AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #1 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er mann ca 40 og har min andre ungdom nå på et vis. Ønsker ikke noe forhold nå men forsyner meg nokså godt på Tinder. Det er forsåvidt gøy og stort sett ukomplisert. Men jeg stusser på damers holdning til kondombruk.... Svært få tar initiativ til at det skal brukes. Og noen blir åpenbart overrasket når jeg drar frem en kondom og et par har også rett ut bett meg om å droppe den fordi det kjennes bedre uten. Jeg ligger aldri med noen uten kondom når det er snakk om hook ups og tilfeldig sex. Nekter ikke for at sex uten er mye bedre, men sex med kondom kan også være skikkelig digg når man finner litt ut av det... Men hva gjør dere voksne her inne, menn og kvinner, når dere går til sengs med noen under en vellyket tinder date? Med eller uten kondom? Svar gjerne anonymt og ærlig. Anonymkode: 377ed...20f 6
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #2 Skrevet 2. mars 2023 Alltid med. Er dame, 43 år. Har opplevd en del menn som ikke vil bruke, men da utgår sex for min del (når det ikke er snakk om noe fast og eksklusivt). Anonymkode: dd65c...9f2 7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #3 Skrevet 2. mars 2023 Passe litt på mange kvinner ifra tinder vil bruke deg som sæddonor så definitivt kondom på 👍 Anonymkode: ba40e...37c 7 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #4 Skrevet 2. mars 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Passe litt på mange kvinner ifra tinder vil bruke deg som sæddonor så definitivt kondom på 👍 Anonymkode: ba40e...37c Bruker alltid. Lurer på om jeg er en særing som er så nøye på det bare... Virker som de fleste er vant til å få seg noe uten kondom. Anonymkode: 377ed...20f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #5 Skrevet 2. mars 2023 alltid kondom. jeg er mann sent i 40-årene. yngre jenter er mindre gira på gummi. de er ikke redde for å bli gravide eller få sykdommer. de snakker om "klamma" som den eneste sykdommen de kan få. jeg er livredd for å få smitte i kuken og beskytter meg. vil heller ikke ha noen unger. Anonymkode: e3423...2bc 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #6 Skrevet 2. mars 2023 Jeg (kvinne) elsker sex og har hatt min del partnere opp igjennom (aldri vært på Tinder). Aldri hatt ubeskyttet sex utenom med kjærester jeg har vært i ekslusive forhold med. jeg tar kondombruk som en selvfølge. Anonymkode: fea16...83a 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #7 Skrevet 2. mars 2023 Jeg er vel sånn midt på treet, var veldig nøye da jeg var yngre, men etter 35 har jeg løsnet litt opp. Bruker stort sett ikke med folk jeg kjenner, bare med helt tilfeldige. Tester ofte, og de gjør de fleste jeg ligger med også. Har venner som ikke bruker kondom, med mindre den andre vil, og baserer seg bare på testing. Min erfaring er at de fleste kvinner på 35+ ikke bryr seg like mye lengre, de fleste kjønnssykdommer kan fikses med litt antibiotika, og der vi før var redd for å evt bli sterile har de fleste fått de barna de ønsker å få. Vi har mange års erfaring med en sikker form for prevensjon, og etter førti går fruktbarheten såpass fort ned at risikoen for uønskede svangerskap blir mindre og mindre. Virus som herpes og hpv har vi allerede blitt eksponert for, og enten fått det eller ikke, og hiv er omtrent ikke-eksisterende, nå som de fleste går på forebyggende medisiner. Anonymkode: 7e57e...7f9 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #8 Skrevet 2. mars 2023 Stort sett kondom med vilkårlige sexpartnere. Men kan glippe innimellom. Anonymkode: 9483d...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #9 Skrevet 2. mars 2023 Nå har ikke jeg sex, men skulle jeg hatt det, MÅ det være med kondom. Jeg tåler ikke andre prevensjoner. Også er det jo risikoen for kjønnssykdommer. Jeg, som kvinne, kjenner ingen forskjell om jeg har sex med eller uten kondom. Anonymkode: 5d58c...f76 2
Gjest Beelzebub Skrevet 2. mars 2023 #10 Skrevet 2. mars 2023 En studie fra 2016 viste at omlag 40% bruker kondom, mens 60% fortsatt er ganske kule.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #11 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er vel sånn midt på treet, var veldig nøye da jeg var yngre, men etter 35 har jeg løsnet litt opp. Bruker stort sett ikke med folk jeg kjenner, bare med helt tilfeldige. Tester ofte, og de gjør de fleste jeg ligger med også. Har venner som ikke bruker kondom, med mindre den andre vil, og baserer seg bare på testing. Min erfaring er at de fleste kvinner på 35+ ikke bryr seg like mye lengre, de fleste kjønnssykdommer kan fikses med litt antibiotika, og der vi før var redd for å evt bli sterile har de fleste fått de barna de ønsker å få. Vi har mange års erfaring med en sikker form for prevensjon, og etter førti går fruktbarheten såpass fort ned at risikoen for uønskede svangerskap blir mindre og mindre. Virus som herpes og hpv har vi allerede blitt eksponert for, og enten fått det eller ikke, og hiv er omtrent ikke-eksisterende, nå som de fleste går på forebyggende medisiner. Anonymkode: 7e57e...7f9 Har ikke hørt om antibiotikaresistens da, kanskje? Anonymkode: b9b31...3c2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #12 Skrevet 2. mars 2023 Kjenner meg ikke igjen i det. Kondom er must og alle kvinner jeg kjenner er opptatt av det. Ingen kondom = ikke noe sex Anonymkode: f8707...8e0 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #13 Skrevet 2. mars 2023 liker ikke sex med kondom. Sexen blir aldri deilig. Dessuten stinker det. .. derfor har jeg dessverre ikke sex i det hele tatt, da jeg ikke har partner Anonymkode: ec369...b1c
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #14 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har ikke hørt om antibiotikaresistens da, kanskje? Anonymkode: b9b31...3c2 Joda, men det er et prolem for folk som driver og ping-pong smitter hverandre i hytt og pine, og jeg driver ikke å puler i slike miljøer. Og hadde jeg gjort det hadde jeg enten begynt å bruke kondom eller funnet noen andre å ligge med. Jeg har hatt en antibiotikakur på tjue år, så har ikke akkurat bidratt til noe resistens. Anonymkode: 7e57e...7f9 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #15 Skrevet 3. mars 2023 Jeg er i samme situasjon som deg TS, og har samme erfaring. Jeg bruker selv kondom, uoppfordret. Og da blir kvinnene som regel positivt overrasket, for det hadde de ikke forventet. Noen ønsker også å ta risikoen og ha sex uten - og det gjelder både damer i 20-, 30- og 40-årene M40 Anonymkode: 97779...3dc 3
Maleficenta Skrevet 3. mars 2023 #16 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Jeg er mann ca 40 og har min andre ungdom nå på et vis. Ønsker ikke noe forhold nå men forsyner meg nokså godt på Tinder. Det er forsåvidt gøy og stort sett ukomplisert. Men jeg stusser på damers holdning til kondombruk.... Svært få tar initiativ til at det skal brukes. Og noen blir åpenbart overrasket når jeg drar frem en kondom og et par har også rett ut bett meg om å droppe den fordi det kjennes bedre uten. Jeg ligger aldri med noen uten kondom når det er snakk om hook ups og tilfeldig sex. Nekter ikke for at sex uten er mye bedre, men sex med kondom kan også være skikkelig digg når man finner litt ut av det... Men hva gjør dere voksne her inne, menn og kvinner, når dere går til sengs med noen under en vellyket tinder date? Med eller uten kondom? Svar gjerne anonymt og ærlig. Anonymkode: 377ed...20f Du høres fornuftig ut ts. Tragisk at det er så mange på din alder spesielt har så teite holdninger til kondombruk. Akkurat som om det kun er forbeholdt ungdom liksom. Man blir ikke immun mot kjønnssykdommer selv om man blir eldre, så keep up the good work. Fortsett å insister på kondom du. 3 1
Maleficenta Skrevet 3. mars 2023 #17 Skrevet 3. mars 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er vel sånn midt på treet, var veldig nøye da jeg var yngre, men etter 35 har jeg løsnet litt opp. Bruker stort sett ikke med folk jeg kjenner, bare med helt tilfeldige. Tester ofte, og de gjør de fleste jeg ligger med også. Har venner som ikke bruker kondom, med mindre den andre vil, og baserer seg bare på testing. Min erfaring er at de fleste kvinner på 35+ ikke bryr seg like mye lengre, de fleste kjønnssykdommer kan fikses med litt antibiotika, og der vi før var redd for å evt bli sterile har de fleste fått de barna de ønsker å få. Vi har mange års erfaring med en sikker form for prevensjon, og etter førti går fruktbarheten såpass fort ned at risikoen for uønskede svangerskap blir mindre og mindre. Virus som herpes og hpv har vi allerede blitt eksponert for, og enten fått det eller ikke, og hiv er omtrent ikke-eksisterende, nå som de fleste går på forebyggende medisiner. Anonymkode: 7e57e...7f9 hiv er ikke ikkeeksisterende og den kommer iallefall ikke til å bli det om folk har din holdning. Ig selv om hiv ikke er en dødsdom lengre så er ikke stigmaet vekke Endret 3. mars 2023 av Maleficenta 1
Maleficenta Skrevet 3. mars 2023 #18 Skrevet 3. mars 2023 Beelzebub skrev (19 timer siden): En studie fra 2016 viste at omlag 40% bruker kondom, mens 60% fortsatt er ganske kule. det er cel de 40 prosentene som er de kule da... 2
Maleficenta Skrevet 3. mars 2023 #19 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda, men det er et prolem for folk som driver og ping-pong smitter hverandre i hytt og pine, og jeg driver ikke å puler i slike miljøer. Og hadde jeg gjort det hadde jeg enten begynt å bruke kondom eller funnet noen andre å ligge med. Jeg har hatt en antibiotikakur på tjue år, så har ikke akkurat bidratt til noe resistens. Anonymkode: 7e57e...7f9 slike miljøer ja... For andre er immune mot kjønnssykdommer 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #20 Skrevet 3. mars 2023 Just now, Maleficenta said: det er cel de 40 prosentene som er de kule da... Jeg trodde de var "fette nørd"? 🤭 Anonymkode: 59880...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå