AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #1 Skrevet 1. mars 2023 Hei, jeg har nylig fått diagnostisert psoriasis og anbefalt sterk steroidsalve og lysbehandling. Har hørt at akupunktur kan virke veldig bra som behandling, og lurer på om noen har tips til flinke akupunktører som behandler dette i området Oslo øst/Groruddalen og Lørenskog Anonymkode: 87e78...aa5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #2 Skrevet 1. mars 2023 Jeg har hatt psoriasis i mange år, men ingen erfaring med akupunktur ang psoriasis. Eneste rådet jeg vil gi deg er at du forholder deg til en hudlege/ hudavd når det gjelder oppfølging i starten. ( jeg rotet bort flere år med å la fastlegen styre på) De er så mye flinkere enn fastlegen. Når du har fått kontroll på hvordan psossen din fungerer så kan du veksle mellom hudlege og fastlege. Anonymkode: de798...b32
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #3 Skrevet 1. mars 2023 Hvorfor kaste bort penger på svindel? Da kan du like gjerne bruke penger på skikkelig behandling (eventuelt på hvit resept, hvis du ikke fyller kravene for blå), da får du i det minste nåler med beviselig effekt. Hvis det er en placebo/avslappende/stressredusrremde effekten du er ute etter ville jeg heller brukt pengene på massasje eller fri. Anonymkode: ab942...a4c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #4 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvorfor kaste bort penger på svindel? Da kan du like gjerne bruke penger på skikkelig behandling (eventuelt på hvit resept, hvis du ikke fyller kravene for blå), da får du i det minste nåler med beviselig effekt. Hvis det er en placebo/avslappende/stressredusrremde effekten du er ute etter ville jeg heller brukt pengene på massasje eller fri. Anonymkode: ab942...a4c Hvilken skikkelig behandling har du hatt som hjelper? Jeg undersøker først og fremst muligheter. Anonymkode: 87e78...aa5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #5 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har hatt psoriasis i mange år, men ingen erfaring med akupunktur ang psoriasis. Eneste rådet jeg vil gi deg er at du forholder deg til en hudlege/ hudavd når det gjelder oppfølging i starten. ( jeg rotet bort flere år med å la fastlegen styre på) De er så mye flinkere enn fastlegen. Når du har fått kontroll på hvordan psossen din fungerer så kan du veksle mellom hudlege og fastlege. Anonymkode: de798...b32 Takk for råd! Anonymkode: 87e78...aa5
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #6 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hei, jeg har nylig fått diagnostisert psoriasis og anbefalt sterk steroidsalve og lysbehandling. Har hørt at akupunktur kan virke veldig bra som behandling, og lurer på om noen har tips til flinke akupunktører som behandler dette i området Oslo øst/Groruddalen og Lørenskog Anonymkode: 87e78...aa5 Dersom man kunne bevise at akupunktur fungerer så godt, ville dette vært standard prosedyre. Dersom du ikke er fornøyd med anbefalingen du har fått fra helsevesenet, vil jeg anbefale deg å bruke pengene dine på en dyktig hudlege, fremfor humbug. Anonymkode: 1192e...954 3
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2023 #7 Skrevet 1. mars 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvilken skikkelig behandling har du hatt som hjelper? Jeg undersøker først og fremst muligheter. Anonymkode: 87e78...aa5 Det viktigste er jo å gi steroidkremene og lysbehandling et skikkelig forsøk først, altså bruke kremene og bruke dem skikkelig og lenge nok. Så er det mange muligheter med metotreksat, og ganske mange andre nye medisiner etterhvert hvis det må til. Anonymkode: ab942...a4c
_popcorn_ Skrevet 1. mars 2023 #8 Skrevet 1. mars 2023 Ryddet for innlegg signert helsepersonell og svar til det. _popcorn_, adm
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå