AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #21 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjedelig å høre, men du skjønner vel at spørsmålet går til de som har en partner å dele på ansvaret med, og ikke til deg? Anonymkode: 35453...37e AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi det er bare meg og barnet. Hadde ikke jeg lagt han hadde han aldri lagt seg Anonymkode: c0660...7b6 Anonymkode: da113...37f
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #22 Skrevet 2. mars 2023 Her legger pappan oftest den minste ☺️ De har et spesielt opplegg med faste eventyr 🥰 Det er selvfølgelig ingen problem at jeg legger han også. Vil si fordelingen er 80/20. Anonymkode: 43641...2ec 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #23 Skrevet 2. mars 2023 Jeg legger minsten fordi jeg ammer han i søvn. Når han er sovnet legger jeg storebror. Men, far legger storebror annenhver dag. Så når minsten blir større skal vi dele på legging av ham og. Tiden på sengekanten er så viktig. Det er da betroelser kommer, og vi prater om alt mulig uten forstyrrelser. Jeg elsker og å lese for ham. Det gjør far og. Anonymkode: 773e4...e40
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #24 Skrevet 2. mars 2023 Det er meg en gåte hvorfor de lar fedre slippe unna sånne basic oppgaver man har som forelder 🤷♀️ Sånn er det med alt når det gjelder hus og barn, med denne type kvinnfolk. Overraskende mange av disse, selv i 2023. Det er noe ekkelt over det hele. Merkelige menn de velger å få barn sammen med, som ikke tar oppgavene på strak arm - det må nemlig alle mødre. Anonymkode: 010f1...ce5 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #25 Skrevet 2. mars 2023 Vi har 3 barn så vi har hatt alle mulige kombinasjoner. To tette så vi har lagt hver vår barn og byttet om. Det gikk greit men barna ville sovne med meg. De måtte lære å dele. Så sov de sammen og vi byttet. Så kom tredjemann og begge ønaket å legge det barnet for det var en rolig og kosete gutt. Jeg nyter den tiden jeg får med ham. De andre to er store. Anonymkode: 0224f...f52 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #26 Skrevet 2. mars 2023 Fordi jeg mener det er viktig at mine barn har i hvert fall én velfungerende forelder som er ansvarlig og oppegående. Mine barn legger seg og står opp selv nå da, siden de er tenåringer. Anonymkode: f3fa4...4fb 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #27 Skrevet 2. mars 2023 Vi deler. Mannen tar dem på badet, og jeg leser og tar selve leggingen. Jeg synes jeg får den koseligste delen (selv om det tar mest tid). ❤ Pappaen er også mer utålmodig, leser mindre eller ingenting for å bli fort ferdig. Jeg synes det er veldig viktig at de blir lest for, og da må jeg gjøre det. Anonymkode: 0f637...e71 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #28 Skrevet 3. mars 2023 Han tar kveldstell og jeg tar legging. De sovner raskere med meg, en koselig avslutning på dagen. Tvillinger som legges samtidig på samme rom. Om jeg jobber overtid, eller er borte, greier han helt fint å få lagt de. Han tar også morgenstell og levering i barnehage, mens jeg tar bading, hårklipp, stell av negler og slikt noe. Ser på det som en fordel at vi har ulike oppgaver og faste rutiner. Anonymkode: ed346...f81
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #29 Skrevet 3. mars 2023 Hei, Jeg er en mann og har lagt barna siden de var små, var mye enklere for meg å legge de enn mor som luktet morsmelk og fikk de til å bli ivrige. Nå er barna større men jeg har fortsatt med det. Er som regel jeg som står opp med de, og vet dere hva jeg lager stort sett middag også. Det er jo ikke kjønnsorganet som bestemmer hvem som er best til de enkelte ting. Det må jo folk finne ut av selv, hva som passer for sin familie. Anonymkode: 392c6...571 1
Eplejuice123 Skrevet 3. mars 2023 #30 Skrevet 3. mars 2023 Jeg tar meg av leggingen fordi han jobber på kveldene ( selvstendig næringsdrivende). Han hjelper til om morran. Er han tidligere inne, så legger han de, men han tar seg gooood tid, noe ungene vet å utnytte ;-)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #31 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det er meg en gåte hvorfor de lar fedre slippe unna sånne basic oppgaver man har som forelder 🤷♀️ Sånn er det med alt når det gjelder hus og barn, med denne type kvinnfolk. Overraskende mange av disse, selv i 2023. Det er noe ekkelt over det hele. Merkelige menn de velger å få barn sammen med, som ikke tar oppgavene på strak arm - det må nemlig alle mødre. Anonymkode: 010f1...ce5 Noen av dem viser seg dessverre ikke som helt ubrukelige før ungen kommer. Anonymkode: bdc99...926
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #32 Skrevet 3. mars 2023 Hvorfor er andre menneskers arbeidsfordeling i hjemme et problem for deg...? Det er helt vanlig at man fordeler arbeidsoppgaver. Her legger vi annenhver dag, og står opp med ungene annenhver dag. Fordi det passer for oss. For andre passer det IKKE. For eksempel er det alltid konen til en kollega som står opp med ungene og leverer i bhg, mens det alltid er han som henter og lager middag. Rett og slett fordi han blir så irritert og stresset om morgenen at det ikke er noe hyggelig for noen, mens konen foretrekker å få sove litt lengre og hater å lage middag med unger hengene i buksebeina. Så de gjør det altså slik det passer DEM. Så har du de hvor en er morgenmenneske, og derfor foretrekker å stå opp med ungene framfor å legge dem, og dem hvor den ene synes det er KOSELIG å legge ungene, mens den andre foretrekker å slippe. Hvorfor skal du legge deg opp i det..? På hvilken måte går det ut over deg? Anonymkode: 7d775...34b 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #33 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det er meg en gåte hvorfor de lar fedre slippe unna sånne basic oppgaver man har som forelder 🤷♀️ Sånn er det med alt når det gjelder hus og barn, med denne type kvinnfolk. Overraskende mange av disse, selv i 2023. Det er noe ekkelt over det hele. Merkelige menn de velger å få barn sammen med, som ikke tar oppgavene på strak arm - det må nemlig alle mødre. Anonymkode: 010f1...ce5 Har det falt deg inn at de gjerne gjør ANDRE ting som konen aldri gjør...? At de rett og slett er så frekk og freidig at de fordeler ut fra hva som både passer dem best, hva de liker best, og hva som er mest praktisk for dem som familie..? Her er det alltid mannen som spiser frokost med ungene i helgen, mens jeg drar på trening. Jeg spiser ikke frokost, mens mannen MÅ ha frokost. Så får han dra på trening mens jeg heller gjør noe annet med ungene seinere. Anonymkode: 7d775...34b
Helt uperfekt Skrevet 3. mars 2023 #35 Skrevet 3. mars 2023 Nå tar vi to og to netter hver når begge er hjemme, men har hatt perioder der jeg har tatt all legging. Først pga amming, så delte vi en periode, så tok jeg all legging på nytt da jeg var gravid. Da kunne jeg ligge til han sovna og ente trykke på mobilen eller sove litt selv, mens mannen rydda, tok oppvasken, satte på klesvask osv.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #36 Skrevet 3. mars 2023 Fordi far nekter, som med de fleste andre oppgaver relatert til hus og barn. Siden han ikke er stygg i munnen eller voldelig, og fremstår snill for andre, så får jeg høre av andre at jeg er utakknemlig som klager og at jeg har vært kjempeheldig spm har en snill mann. Han er ikke typen til å jakte på eller interessere seg for andre damer. Anonymkode: 51570...311
Sillymilly Skrevet 3. mars 2023 #37 Skrevet 3. mars 2023 Vi legger ett barn hver, og er en av oss borte så legger den som er hjemme begge to.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #38 Skrevet 3. mars 2023 Den med dagvakt legger barna, den med kveld er på jobb. Når begge er hjemme tar vi noen hver Anonymkode: f8afb...47a
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2023 #39 Skrevet 4. mars 2023 Han tar som regel kveldsstellet og jeg leggingen. I mens rydder han kjøkken, stue og bad som ser bomba ut etter to tornadoer. Men han legger hvis jeg ber om det, eller hvis jeg ikke er hjemme. Uten problem. For oss funker denne ordningen godt. jeg pleier som regel å stå opp. Enkelt og greit fordi jeg ekstremt a-menneske, og står opp uansett. Han er b-menneske. De gangene jeg har behov for å sove lenger så gir jeg bare beskjed. men vil i grunn ikke kalle disse to tingene som tøffe oppgaver. Syns bare det er kos (sol regel). Det viktigste er vel at vi som familie har funnet noe sol fungerer for oss? Anonymkode: a0157...402
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå