Gå til innhold

Bytte fra Ssri til Bupiorion.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Erfaringer? Står på en anbefalt dose for depresjon for Escitalopram og skal starte på  Wellbutrin istede. Skal først trappe ned 5 ssri noen dager også starte på Wellbutrin. Skal seponere Escitalopram etter en mnd-6 ukers nedtrapping.. 

Legen sa at det er trygt å gå på begge disse medisinene i en liten periode. Noen som gjør det? Er så skeptisk til å bruke 2 medisiner samtidig. 

Fikk du brainzaps/kvalme/svimmelhet under nedtrapping? Har brukt medisinene i 3 mnd bare. Oppnår lite effekt på disse og hodet mitt fungerer ikke. 

Anonymkode: fdd3f...2bc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gikk på fontex og byttet rett til wellbutrin uten noe nedtrapping (så vidt jeg husker). Gikk helt fint. Jeg ville helst bruke begge to samtidig men det fikk jeg ikke. 

Helt trygt å gå på begge siden Escitalopram er Ssri. Dog kan du ikke kombinere wellbutrin med MAO-hemmere.

Anonymkode: 6eb3a...ad3

Skrevet

Gikk fra efexor til Wellbutrin uten nedtrapping.. det skulle gå bra.. gjorde kanskje det og, men noen dager på Wellbutrin var mer enn nok.. verste jeg har vært med på. Gikk fort tilbake til efexor.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Gikk på fontex og byttet rett til wellbutrin uten noe nedtrapping (så vidt jeg husker). Gikk helt fint. Jeg ville helst bruke begge to samtidig men det fikk jeg ikke. 

Helt trygt å gå på begge siden Escitalopram er Ssri. Dog kan du ikke kombinere wellbutrin med MAO-hemmere.

Anonymkode: 6eb3a...ad3

Fikk beskjed om å trappe ned sakte på ssri, da man kan få seponering symptomer. Har lest om sånn potensiell seritonin forgiftning og kjenner meg litt redd😬 Men wellbutrin regulerer vel kanskje ikke serotinin? Mistenker potensielt adhd her, så blir spennende å prøve wellbutrin. Føler ikke escitalopram hjalp i det hele tatt.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fikk beskjed om å trappe ned sakte på ssri, da man kan få seponering symptomer. Har lest om sånn potensiell seritonin forgiftning og kjenner meg litt redd😬 Men wellbutrin regulerer vel kanskje ikke serotinin? Mistenker potensielt adhd her, så blir spennende å prøve wellbutrin. Føler ikke escitalopram hjalp i det hele tatt.

Jeg som du siterer - begynte på wellbutrin første gang for 4-5 år sida. Så for 3 mnd siden igjen. Fikk ADHD-diagnosen for noen uker sida 😅

Stemmer, wellbutrin virker på noradrenalin og dopamin.

(glemte anonym men det er jo ikke så farlig hehe 🙃)

Endret av gjest_______
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk fra Escitalopram til Wellbutrin i en liten overlappende periode. Men jeg fungerte ikke på Wellbutrin overholdet, fikk alle bivirkninger, kvalme og ville besvime hele tiden og stoppet derfor. Har startet og sluttet på Escitalopram før, det har fungert greit. 

Anonymkode: b852f...d8b

Skrevet

Jeg har gått på begge medisinene samtidig. Det er ikke en uvanlig kombinasjon for de to AD hjelper på ulike depressive symptomer. Så kombinasjonen kan virke utfyllende. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...