Joni123 Skrevet 2. mars 2023 #21 Skrevet 2. mars 2023 Motsatt i men eks sin familie. Jeg brukte vesentlig mer penger på gaver til mitt barn enn samboeren til sine. Egentlig hele min familie kjøpte flottere gaver. Det ble jo litt misunnelse så klart, men da det var litt aldersforskjell mellom barna ble det ikke så synlig. Tanken på at alle skal behandles likt er jo fin, men de fleste er jo ikke så interessert i å forsørge stebarna. I vårt tilfelle har far til de andre god økonomi.
Eva-Lena Skrevet 2. mars 2023 #22 Skrevet 2. mars 2023 Hadde jeg hatt bonusbarn så ville jeg ikke gjort forskjell på bursdag og jul. Konfirmasjon er noe annet.Om jeg har spart til mine barn fra de ble født, så hadde jeg ikke del den summen på bonusbarn jeg kanskje møtte da de var feks 7-10 år. Så dyre gaver for familien til bonusbarn stå for selv. Jeg hadde behandlet alle barna likt i hverdagen, men konfirmasjon, 18 årsdag, bryllup får foreldrene til barna stå for selv. TS: Synes du det er riktig at dine svigerforeldre skal gi barnet ditt 100k som 15-16 åring og for alt dere ved er forholdet slutt året etter?
Team retriever Skrevet 2. mars 2023 #23 Skrevet 2. mars 2023 Mamma har mine 3 gutter som biologiske barnebarn og så har hun mine bonusbarn som ekstra barnebarn. Hun har kjent de i mange år, den eldste av bonus barna mine var 6 år da vi kom inn i bildet. Hun har alltid sagt at hun har 5 barnebarn når noen spør. Men da hun oppdaget at hun ikke ble invitert i konfirmasjonen til de eller i det ene bryllupet så kjente hun at det kun har vært en veis. Så da de var konfirmanter så fikk de 2000 mens mine barn fikk 10 000. Når ene bonusbarnet giftet seg fikk han og kona gave til 2500 mens mine ene sønn og kona fikk en del mer. Så vi er tydligvis ikke i en egen båt der
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #24 Skrevet 2. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Sånn er det jo bare. I julen feiret vi med min søster. Mannen min har ett søsken, og så foreldrene sine. Mannen til min søster har fire søsken, og i tillegg har barna deres tre stk oldeforeldre, og et par-tre grandtanter/onkler som også gir presanger. Så mine tantebarn fikk minst tre-fire ganger så mange gaver som mine barn. Passe uaktuelt å "kompensere" for det ved å gi våre barn flere gaver. Vi forklarte dem bare at noen får mye, andre får mindre, og sånn er verden. Anonymkode: ed909...5ed Litt forskjell på søskenbarn som feirer jul sammen kontra stesøsken som lever under samme tak kanskje? Anonymkode: 07fd4...af9
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2023 #25 Skrevet 2. mars 2023 Kan en løsning være at din familie slutter å gi til bonus, og heller bruker disse pengene på dine? Slik at det utjevne seg litt. Anonymkode: c300a...028
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2023 #26 Skrevet 3. mars 2023 AnonymBruker skrev (På 1.3.2023 den 23.43): Nei vel du om det! Merkelig tankegang for meg Anonymkode: 1e6e0...080 Så du mener jeg bør sette av 100 000 kr i sparing hvert år til bonusbarna mine? Siden jeg gjør det til biologisk barn? Hva med urettferdigheten andre veien, skal moren til mine bonusbarn spare til mitt barn også da? Siden jeg er gift med eksmannen hennes? Anonymkode: 95b52...ee8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå