AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Hei. Har hatt isjias siden juli 2021 og har det enda, jeg fikk prolaps først når jeg reiste meg fra en stol og prolapsen er vekke heldigvis. Men det har gått over til falsk isjias altså Piriformissyndrom, som Napraten kunne bekfrete til meg at jeg har. Gått dit 2 ganger men så kunne jeg ikke mer denne mnd siden det ble så dyrt. Jeg blir så frustert selv om jeg gjør øveleser virker det ut som det ikke forsvinner, jeg blir så lei meg at jeg får tårer av og til. Får sove om natta og sånn heldigvis da, men de siste dagene har jeg har mye smerter i beina og stikkinger etter jeg var på nattklubb forrige fredag. Danset som bare det og koste meg, men nå har jeg har vondt der. For 2 år siden hadde jeg aldri vondt i beina, var til og med på Tusenfryd en uke før prolapsen kom. Håper jeg har råd å gå til napraten denne mnd, for han skulle gjøre alt sånn at jeg blir kvitt den, men er ikke så jævla lett når den ikke vil vekk heller. Har ikke senskader for har tatt alle tester for det. Jeg er 24 nå, ble det forrige uke. Sånn skal det ikke være for en 24 åring å ha falsk isjias. Jeg skulle gjøre knebøying hos Naparaten og det var som en 70 åring sa han, noe så flaut. Går mye turer hver dag, gikk 10.000 skritt halvparten av februar men ikke så mye i tur terreng siden det har vært vanskelig når det er snø ute. Gjør øvelser fra YouTube også. Noen som har noen råd for å bli kvitt det helt? Det må gå an, jeg blir så deprimert over dette. Gjør jeg ikke nok øvelser eller må jeg bare gå til Napraten 20 ganger eller 100 ganger for å bli kvitt det? Er det noen som ble kvitt det etter 2 år? Hva gjorde dere? At jeg skulle få dette er så deprimerende huff :/ Anonymkode: 63597...a94
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Du må fokusere på å avspenne i daglig aktivitet (man knytter muskler når ting gjør vondt, men dette gjør smerten verre.) Så hver halvtime feks gjennom dagen - fokuser på at du avspenner musklene i den stillingen du er i. Om det så er ute på gåtur eller sittende på jobb. Du må også fokusere på styrketrening. Ja, tøyeøvelser er ålreit for midlertidig smertelindring. Men du blir aldri kvitt smerter permanent gjennom Normannen metode enn å øke muskelstyrke. Muskler som er sterke støtter opp om rygg og skjelett mye bedre enn muskler som er svake. Så tren styrke - husk å få med alle musklene, ikke bare de store. Fokuser gjerne heller på alle de bittesmå musklene som stabiliserer. Om jeg skulle satt opp en uke for deg? En dag med kardio - sykle, spring, svøm. Velg deg noe som ikke gjør vondt. Så en dag med yoga. Deretter en til to dager med styrketrening - Finn deg en plass i treningssenterets sone for løse vekter og be om veiledning. Hver eneste dag gjør du i tillegg 5-15 minutter med mobilitetstrening. Ikke overdriv den rettet mot hofter. Husk å ta skuldre, knær, albuer, ankler, håndledd, nakke etc. Gjerne ett område per dag, men hofter hver annen dag. Gjenta livet ut. Anonymkode: b07b3...f1b
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Jeg ville oppsøkt helsepersonell, ikke alternativ behandling som koster en formue. Anonymkode: cfa70...9c2 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ville oppsøkt helsepersonell, ikke alternativ behandling som koster en formue. Anonymkode: cfa70...9c2 Hva er poenget med å oppsøke helsepersonell for hjelp med en lidelse skolemedisinen ikke kjenner til noen behandling for? Anonymkode: c694c...740
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 Jeg fikk bort piriformissyndrom ved å tøye lår, hofte, hoftebøyer og rumpe. Tok tid, men det ble borte. Anonymkode: 572cb...8fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå