så blir jeg rar I hodet lenge etterpå hvor jeg sliter med konsentrasjon, jeg føler meg sliten og rar. Hva kan dette være?? Skal nevne det for legen, men timen er ikke før om 2 uker🙈 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Høres ut som blodtrykksfall? Anonymkode: 807ac...ec8 1
MyMichelle Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 (endret) Vi har egentlig ikke lov å gi noen diagnose på KG. Men jeg vet folk som har hatt lignende som du, noen ganger også besvimt. Det var blodtrykksfall. Jeg har hatt krystallsyke flere ganger. Første gangen hadde jeg aldri hørt om det. Jeg var kvalm, svimmel, så etterhvert dobbelt. Ble verre utover dagen. Kunne nesten ikke gå, sjanglet som en fyllik. Følte meg bedre når jeg lukket øynene og satt i ro. Så la jeg meg ned for å slappe av, da ble alt som en svart «karusell» og 🤮 Havnet på legevakten. Legen testet meg ved å få meg til å ligge på hver side, og spurte om jeg merket noen forskjell. Nei. Så ba han meg legge meg på rygg, hodet var ikke engang nede i underlaget før jeg 🤮 Jeg sto, og han ba meg bevege hodet fort opp og ned. Da ble jeg 🤢 Beveget jeg det fort fra side til side svartnet det og jeg falt. Du kan jo prøve teste deg slik legen testet meg. Men ikke alene i tilfelle du faller. Jeg var så dårlig jeg var innlagt på sykehus i 4 dager. Sjanglet i korridoren. Måtte sitte og sove i nærmere to uker. Senere anfall har ikke vart lenger enn 3-4 dager. Håper legen finner ut hva som feiler deg. God bedring! Endret 2. mars 2023 av MyMichelle 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 Om du får «karusell»-svimmelhet med kort varighet når du endrer stilling på hodet, kan det sannsynligvis være krystallsyken. Da jeg hadde det fikk jeg det typisk av å snu meg i senga, for eksempel. Men ikke hver gang jeg snudde meg i senga, det kom liksom an på stillingen til hodet. Om du mistenker du har det kan du få time hos kiropraktor/fysioterapeut innen kort tid, de har effektiv behandling mot det. Det er nok dit du får beskjed av legen om å gå uansett, om han eller hun mistenker krystallsyke 😊 Anonymkode: e21eb...2a8
Heipådegådu Skrevet 2. mars 2023 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som blodtrykksfall? Anonymkode: 807ac...ec8 Kan veldig godt hende, men er ikke prikkefølelse/press sånn som det pleier, merkelig følelse at hodet blir "dratt" ned i bakken
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå