Gå til innhold

SAS eller Norwegian


Lively

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal bestille flybilletter til en reise i juni. Ville dere ha bestilt med SAS eller Norwegian? 
Tror dere det er fare for en ny streik denne våren? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lively skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg skal bestille flybilletter til en reise i juni. Ville dere ha bestilt med SAS eller Norwegian? 
Tror dere det er fare for en ny streik denne våren? 

Ikke i SAS. Ble ikke streiken avsluttet med garantier om ingen streik de neste xx årene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker SAS over Norwegian. 

Men ofte så velger jeg billetter avhengig av pris. Norwegian pleier å være hakket billigere 

SAS server kaffe og te gratis ❤️ Norwegian tar betalt. 

Anonymkode: 48192...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisetidspunkter og pris hadde vært avgjørende for meg, ikke et av disse selskaper. 
Jeg tror ikke det blir streik.

Anonymkode: 9f09d...582

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/2/2023 at 2:14 PM, AnonymBruker said:

Reisetidspunkter og pris hadde vært avgjørende for meg, ikke et av disse selskaper. 
Jeg tror ikke det blir streik.

Anonymkode: 9f09d...582

Dette

Anonymkode: dd194...4ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte Norwegian i sommer👍

Anonymkode: d02df...14c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Norwegian pga pris. Men er livredd for at det blir streik. :( Synes alltid det er gambling med streik når jeg er ute og flyr på våren/tidlig sommer.

Anonymkode: 1df13...2c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg kommer det an på en total; 

Hvilke flyplasser jeg skal innom (enkelte steder flyr Norwegian kun en gang i uka, da er du kjørt om bagasjen ikke blir med, eller om flyet ikke går som det skal)

Om reisen krever flere mellomlandinger (da velger jeg en av de større alliansene, som har representanter på flyplassene)

Om jeg har lang layover (da velger jeg alltid selskap som har lounge) 

Om de bruker underleverandører/datterselskap på ruta, da risikerer du en helt annen kvalitet enn hva du tror 

Flytider. Foretrekker å fly ut tidlig, og hjem igjen sent. Ankomst sent på natta krever ofte mye mer i transport, innsjekk, søvn, med mer. 

Flytype. SAS og KLM har noen temmelig gamle fly etterhvert. Men moderne fly, godt lys, og wifi på flere fly, trekker opp for Norwegian.

Og selvfølgelig pris, som kan variere veldig mye. 

Anonymkode: 59ac4...452

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger selskap ut fra avreisereisetidspunkt, total reisetid, mulighet for gjennomgående billett og pris. Bor slik at jeg alltid må fly innenlands først.

Anonymkode: 94333...8a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null betydning hvilke selskap man velger. Personlig vektlegger jeg pris og avgangstid. Og at det er direkteflygninger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor du skal. Men i hovedsak ville jeg valgt Norwegian, spesielt dersom du reiser en del. Tidvis gode/rimelige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.3.2023 den 6.36):

Flytype. SAS og KLM har noen temmelig gamle fly etterhvert. Men moderne fly, godt lys, og wifi på flere fly, trekker opp for Norwegian.

Anonymkode: 59ac4...452

Lenge siden du har flydd SAS? Nesten alle de gamle 737-ene er ute av flåten til fordel for splitter nye A320neo-fly. SAS har lavere gjennomsnittsalder på sine fly enn Norwegian har, og nesten alle av disse har 2. generasjon WiFi.

Anonymkode: ee9a5...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge selskaper er deittselskaper for både kunder og ansatte, og opererer en industri som ødelegger kloden.

Slik sett er de helt like.

Det som gjør at jeg under ellers like forholde ville valgt SAS er at de er med i et stort nettverk av store selskaper og dessuten IATA-medlem. Det er derfor større sjanse for at du kommer hjem når dritten treffer vifta.

Med Norwegian er du helt på egenhånd. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lenge siden du har flydd SAS? Nesten alle de gamle 737-ene er ute av flåten til fordel for splitter nye A320neo-fly. SAS har lavere gjennomsnittsalder på sine fly enn Norwegian har, og nesten alle av disse har 2. generasjon WiFi.

Anonymkode: ee9a5...fc2

Flyr innenlands 4 flygninger i uka med SAS. Utenlands ca 4 ganger i måneden.  

Anonymkode: 59ac4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flyr innenlands 4 flygninger i uka med SAS. Utenlands ca 4 ganger i måneden.  

Anonymkode: 59ac4...452

Da har du vært ganske uheldig med flygningene om du alltid får en av de få gamle B737/A320ceo-flyene som fortsatt er igjen.

Anonymkode: ee9a5...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.3.2023 den 9.50):

Foretrekker SAS over Norwegian. 

Men ofte så velger jeg billetter avhengig av pris. Norwegian pleier å være hakket billigere 

SAS server kaffe og te gratis ❤️ Norwegian tar betalt. 

Anonymkode: 48192...c5e

Det er jo ikke gratis når du har betalt flere hundre mer for billetten 🤣 gratis....

Anonymkode: 64376...4ed

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Da har du vært ganske uheldig med flygningene om du alltid får en av de få gamle B737/A320ceo-flyene som fortsatt er igjen.

Anonymkode: ee9a5...fc2

Faste flygninger (jobb). Men valgte også SAS for ferie rett over jul, gammelt fly begge veier. 

Anonymkode: 59ac4...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Foretrekker sas over norwegian. Det er så mye forsinkelser med norwegian. 

Anonymkode: 209f4...61c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Foretrekker sas over norwegian. Det er så mye forsinkelser med norwegian. 

Anonymkode: 209f4...61c

Samme her. Vi har endt opp med å komme for sent til forbindelsene våre flere ganger pga. dette. Bare styr og vinninga går opp i spinninga. En gang måtte vi overnatte på flyplassen før vi kunne komme videre. Nei takk.

Anonymkode: 9c63d...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS er for usikkert....plutselig kanselering.

Anonymkode: e93b8...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...