Gå til innhold

Dere kvinner som alltid legger barn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til dere kvinner som hver eneste kveld legger barnet, hvorfor holder dere på slik? Så senest en på tik tok som hadde fått dårlig samvittighet for hun spurte mannen om å legge 2 åringen en kveld, for det var vanligvis hennes jobb.

Det samme forøvrig med dere som står opp hver eneste morgen. Har en venninne som har stått opp hver eneste dag i 4 år. Selv hvis hun er ute på festligheter, må hun stå opp i 6 tiden med sønnen.

Anonymkode: 85563...36c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mannen gikk helt klikkings da jeg spurte om å bytte på. Jeg dro fra ham altså, men det var to år der alt falt på meg. 

Anonymkode: bdc99...926

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger barna hver kveld fordi det er en del av det som følger med å være mamma, og som enke er det noe sparsommelig utvalg av voksenpersoner å dele oppgavene med...

Anonymkode: 148ae...e64

• Liker 1
  • Hjerte 8
Skrevet

Fordi jeg, som mamma, får lagt de fortere enn pappa. Pappa snakker og tuller gjerne slik at de blir oppgiret og ikke sovner på lang tid. Dersom jeg er sliten eller rett og slett ikke orker, så gjør pappa det uten å protestere - det tar bare litt lengre tid før kidsa sovner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Gipetto skrev (9 minutter siden):

Fordi jeg, som mamma, får lagt de fortere enn pappa. Pappa snakker og tuller gjerne slik at de blir oppgiret og ikke sovner på lang tid. Dersom jeg er sliten eller rett og slett ikke orker, så gjør pappa det uten å protestere - det tar bare litt lengre tid før kidsa sovner. 

Dere burde innføre legging annenhver dag, kanskje han innser at sin måte er slitsomt i lengden.

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg legger barna hver kveld fordi det er en del av det som følger med å være mamma, og som enke er det noe sparsommelig utvalg av voksenpersoner å dele oppgavene med...

Ingen grunn til å dra enkekortet. Tråden gjelder jo helt tydelig for de som er to i forholdet.

• Liker 11
  • Nyttig 4
Skrevet

Nope...vi har 2 barn og vi bytter enhver kveld...i natt skal jeg legge sønn vår og mannen min vår datter.. imorgen bytter vi ..

Hadde aldri giddet og bare vært den som la barna...vi er da to om dette. Pluss det er kvelder jeg må legge begge da mannen min jobber seint..og det er kvelder han må legge begge.

• Liker 2
Skrevet

Jeg legger barna mine hver kveld, fordi jeg ønsker det. En god avslutning på dagen❤️

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Dere burde innføre legging annenhver dag, kanskje han innser at sin måte er slitsomt i lengden.

Njæ, jeg har ingen problemer med å legge ungene så jeg ser ikke helt hva vitsen med det er. Det ender jo bare opp med at ungene får litt mindre søvn den natta. Mens jeg legger så rydder han opp etter kveldsstellet, noe som igjen jeg hater å gjøre. 

• Liker 1
Skrevet

Tror ikke det er så unormalt å ha enkelte faste oppgaver altså :) her legger mannen barna, nesten alltid. Mens jeg er den som vasker klær, han er den som støvsuger oftest, jeg er den som lager flest middager, osv osv.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi har valgt å gjøre det slik. Jeg legger barna, sitter og trykker på tlf til de sovner, så kommer jeg inn igjen til strøkent kjøkken og stue når de er sovna 🥳 Dersom jeg må bort, så kan jo pappaen fint legge dem, men det går raskere når jeg gjør det, og de sovner relativt kjapt. 

Anonymkode: 3242e...455

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi pappan er syk og det er mer rasjonelt at han bruker krefter på andre ting. 

Anonymkode: efa1e...495

AnonymBruker
Skrevet

Fordi min mann tar kjøkkenet da og jeg vil heller slippe oppvask og kjøkkenvask enn å slippe å ligge og prate med ungene på sengekanten…. 

Gjør det ikke hver dag, men ofte nok. Når jeg var gravid med # 2 var det deilig å legge seg nedpå.

Anonymkode: 92b38...e77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg synes det er koselig, og mannen synes det er noe herk😅 jeg pleier å sitte med sønnen vår til han sovner, det tar vanligvis en halvtimes tid. Da gir jeg han null oppmerksomhet og respons, så jeg bruker denne halvtimen til å skrolle på tik tok/kg/sosiale media. Imens drar mannen på butikken og handler, vasker bilen eller gjør andre handymanoppgaver som må til i hjemmet, så jeg synes jo jeg har trukket det lengste strået som bare trenger å sitte og chille😂

Anonymkode: a6940...aea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger ungene hver kveld fordi mannen helst vil stå opp med dem om morgenen. Han har morgenstell, jeg tar kveldsstell. I helgen bytter vi på så begge får sovet ut.

Anonymkode: c97b1...c4d

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg legger, så tar mannen morgenen og omvendt. Annenhver kveld og annenhver morgen. 

Anonymkode: 27b6e...9f5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kjedelig å høre, men du skjønner vel at spørsmålet går til de som har en partner å dele på ansvaret med, og ikke til deg?

Anonymkode: 35453...37e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her i hus jobber mannen 4-4 turnus offshore så når han er borte så er det bare jeg som kan ta kveldstell og legging av  barnet. Når han er hjemme så tar han stort sett kveldstellet og legging hver kveld. 

Anonymkode: b6299...954

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det er bare meg og barnet. Hadde ikke jeg lagt han hadde han aldri lagt seg

Anonymkode: c0660...7b6

AnonymBruker
Skrevet
Sofakona skrev (5 timer siden):

Nope...vi har 2 barn og vi bytter enhver kveld...i natt skal jeg legge sønn vår og mannen min vår datter.. imorgen bytter vi ..

Hadde aldri giddet og bare vært den som la barna...vi er da to om dette. Pluss det er kvelder jeg må legge begge da mannen min jobber seint..og det er kvelder han må legge begge.

Sånn gjør vi det også. To barn som legges samtidig, bytter litt på etter hvem av dem som trenger mest mammatid/pappatid. Og jeg legger jo alene når han jobber, pluss omvendt om jeg er borte. 

Men, det tok lang tid før vi kom hit, med mye krangling, en separasjon (!) og mye "påvirkning" fra min side for å få inn en likestilt tankegang hos far.  Yngste er tre år, og det er kun de siste 4-5 månedene vi har hatt det slik. En nytelse nå for min del, endelig begynner jeg å føle at vi er to foreldre her. 

Anonymkode: da113...37f

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Til dere kvinner som hver eneste kveld legger barnet, hvorfor holder dere på slik?

Fordi far må få tid til å sitte på sofaen og prumpe mens han klør seg på ballene.

Anonymkode: ba43f...92b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...