Gå til innhold

Forsikringsrådgiver Tryg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har mulighet til å begynne som forsikringsrådgiver i tryg. 100% provisjonsbasert, som selfølgelig er veldig skremmende. Har veldig lyst p ta sjangsen, men ønsker å hørre andres erfaringer, positive og negative. 
Fastlønn under opplæring, hvordan er opplæringen?

Anonymkode: 717d2...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selgeropplæring er tynn suppe. Det må sitte naturlig om man skal tjene godt.

Anonymkode: b86fe...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Selgeropplæring er tynn suppe. Det må sitte naturlig om man skal tjene godt.

Anonymkode: b86fe...314

Har du erfaring fra bransjen, kan du utdype litt mer konkret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tryg har et nokså nøktern provisjons system, hvis det er for et agentur ville jeg fremforhandlet en del av lønn som fastlønn eller A konto. 

Selve opplæringen og autorisasjon i regi Tryg vil jeg si er bra. Hva angår agentur kan det være mye forskjellig opplæring ut å går. Uavhengig må du være rimelig sulten, selvgående og motivert for å jobbe med forsikring. 

Ut over dette så er Tryg generelt priset høyt i enkelte områder slik at det kommer i stor grad ann på hvilket område du skal jobbe i om det blir mye salg. Ser for meg det er tungt å selge for Tryg i nedgangstider. Provisjon og ordningen mot Nordea er bra så å bli god på personforsikringer er gull. 

I Tryg vil du ha de store kundene og ikke mange små - da ordner lønningen seg selv. 

Anonymkode: 10f4e...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tryg har et nokså nøktern provisjons system, hvis det er for et agentur ville jeg fremforhandlet en del av lønn som fastlønn eller A konto. 

Selve opplæringen og autorisasjon i regi Tryg vil jeg si er bra. Hva angår agentur kan det være mye forskjellig opplæring ut å går. Uavhengig må du være rimelig sulten, selvgående og motivert for å jobbe med forsikring. 

Ut over dette så er Tryg generelt priset høyt i enkelte områder slik at det kommer i stor grad ann på hvilket område du skal jobbe i om det blir mye salg. Ser for meg det er tungt å selge for Tryg i nedgangstider. Provisjon og ordningen mot Nordea er bra så å bli god på personforsikringer er gull. 

I Tryg vil du ha de store kundene og ikke mange små - da ordner lønningen seg selv. 

Anonymkode: 10f4e...f09

Tusen takk for utfyllende svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...